Velg Klipsch er du snill!! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 462
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=GS-AAS]
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Sitat:Opprinnelig skrevet av Antonx
    Nye lurer på hva de skal kjøpe. Så ser de at Klipsch går igjen og tror det er det beste merket. Så når de har fått dem i hus og er veldig fornøyd uten å ha prøvde så mye annet tipser de andre om sitt merke. Litt flokkmentalitet. Og selvsagt fordi Klipsch er "moro høyttalere" som ikke er altfor dyre. Det er jo flest unge gutter her vel, eller litt eldre som fortsatt har gutten i seg.

Og hvorfor passer Klipsch bedre til de som er yngre?

Min høyttaler er uten tvil bedre på "sofistikert musikk" enn trance, r&b o.l om det er det du definerer som musikksmaken til de yngre.
    Vel,

RF serien er ihvertfall priset slik at det er muig for yngre å få råd til de. Selv hadde jeg forskjellige Klipsch når jeg var yngre, har dog gått over til noe som ikke er fullt så populært og mye nevnt her i Norge . Men jeg kommer ikke til å gå tilbake til Klipsch ( håper jeg ikke må bite i meg den kommentaren senere .

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=maddie]
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS

Vel,

RF serien er ihvertfall priset slik at det er muig for yngre å få råd til de. Selv hadde jeg forskjellige Klipsch når jeg var yngre, har dog gått over til noe som ikke er fullt så populært og mye nevnt her i Norge . Men jeg kommer ikke til å gå tilbake til Klipsch ( håper jeg ikke må bite i meg den kommentaren senere .
    Rf serien er priset opp til 30.000, så man kan finne flere alternativ i den prisklassen, og vil ikke si at den mere spesifikt priset mot yngre enn noe som helst annet merke.

Det du gjør nå er å si at et annet merke er bedre, det er greit at du synes det, men føler at denne tråden vil bli misbrukt til å nevne hvor mange merker som er bedre, som jeg også har sett flere innlegg om tidligere.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=GS-AAS]
    Sitat Opprinnelig postet av maddie

Rf serien er priset opp til 30.000, så man kan finne flere alternativ i den prisklassen, og vil ikke si at den mere spesifikt priset mot yngre enn noe som helst annet merke.

Det du gjør nå er å si at et annet merke er bedre, det er greit at du synes det, men føler at denne tråden vil bli misbrukt til å nevne hvor mange merker som er bedre, som jeg også har sett flere innlegg om tidligere.

Hehe nei jeg vil ikke si de er bedre, bare annerledes. Så legger vi den diskusjonen død. Elsker begge merkene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Er forøvrig litt usikker på hva man skal diskutere dog i denne tråden . At Klipsch er veldig bra ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Veldig ofte legger folk fram lite informasjon i forbindelse med de råd de ber om.
    Mange tråder starter slik; Hei, jeg skal kjøpe nye høyttalere, hva er bra?
    Da er det vel lett at folk gir "standardsvar ut fra egen smak". Når folk bretter ut litt om budsjett, bruk, musikksmak, rom, annet utstyr etc. så går det an å gi et mer nyansert svar.
    Bare å spørre det. Jeg gjør det iallefall for uten å vite endel så blir det nesten umulig å anbefale.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=merik82]Sitat:Opprinnelig skrevet av Antonx
    Nye lurer på hva de skal kjøpe. Så ser de at Klipsch går igjen og tror det er det beste merket. Så når de har fått dem i hus og er veldig fornøyd uten å ha prøvde så mye annet tipser de andre om sitt merke. Litt flokkmentalitet. Og selvsagt fordi Klipsch er "moro høyttalere" som ikke er altfor dyre. Det er jo flest unge gutter her vel, eller litt eldre som fortsatt har gutten i seg.

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hohoho er det mulig å skrive så mye dritt!!![/QUOTE

Tvert i mot.. Klipsch lager fantastiske høytalere, men tror mye av det Antonx her skriver stemmer.. Jeg hadde i hvertfall gått rett på limpinnen for noen år siden, av mye av det jeg leser om klipsch her..

Man kommer jo ikke bort ifra at klipsch passer den yngere garde veldig bra, blir da igjen, naturlighvis, mange som har klipsch..

Kan fort bli en del anbefalinger da, hvor anbefaleren kanskje ikke har hørt så mye mer enn sine klipsch..

Mitt inntrykk
    Med tanke på pris så kan de passe den yngre garde men hvis man tenker på lyd kvalitet så passer de også godt voksne mennesker som er opptatt av musikk

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=GS-AAS]

Det er da høyst relevant i denne tråden.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Er forøvrig litt usikker på hva man skal diskutere dog i denne tråden . At Klipsch er veldig bra ?
    Det eneste jeg vet er at Klipsch selger alt fra billige til dyre høytalere.Har og tar fortsatt verden med storm i tilegg så begynner nå intressen for heritage serien og blomstre opp.At andre ikke liker at Klipsch er verdens mest populære høytaler produsent får så være.
    Jeg vil heller si det er omvent! 90% av de som kvitter seg med Klipsch kvitter seg med uinnspilte høytalere og når dette går opp for folk flest så kommer bare Klipsch til å fortsette og vokse

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på pris så kan de passe den yngre garde men hvis man tenker på lyd kvalitet så passer de også godt voksne mennesker som er opptatt av musikk
    Joda, men på f.eks HiFi sentralen så er det ikke noe stort fokus på Klipsch selv om endel har merket. Gjennomsnittalderen er nok ganske mye høyere der.

Selv opplever jeg ikke at Klipsch styrke ligger i akustisk musikk, men mer passende for rock. I allefall synes jeg mange andre merker er bedre på dette området, mens Klipsch trøkker godt. Og jeg tror man legger mer vekt på dette som ung gutt. Generelt sett.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=merik82]Sitat:Opprinnelig skrevet av Antonx

hohoho er det mulig å skrive så mye dritt!!![/QUOTE

Tvert i mot.. Klipsch lager fantastiske høytalere, men tror mye av det Antonx her skriver stemmer.. Jeg hadde i hvertfall gått rett på limpinnen for noen år siden, av mye av det jeg leser om klipsch her..

Man kommer jo ikke bort ifra at klipsch passer den yngere garde veldig bra, blir da igjen, naturlighvis, mange som har klipsch..

Kan fort bli en del anbefalinger da, hvor anbefaleren kanskje ikke har hørt så mye mer enn sine klipsch..

Mitt inntrykk

taKK for at du sier jeg er yngere garde ikke ofte jeg får høre det nå, har vært igjennom den del utstyr iløpet av mine år og også jobber deltid i 3 år innen bransjen hvor jeg daglig koblet ting sammen for å finne gode komboer, allikevel sitter jeg igjen med en såpass billig ht som rf63, som egner seg best for yngre ? dum må jeg vel da være som ikke passet på å kjøpe flaggskipet til usher eller martin logan,kef osv til en billig penge, sannheten er at jeg fant ingen andre høytalere som traff meg i musikk sjela som rf63, så ja jeg står på barikadene og anbefaler klipsch over en lav sko basert på egen erfaring som er mitt sterkeste kort, ikke utfra hvilke tester ting har fått(ikke nyansert og troverdig) og ikke hva jeg har hørt i forbifarten i en butikk
    forbeholder meg retten til det , men som regel så sparer jeg meg for oppgulp om andre merker som andre kan få gr atis kastet etter seg for min del

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Joda, men på f.eks HiFi sentralen så er det ikke noe stort fokus på Klipsch selv om endel har merket. Gjennomsnittalderen er nok ganske mye høyere der.

Selv opplever jeg ikke at Klipsch styrke ligger i akustisk musikk, men mer passende for rock. I allefall synes jeg mange andre merker er bedre på dette området, mens Klipsch trøkker godt. Og jeg tror man legger mer vekt på dette som ung gutt. Generelt sett.
    Nå er vel Klipsch tråden den største tråden på hifisentralen!!! så jeg vet ikke hva du mener med fokus...det at snitt alderen på hifisentralen er ganske høy sier vel litt om bredden denne høytaleren har!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At andre ikke liker at Klipsch er verdens mest populære høytaler produsent får så være.
    Jeg tror det er mange faktorer som avgjør hva det selges mest av. Det er ikke nødvendigvis ensidig knyttet til best kvalitet. De som er mest kjent selger ofte mest, og det trenger ikke å være de entydig beste.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=eddie]
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Sitat:Opprinnelig skrevet av Antonx

De passer helt klart til eldere/voksene mennesker som er opptatt av musikk.. Men tror alikevel at klipsch sin dynamikk eller den nevnte moro/partyfaktoren, gjør at en del yngere faller lett for disse høytalerne..
    Men det er ikke noe galt i det

Poenget er at det kan være en medvirkende årsak til disse anbefalings-flommen av klipsch..(som vi vel egentlig diskuterer) Vet ikke hvor mange yngere brukere det egentlig er her på forumet, men har et inntrykk av at det er en del..

Ellers så er det bare at klipsch er mye bedre en alt annet, i samme klasse..
    Det er nesten opp til hver enkelt å finne ut av

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Hifi Guru Rognlien i Fidelity hadde Klipsch som favoritt da skribentene ble spurt om sine favoritt valg.
    Har selv hatt merker som Chario,B&W,Hyperion,Audiovector,Duevel,Dali,Sonus med flere innom så har testet ut en del i tilegg så har jeg hørt på en del anlegg rundt om,de som står igjen er 3 par Klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel Klipsch tråden den største tråden på hifisentralen!!! så jeg vet ikke hva du mener med fokus...det at snitt alderen på hifisentralen er ganske høy sier vel litt om bredden denne høytaleren har!
    Jeg ville vel ikke hatt så stor fokus på lengden av vennetråder. Naimtråden er størst på HFS, men det betyr ikke at de fleste har Naim.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=merik82]

De passer helt klart til eldere/voksene mennesker som er opptatt av musikk.. Men tror alikevel at klipsch sin dynamikk eller den nevnte moro/partyfaktoren, gjør at en del yngere faller lett for disse høytalerne..

Poenget er at det kan være en medvirkende årsak til disse anbefalings-flommen av klipsch..(som vi vel egentlig diskuterer) Vet ikke hvor mange yngere brukere det egentlig er her på forumet, men har et inntrykk av at det er en del..

Er jo det som er litt spesielt med Klipsch,de passer de fleste aldersgrupper og de fleste musikk typer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Hifi Guru Rognlien i Fidelity hadde Klipsch som favoritt da skribentene ble spurt om sine favoritt valg.
    Dynamikkmannen 8). Det er jo kjent ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg ville vel ikke hatt så stor fokus på lengden av vennetråder. Naimtråden er størst på HFS, men det betyr ikke at de fleste har Naim.

peker nok på en sosial tråd samme som klipsch trådene jeg er inne på

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at Klipsch er ekstremt tilgjengelig i svært mange butikker gjør nok også sitt til at de får veldig mye omtale. Det er rett og slett mange som ender opp med dem uavhengig av lydkvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=merik82]

er det i realiteten en flom av anbefalinger av klipsch kontra andre merker?
    og er det andre grunner i tilfellet enn massesuggesjon og blinde valg som da er bak? jeg kan ikke stå inne for å anbefale så mye annet utifra hva jeg selv liker, som jeg ofte blir spurt om på pm spessiellt. kan ikke juge å si at jeg synes den og den ht vil passe seg fordi den har fått en god test i lyd og bilde , tror man uansett vil finne samme grunnlag for alle "useriøse" anbefalinger her inne uansett merke, mange som anbefaler andre merker også på sviktende grunnlag
    klipsch er jo heller ikke bare rf serien

Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •