Velg Klipsch er du snill!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 462
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    De fleste som disser klipsch er personer med kostbare anlegg som ikke takler at du kan få så syyykt bra lyd for så lite penger,har selv bitt i gresset flere ganger da jeg har hatt svært kostbare høytalere men alltid vent tilbake til Klipsch
    Hører hva du sier, men er absolutt ikke enig.

Det eneste jeg syntes Klipsch gir oss er en fin vei fra CV og over mot god lydkvalitet. Men, som mange andre av merkene nevnt her i tråden blir det veldig ofte anbefalt noe uten å ha testet eller i det hele tatt hørt noe annet. Og da blir det feil å anbefale ting. Men for all del, det er gode høyttalere til prisen men de er vel ikke best på annet en dynamikk i noen prisklasser.

Geir Arne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    De har jo forsåvidt det: http://avforum.no/forum/klubb-entusiasttrader/

Finnes Klipsch der tro..? O yea... ;-)

HAHA.. se der ja . NICE .

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke mene noe om Klipsch, men det finnes nok en del merker der ute som burde vært anbefalt litt hyppigere, men som ikke er særlig godt kjent sammenlignet med Klipsch. Et eksempel er de som har laget elementet jeg har i avataren min. Til tross for bra score i tester, og at folk generelt blir begeistret av lyden, anbefales merket ytterst sjelden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det er vel ingen i denne tråden som har sagt klipsch er noe møkk/dritt 8)

indirekte føler jeg at man gjør det ved å starte en tråd om det evnet som denne tråden har, men kun min oppfatning det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen

Det eneste jeg syntes Klipsch gir oss er en fin vei fra CV og over mot god lydkvalitet. Men, som mange andre av merkene nevnt her i tråden blir det veldig ofte anbefalt noe uten å ha testet eller i det hele tatt hørt noe annet. Og da blir det feil å anbefale ting. Men for all del, det er gode høyttalere til prisen men de er vel ikke best på annet en dynamikk i noen prisklasser.

Geir Arne

du får ta med at det er din mening da og ikke en opplest fasit, for jeg er ihvertfall uenig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Jeg skal ikke mene noe om Klipsch, men det finnes nok en del merker der ute som burde vært anbefalt litt hyppigere, men som ikke er særlig godt kjent sammenlignet med Klipsch. Et eksempel er de som har laget elementet jeg har i avataren min. Til tross for bra score i tester, og at folk generelt blir begeistret av lyden, anbefales merket ytterst sjelden.

dette var ett seriøst godt innlegg, og setter da fingeren på noe vesentlig
    ikke vær redd for å anbefale det du selv like , med forbehold selvfølgelig, sikkert knall høytalere du har og det er sikkert mange andre som hadde syntes det hvis de var blitt pekt i den retningen
    er jo dette jeg mener klipsch skaren er flinke til pga entusiasmen som følger med merket

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen

Geir Arne
    Ja slik mener mange som ikke har hørt et skikkelig klipsch oppsett med INNSPILTE høytalere.Sammenligningen med cv blir bare for dum da dette er totalt forskjellige høytalere.Hadde et høytaler par innom her for noen uker tilbake,prisen ligger på 80000.- de er skamrost i pressen verden over men gud for noen kjedelige høytalere og penger rett i dass etter min mening men bra at smaken er som baken

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Helt enig men grunnen til at Klipsch blir anbefalt er jo nettopp for at det er så mange som har valgt Klipsch fremfor andre merker.har selv hatt flere typer høytalere og flere av de har hvert bedre enn Klipsch på visse områder men jeg spiller musikk på et bredt spekter og derfor har jeg Klipsch.Det blir jo feil at folk skal anbefale høytalere de selv ikke har hørt eller synes låter dårligere enn Klipsch!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på hva Klipsch må gjøre for å blitt kvitt "partyhøyttaler"-stempelet i mer konservative kretser? Det ER faktisk mulig å lage en høyttaler som kan spille latterlig høyt og dynamisk uten å anstrenge seg som OGSÅ låter strålende målt etter tradisjonelle hi-fi messige målekriterier. Det kalles "i pose og sekk". Bakdelen er hovedsaklig det visuelle med Klipsch, ikke lydkvaliteten.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte i forrige innlegg å skrive at jeg ikke har hørt det dyreste til Klipsch, men det meste av gulvstående i RF-serien opp til 83 da jeg føler det er det som blir anbefalt. Klipsch har sine helt klare kvaliteter, men har ikke hørt "magien" jeg har opplevd i andre likprisede høyttalere. Designet er et aspekt jeg ikke vil kommentere.

Og om det ble en missforståelse, jeg har ikke og kommer aldri til å sammenligne Klipsch med CV. Det var mer at det trøkker nesten som CV i tillegg til at det spiller fint. Jeg syntes bare ikke det spiller "finest" og det var bakgrunn for min kommentar.

Geir Arne

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde et høytaler par innom her for noen uker tilbake,prisen ligger på 80000.- de er skamrost i pressen verden over men gud for noen kjedelige høytalere og penger rett i dass etter min mening men bra at smaken er som baken
    Er nyskjerrig, hvilke ht var det?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg lurer på hva Klipsch må gjøre for å blitt kvitt "partyhøyttaler"-stempelet i mer konservative kretser? Det ER faktisk mulig å lage en høyttaler som kan spille latterlig høyt og dynamisk uten å anstrenge seg som OGSÅ låter strålende målt etter tradisjonelle hi-fi messige målekriterier. Det kalles "i pose og sekk". Bakdelen er hovedsaklig det visuelle med Klipsch, ikke lydkvaliteten.
    Enig, men mange er så "stuttenkte" at de tror f.eks RF-82 er så si like bra som RF-83.. siden dem har lik bestykning uten om 1 bass element ekstra i 83... :P. RF-63, som er/var min favoritt ifra klipsch sin RF serie, spilte helt vannvittig bra på musikk, og da var det ikke party følelsen jeg satt igjen med!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Kan se litt hva du mener her, for all del. MEN det skal sies at noen bare liker klipschlyden å sånn er det.
    Joda, så klart. Men jeg skjønner trådstarter som synes det er overfokus på Klipsch som merke her. Det er veldig mye annet bra der ute og Klipsch er ikke best på alt, imo. Jeg slo fra meg Klipsch tidlig fordi jeg synes andre merker var bedre. Til min smak. Jeg synes jeg ofte jeg har lest: "Hva slags høyttalere skal jeg kjøpe? Da er det ikke lett å overse merket siden det hele tiden dukker opp og mange ender opp med å kjøpe nettopp Klipsch. Jeg savner en mer nyanserte anbefalinger. Alså man må spørre og grave for å finne ut hvilke komponenter som kan passe andre, ikke bare slenge ut sitt eget fordi man har elsk på dem. Jeg anbefaler bare egne produkter når jeg føler for at det kan være et godt valg. Men har lært meg til at det finnes mange veier til mål og preferanser er ulike. HiFi er sammensatt og jeg vet at jeg kunne ha blitt veldig fornøyd med mye annet.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Joda, så klart. Men jeg skjønner trådstarter som synes det er overfokus på Klipsch som merke her. Det er veldig mye annet bra der ute og Klipsch er ikke best på alt, imo. Jeg slo fra meg Klipsch tidlig fordi jeg synes andre merker var bedre. Til min smak. Jeg synes jeg ofte jeg har lest: "Hva slags høyttalere skal jeg kjøpe? Da er det ikke lett å overse merket siden det hele tiden dukker opp og mange ender opp med å kjøpe nettopp Klipsch. Jeg savner en mer nyanserte anbefalinger. Alså man må spørre og grave for å finne ut hvilke komponenter som kan passe andre, ikke bare slenge ut sitt eget fordi man har elsk på dem. Jeg anbefaler bare egne produkter når jeg føler for at det kan være et godt valg. Men har lært meg til at det finnes mange veier til mål og preferanser er ulike. HiFi er sammensatt og jeg vet at jeg kunne ha blitt veldig fornøyd med mye annet.
    Kunne ikke sagt det bedre selv.

AMEN!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig ofte legger folk fram lite informasjon i forbindelse med de råd de ber om.
    Mange tråder starter slik; Hei, jeg skal kjøpe nye høyttalere, hva er bra?
    Da er det vel lett at folk gir "standardsvar ut fra egen smak". Når folk bretter ut litt om budsjett, bruk, musikksmak, rom, annet utstyr etc. så går det an å gi et mer nyansert svar.

Det kunne nesten vært opprettet en FAQ her med "standardsvar" som; hvilke receivere har preout?, og slike sing som kan googles opp på 0,000000037 sekunder.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:Opprinnelig skrevet av Antonx
    Nye lurer på hva de skal kjøpe. Så ser de at Klipsch går igjen og tror det er det beste merket. Så når de har fått dem i hus og er veldig fornøyd uten å ha prøvde så mye annet tipser de andre om sitt merke. Litt flokkmentalitet. Og selvsagt fordi Klipsch er "moro høyttalere" som ikke er altfor dyre. Det er jo flest unge gutter her vel, eller litt eldre som fortsatt har gutten i seg.

[QUOTE=eddie]hohoho er det mulig å skrive så mye dritt!!![/QUOTE

Tvert i mot.. Klipsch lager fantastiske høytalere, men tror mye av det Antonx her skriver stemmer.. Jeg hadde i hvertfall gått rett på limpinnen for noen år siden, av mye av det jeg leser om klipsch her..

Man kommer jo ikke bort ifra at klipsch passer den yngere garde veldig bra, blir da igjen, naturlighvis, mange som har klipsch..

Kan fort bli en del anbefalinger da, hvor anbefaleren kanskje ikke har hørt så mye mer enn sine klipsch..

Mitt inntrykk

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Når så du sist en tråd om høyttaleranbefaling hvor Klipsch ikke er nevt?

For all del er det gode høyttalalere og de har tydligvis mange fans her på forumet, men sysnes dette begynner å bli noe komisk nå
    Så hva er det egentlig du vil fram til?

Mener du at de mange medlemmene som er fans og entusiastisk ovenfor Klipsch ikke skal anbefale merket?

Synes det er tåpelig om man skal begynne å begrense anbefalninger fra et merke bare fordi det er populært. Det er vel uansett ikke mange som baserer et kjøp KUN på anbefalninger, men drar gjerne for å lytter til de merkene som blir anbefalt. Noe som gjør leteprosessen lettere. Om de da ender opp med Klipsch, er det da ikke noe som helst galt med det.

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=merik82]Sitat:Opprinnelig skrevet av Antonx
    Nye lurer på hva de skal kjøpe. Så ser de at Klipsch går igjen og tror det er det beste merket. Så når de har fått dem i hus og er veldig fornøyd uten å ha prøvde så mye annet tipser de andre om sitt merke. Litt flokkmentalitet. Og selvsagt fordi Klipsch er "moro høyttalere" som ikke er altfor dyre. Det er jo flest unge gutter her vel, eller litt eldre som fortsatt har gutten i seg.

hohoho er det mulig å skrive så mye dritt!!![/QUOTE

Tvert i mot.. Klipsch lager fantastiske høytalere, men tror mye av det Antonx her skriver stemmer.. Jeg hadde i hvertfall gått rett på limpinnen for noen år siden, av mye av det jeg leser om klipsch her..

Man kommer jo ikke bort ifra at klipsch passer den yngere garde veldig bra, blir da igjen, naturlighvis, mange som har klipsch..

Kan fort bli en del anbefalinger da, hvor anbefaleren kanskje ikke har hørt så mye mer enn sine klipsch..

Mitt inntrykk
    Og hvorfor passer Klipsch bedre til de som er yngre?

Min høyttaler er uten tvil bedre på "sofistikert musikk" enn trance, r&b o.l om det er det du definerer som musikksmaken til de yngre.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste som disser klipsch er personer med kostbare anlegg som ikke takler at du kan få så syyykt bra lyd for så lite penger,har selv bitt i gresset flere ganger da jeg har hatt svært kostbare høytalere men alltid vent tilbake til Klipsch
    helt enig

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    Jeg fatter ikke at det en gang er vits og lage en tråd som dette.
    Dette er da et forum, her er det vel plass til alle, hvis en spør om hva som er bra så får han som regel svar om og dra og lytte til hva han/hun liker, selvfølgelig får han noen anbefalinger om merker, men erlig talt, om han/hun velger et av de så er det jo den personen som har bestemt seg for det.

At det er en del anbefalinger om akkurat Klipsch er jo kanskje ikke så rart da det er mange her på forumet som har Klipsch eller er klar over hva de "står for"

Har nå sett minst like mange anbefalinger om B&W og Dali som Klipsch.
    Enig..Myyye rart som diskuteres på dette forum..

Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •