Velg Klipsch er du snill!! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 462
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det at Klipsch er ekstremt tilgjengelig i svært mange butikker gjør nok også sitt til at de får veldig mye omtale. Det er rett og slett mange som ender opp med dem uavhengig av lydkvalitet.
    ja det samme kan man jo si om dali,B&W,JBL osv men nå har jeg også hatt høytalere som Chario,Visaton,Duevel,Hyperion også

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=jokris]
    Sitat Opprinnelig postet av merik82

er det i realiteten en flom av anbefalinger av klipsch kontra andre merker?
    og er det andre grunner i tilfellet enn massesuggesjon og blinde valg som da er bak? jeg kan ikke stå inne for å anbefale så mye annet utifra hva jeg selv liker, som jeg ofte blir spurt om på pm spessiellt. kan ikke juge å si at jeg synes den og den ht vil passe seg fordi den har fått en god test i lyd og bilde , tror man uansett vil finne samme grunnlag for alle "useriøse" anbefalinger her inne uansett merke, mange som anbefaler andre merker også på sviktende grunnlag
    klipsch er jo heller ikke bare rf serien
    Den du svarte på er ikke skrevet av meg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=eddie]
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Den du svarte på er ikke skrevet av meg

så det eddie, vet ikke hvordan det skjedde

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som blir anbefalt Klipsch burde aldri hørt på anbefalingen men valgt annet

eller mange som ble anbefalt Klipsch men valgte annet burde hørt på anbefalingen

Det vil altid være produkter som "tar av" å blir domminerende i forum
    Årsakene kan være mange som pris , kvalitet for pengene , brukergrupper, merke Popularitet osv

Vi har utrolige mange produkter som blir mest omtalt , mest solgt osv pga navn/merke , pris , kvalitet (en blanding av dette eller ren pris , navn , kvalitet Popularitet)

Klipsch treffer mange å spesielt RS høytaleren er kanskje en av de beste høytalerene til mange stuer og hjem.
    (fordi de dekker mange typer rom/sweetspot løsninger lydmessig fremfor andre typer høytalere men ikke dermed sagt at de er beste høytaler for penger man kan få )

At feks VW Golf (bil) ble mest solgte i 2009 + omtalt i mange forum som ...den må du kjøpe
    betyr langt fra at det er beste bilen man får for penger eller dekker alle bruksommeråder

Det er for mange lett å anbefale Klipsch fordi det dekker flestes behov/krav på en ok måte

Selv har jeg ikke Klipsch , har hatt , har lyttet til mange oppsett men anbefaler vel nesten altid Klipsch RS høytalerene , ikke fordi jeg mener det er best men beste valg da fleste som trenger surroundhøytalere er folk som har en tendens til å gnu sofa inntil bakvegg eller ha rent for smalt rom så RS blir et bedre alternativ enn bruk enn feks direkte høytalere

Noe vil altid omtales , diskuteres , selges , fremheves mere enn andre produkter

Slik er det.............godta det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er dette vel ett forum for alle og ikke bare bransjaktører og produsenter?
    mange vil faktisk prøve å hjelpe andre uten at de kanskje treffer direkte blink hver gang, dine kommentarer fører vel bare til at folk holder kjeft for å ikke synes dumme ut, lite konstruktivt i mine øyne
    like konstruktivt som å si at øra mine vrenger seg hver gang jeg hører midgaard
    Bra sagt, og sant så sant det du sier der.
    Folk kan jo spørre om hva som helst uten at de skal bli stemplet som dumme.
    Forumet er jo får å hjelpe andre best mulig.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er jo at Klipsch ikke akkurat er det høytaler merket som er mest omtalt i tester osv men faller i smak hos folk uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt intrykk er at Klipsch blir anbefalt fordi folk faktisk er meget fornøyd med merket. Hvorfor er egentlig bare å lese seg til.

Det hjelper så klart ikke at feks RF 82 ( som lenge har kostet ca 10 000 ) plutselig nesten har halvert seg i pris, grunnet ny serie. Når en best av høytaler i 10 000 kroners klassen plutselig halverer seg i pris løper stort sett man av huse til i dette tilfellet Elkjøp. Videre er jo dagens RF serie relativt ny og moderne fortsatt.

Vi nordmenn liker nok også mye av den amerikanske sounden. Litt av problemet jeg ofte ser er jo også at mange ikke får utnyttet sine Klipsch høytalere da de ofte blir matchet med rimelig (feil) elektronikk. Skal de virkelig blomstre tørr jeg hevde at man ofte trenger langt dyrere elektronikk en vanlig kostforhold til andre dyrere høytaler. Så de virkelig seriøse Klipsch anleggene er ofte i sum både kostbare og meget seriøse, selv i mer fagpregede miljøer.

Nå synes jeg også kanskje at problemet er mer de som spørr og ikke kan søke etter høytaleranbefalinger. Det kommer jo en ny hva skal jeg kjøpe tråd nesten hver dag.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Når så du sist en tråd om høyttaleranbefaling hvor Klipsch ikke er nevt?

For all del er det gode høyttalalere og de har tydligvis mange fans her på forumet, men sysnes dette begynner å bli noe komisk nå

Litt enig i dette. Virker nesten som om halve forumet sverger til Klipsch
    Det er jo smak og behag selvsagt, men jeg lurer på hvorfor egentlig..
    Spiller de dyp bass og har den nødvendige varmen, fylden og microoppløsningen som er nødvendig til gode og krevende innspillinger hos artister som Kari Bremnes og Pink Floyd?

Det er ikke min erfaring med horn, men ting kan jo ha endret seg de senere år. Mye "bang for the bucks" synes jeg iallefall er et dårlig argument når det gjelder lydkvalitet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Spiller de dyp bass og har den nødvendige varmen, fylden og microoppløsningen som er nødvendig til gode og krevende innspillinger hos artister som Kari Bremnes og Pink Floyd?

Det er ikke min erfaring med horn, men ting kan jo ha endret seg de senere år. Mye "bang for the bucks" synes jeg iallefall er et dårlig argument når det gjelder lydkvalitet.

kari bemnes hører jeg ikke mye på,men litt, spilles etter min smak veldig bra, pink floyd har jeg ikke hørt bedre noe sted enn hjemme med rf63
    bang for the bucks betyr for meg at produktet leverer over det man vanlivis forventer av prisklassen
    ser forøvrig at du selv har bang for the bukcs produkt

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser forøvrig at du selv har bang for the bukcs produkt

Men jeg sitter altså igjen med et inntrykk, i mange tilfeller, av at mange velger Klipch av samme grunner som enkelte velger CV. Som oftest unge menn med behov for mer db enn naboen. Mer enn lydkvalitet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Pink floyd eller Bremnes er jo noe av det som låt absolutt best på mine RF 83 når jeg hadde dette med mc 275. Det de ikke var fullt så bra på var dårlige inspillinger, der synes jeg f.eks LS serien til JBL og system audio er bedre.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Joda, så klart. Men jeg skjønner trådstarter som synes det er overfokus på Klipsch som merke her. Det er veldig mye annet bra der ute og Klipsch er ikke best på alt, imo. Jeg slo fra meg Klipsch tidlig fordi jeg synes andre merker var bedre. Til min smak. Jeg synes jeg ofte jeg har lest: "Hva slags høyttalere skal jeg kjøpe? Da er det ikke lett å overse merket siden det hele tiden dukker opp og mange ender opp med å kjøpe nettopp Klipsch. Jeg savner en mer nyanserte anbefalinger. Alså man må spørre og grave for å finne ut hvilke komponenter som kan passe andre, ikke bare slenge ut sitt eget fordi man har elsk på dem. Jeg anbefaler bare egne produkter når jeg føler for at det kan være et godt valg. Men har lært meg til at det finnes mange veier til mål og preferanser er ulike. HiFi er sammensatt og jeg vet at jeg kunne ha blitt veldig fornøyd med mye annet.
    Synes denne tråden tar en "badturn". Men som jeg sagt tidligere er dette smak å behag. Men så lenge dette er et åpent forum, der alle kan poste så mye dem vil så kan vi ikke komme foruten at "ferskinger" anbefaller det dem har, vi (om jeg får beregne meg som litt erfaren) som har mange timer på forumet å ikke minst hatt en drøss av komponenter hjemme pleier å grave litt før vi sier hverken bu eller bæ. Jeg er som sagt stor fornøyd med Klipsch, men har ikke problem med å anbefalle Dali, B&W osv. hvis jeg mener det er et bedre valg.

MEN om vi da skal snu på det litt da så er det kanskje sånn at "klipschfolket" som er mest aktive og behjelplige her på forumet? Dette kan være noe å ta i betraktning...

Men jeg sitter altså igjen med et inntrykk, i mange tilfeller, av at mange velger Klipch av samme grunner som enkelte velger CV. Som oftest unge menn med behov for mer db enn naboen. Mer enn lydkvalitet.
    Jeg er 25år, greit nok relativt ung, men bor i et borrettslag med så å si bare eldre folk. Jeg får ikke brukt systemet for hva det er god for, men jeg liker lyden... Å jeg ville ikke sammenlignet Klipsch og CV...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nå lengre

hehe, og fuglekassene dine spiller selvfølgelig alt vakkert,men ikke høyt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Pink floyd eller Bremnes er jo noe av det som låt absolutt best på mine RF 83 når jeg hadde dette med mc 275. Det de ikke var fullt så bra på var dårlige inspillinger, der synes jeg f.eks LS serien til JBL og system audio er bedre.

godt å høre, sammensetningen min pr dags dato gjør at selv dårlige innspillinger er greie å høre på, tuberolling er også en måte å fikse det dithen man vil

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, og fuglekassene dine spiller selvfølgelig alt vakkert,men ikke høyt
    Mer enn høyt nok. Tar hensyn til mine omgivelser

B&W og Klipsch har så forkjellig lydsignatur, at diskusjoner om hva som er "best" er meningsløs. Mest sannsynlig lytter man ikke til samme musikken.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Synes denne tråden tar en "badturn". Men som jeg sagt tidligere er dette smak å behag. Men så lenge dette er et åpent forum, der alle kan poste så mye dem vil så kan vi ikke komme foruten at "ferskinger" anbefaller det dem har, vi (om jeg får beregne meg som litt erfaren) som har mange timer på forumet å ikke minst hatt en drøss av komponenter hjemme pleier å grave litt før vi sier hverken bu eller bæ. Jeg er som sagt stor fornøyd med Klipsch, men har ikke problem med å anbefalle Dali, B&W osv. hvis jeg mener det er et bedre valg.

MEN om vi da skal snu på det litt da så er det kanskje sånn at "klipschfolket" som er mest aktive og behjelplige her på forumet? Dette kan være noe å ta i betraktning...
    +1. Bra sagt.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er at folk får anbefalt og kjøpe Klipsch. Men at mange kjøper uten å ha fått hørt høytalerene. Eller i det minste høre selve merket. Det er nærmest galskap om man skal bruke en del penger på det.

At folk blir irritert når et merke går igjen hele tiden er jo bare morsomt. Ingen har sagt at man trenger å høre på rådene man får. Dette forumet er bygd opp av subjektive meninger og alle er forskjellige

Jeg selv er veldig fornøyd i Klipsch , men kunne godt tenkt meg å prøve andre høytalere for morro.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De har det som skal til for å spille musikk som Pink Floyd og Kari Bremnes ja men til la scala så kan en sub anbefales for dyp bass slik også mange gjør med andre høytaler merker

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer enn høyt nok. Tar hensyn til mine omgivelser

B&W og Klipsch har så forkjellig lydsignatur, at diskusjoner om hva som er "best" er meningsløs. Mest sannsynlig lytter man ikke til samme musikken.
    Forstår deg godt,har hatt B&W 802 D hjemme på prøve med div elektronik,en beskjent av meg har også disse og hvordan det er mulig å få en slik dyr høytaler(testvinner) til og låte så kjedelig er for meg en gåte men de selger allikevel! smaken er som sagt som baken

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt å høre, sammensetningen min pr dags dato gjør at selv dårlige innspillinger er greie å høre på, tuberolling er også en måte å fikse det dithen man vil
    Jo det går til en viss grad. Selv gikk jeg den veien at jeg kjøpte 2 anlegg . Og har fokusert på oppløsning og nøyaktighet på mitt anlegg nr 1. Og mitt billigere anlegg nr 2 er stikk motsatt og rocker på alt jeg setter på, men det er ikke noe å lytte på i forhold når man vil ha en "opplevelse" .

For å si det slik: I anlegg nr 1 er det mye mer trøkk å dynamikk i Bremnes og Pink floyd kontra Rammstein/Black sabbath etc.

i anlegg nr 2 er det helt motsatt. Dette tror jeg er fordi at anlegg nr 1 avslører nådeløst om en inspilling er spilt inn flatt . Slik som mange inspillinger desverre er.

Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •