Velg Klipsch er du snill!! - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 24 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 462
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Om du leser det du har skrevet her, så er det vel ikke tvil om hvem av dere som provoserer.

EDIT: Fjernet et unødvendig sleivspark.

godt du tok det riktig da

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare ikke forstå hvorfor man skal ha et så ekstremt forholdt til htene sine at man skriver provoserende om andres smak og preferanser. Fanboyaktig alla MA tråden her inne.

Klipsch og B&W lager begge fantastiske produkter i alle prisklasser. At Klipsch er verdens største beste osv osv er blir bare usakelig, ikke minst hvis man tar med at Jamo kanskje kan ha noe av æren for akkurat dette.

Ha respekt for hverandres utstyr og preferanser. Vi er heldigvis alle ulike. Dessute finnes det jo en dullion andre høytalerprodusenter som ikke blir nevnt.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt RF82 serien, men vurderer å ta en test på de snarest hos Tonart. Testmusikk må bli Pink Floyd :-)
    Jeg skal ikke kjøpe, men mulig en kompis blir interessert i disse.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Jeg har ikke hørt RF82 serien, men vurderer å ta en test på de snarest hos Tonart. Testmusikk må bli Pink Floyd :-)
    Jeg skal ikke kjøpe, men mulig en kompis blir interessert i disse.
    Angående test musikk..Det MÅ vel strengt tatt ikke bli Pink Floyd...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Jo

O

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    He he

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg kan bare ikke forstå hvorfor man skal ha et så ekstremt forholdt til htene sine at man skriver provoserende om andres smak og preferanser. Fanboyaktig alla MA tråden her inne.

Klipsch og B&W lager begge fantastiske produkter i alle prisklasser. At Klipsch er verdens største beste osv osv er blir bare usakelig, ikke minst hvis man tar med at Jamo kanskje kan ha noe av æren for akkurat dette.

Ha respekt for hverandres utstyr og preferanser. Vi er heldigvis alle ulike. Dessute finnes det jo en dullion andre høytalerprodusenter som ikke blir nevnt.
    Hvem startet denne tråden? var det Klipsch FANATIKERE eller Klipsch "hatere"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså hvorfor er d liksom "klipsch vs B&W" blitt nå plutselig? B&w lager langt fra dårlige høyttalere, en annen lydsignatur enn Klipsch helt klart men fremdeles gode saker. Finnes da uendelig mye verre prudusenter der ute enn akkurat B&W??

uansett, får Kllipsch servert en middelmådig pioneer-reciever som i tillegg er litt for lite watt så spiller ikke dette veldig imponerende.........der kan andre høyttalermerker være litt mer tilgivende. Så jeg mener at de som syns Klipsch skriker på høyt volum har matcha de med feil elektronikk for jeg har hørt (både mitt eget anlegg og andre demoer) at har du rett elektronikk så spiller diskanten like fint som ei katt maler

Men ved normale volumer er aldri dette noe problem uansett, d er først når du vrir over kl 12 at dette KAN bli ett problem med feil oppsett osv.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it

Men ved normale volumer er aldri dette noe problem uansett, d er først når du vrir over kl 12 at dette KAN bli ett problem med feil oppsett osv.
    Dagens....

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hehe, du er god du!
    Men fra spøk til revolver; heller Klipsch "LoFi", enn b&w "HiFi"...
    Er helt sjeef!

hehe

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg foretrekker B&W, de låter mer naturlig og er ikke så jævla pågående som Klipsch.

Husker Cerwin Vega i sin tid hadde mye med tilsvarende imponator-effekt som Klipsch besitter i dag. Gøy på demo, men stressende i lengden!

:twisted:
    you took the words right out of my mouth

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Jo

O
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvem startet denne tråden? var det Klipsch FANATIKERE eller Klipsch "hatere"
    Har det noe med saken å gjøre. Bedre å la det skli og være fornøyd med det man har vel.

Newcomer Drake-Audio sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns B&W spiller bra jeg...

Klipsch har jeg også fått til å spille bra... Har da bare prøvd RF-SF og KG serie.
    (Men går ikke tilbake til Klipsch eller B&W igjen)

Det er eieren av anlegget som skal like lyden.

Selv har jeg Cerwin-Vega! (JA,jeg vet,bare dritten):-D

Men pokker så moro jeg har det når jeg hører på musikk.
    (Musikk skal ikke være kjedelig)!
    Yamaha/Pioneer/Jamo/Paradigm/Sonab/Tascam/LG/Sony

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drake-Audio
    Syns B&W spiller bra jeg...

Klipsch har jeg også fått til å spille bra... Har da bare prøvd RF-SF og KG serie.
    (Men går ikke tilbake til Klipsch eller B&W igjen)

Det er eieren av anlegget som skal like lyden.

Selv har jeg Cerwin-Vega! (JA,jeg vetgelig,bare dritten):-D

Men pokker så moro jeg har det når jeg hører på musikk.
    (Musikk skal ikke være kjedelig)!
    Det skal ikke være kjedelig,heller ikke moro det skal være behagelig og engasjerende la nå folk ha hva de har lyst til og ha,denne tråden er jo bare barnslig blitt. Att mange anbefaller klipsch er jo fordi så mange her har det,da er det jo ikke så rart att det blir sånn. Jeg disser ingen merker fordi jeg respekterer att vi liker forskjelig lyd,er B&W bra for herr jensen er det jo det som er det viktigste

O

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parre med riktig elektronikk

Etter å ha lest meg opp på diverse høyttalere, passende elektronikk etc. Klipsch er, etter å hørt på dem i butikk, engasjerende med de later til å være vriene å parre med god elektronikk for at de ikke skal bli slitsomme i lengden. Jeg hører på metall (Rammstein, Metallica etc) men det går like mye Pink Floyd og *grøss* Lady GaGa på anlegget...

De må være av størrelsen bokhylle-høyttaler...

Har dette eminente forum noen anbefalinger ift hvilken elektronikk som passer bra? Tipper uansett nok watt/ampere er ett godt utgangspunkt - lettdreven betyr ikke nødvendigvis at man bare skal ha en 20watter stående...

..og kjærringa vil ha en liten box synlig - med andre ord, svære saker går ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fullrulle
    Etter å ha lest meg opp på diverse høyttalere, passende elektronikk etc. Klipsch er, etter å hørt på dem i butikk, engasjerende med de later til å være vriene å parre med god elektronikk for at de ikke skal bli slitsomme i lengden. Jeg hører på metall (Rammstein, Metallica etc) men det går like mye Pink Floyd og *grøss* Lady GaGa på anlegget...

Har dette eminente forum noen anbefalinger ift hvilken elektronikk som passer bra? Tipper uansett nok watt/ampere er ett godt utgangspunkt - lettdreven betyr ikke nødvendigvis at man bare skal ha en 20watter stående...

Emotiva har fått mye skryt paret med klipch...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch skal jeg aldri ha! Utrolig kjedelig etter mine ører, men så liker jeg jo ikke den type lyd heller, da. Horndiskanten er utrolig kjedelig etter min mening, og den skriker alt for mye. Jeg liker skrikende diskant, men ikke den som er på Klipsch. Klipsch var noe av det beste for noen år siden, og husker jeg hørte det for første gang. Utrolig bra, ikke den samme skrikende diskanten heller. JBL og Tannoy er noe JEG vil anbefale folk, da de passer til det meste. JBL passer jo egentlig til alt! :-) Jeg synes det er utrolig kjedelig og komme her på forumet, og første jeg ser er SVS, Klipsch og XTZ. Det blir for kjedelig rett og slett. ;-)

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at det er helt greit at folk anbefaler det de selv har, og er fornøyd med det, MEN det er da kanskje litt viktig at man faktisk har et sammenligningsgrunnlag?

Jeg f.eks. har Audiovector K3 Signature i front, men før jeg valgte de hørte jeg også på Dynaudio, SA 1750, B&W CM, 683, Dali og et par andre i samme prisklasse. Ikke Klipsh da de ikke var relevante både pga lydpreferanser og størrelse. Jeg gikk heller ikke til Audiovector fra ingenting. Fra tidligere hadde jeg hatt AudioPro Black Diamond V2, Eltax Liberty Power Tower, Proson, Dantax og Jazz Audio. Jobbet med sakte og jevnt oppover.

Jeg bruker også ofte å anbefale Onkyo sine receivere. Jeg har selv en aldrende toppmodell i bruk (905), samt en 307, som skal til ferieboligen og har vært testet på tre høyttalerpar, og en nær venn av meg har 609. Jeg har har hatt to H/K-er, en Maratnz, Emotiva XPA-5 og Pioneer LX75 på mine nåværende høyttalere. Alle over lengre perioder og ikke bare en dag/helg. Ergo føler jeg at jeg med god samvittighet kan uttale meg. Samt at jeg har fått høre JBL på Pioneer en del hos min onkel og B&W på Nad hos min far.

Jeg har også Cambridge, og selv om 640-ene spiller godt vil jeg ikke rope ut og anbefale de like høyt. Jeg fikk settet til en særdeles god pris ift veil., hvis ikke hadde det nok ikke vært aktuelt. Forsterkeren funker svært godt på lettdrevne høyttalere, som mine Infinity, men på litt tyngre er den sjanseløs og det høres lett.

Sub. . . Jeg har hatt en del forskjellige innom veggene. Sju-åtte stykkker. Jeg har vært på lytterunder og demobesøk på diverse butikker og hos venner og bekjente. Jeg synes generellt at Velodyne gir svært mye for pengene, og ser på de som trygge valg som gir mye valuta for pengene. Nettop derfor anbefaler jeg subene deres varmt over Yamaha, XTZ W99 10/12.16, Dali Ikon, JBL ES, B&W ASW og Audiovector K-sub etc. Jeg har fremdeles til gode å få en god demo på Emotiva X-ref 12 hos en kompis av meg, men ser frem til det. Denne ser ut til å være et svært godt valg i prisklassen da den byr på rikelig av krefter, er kompakt og stuevennlig.

Vedr. anbefalinger.
    Dersom man går fra et laptophøyttalere, kompaktanlegg, boombox eller lignende til nærmest hva som helst av gode komponenter, om det er Dynavoice, XTZ, SA, B&W, Klipsch eller Audiovector, så vil man oppleve et gigantisk løft og det blir fort gjort å tro at man umiddelbart har funnet det beste man kan kjøpe for pengene. Dermed er det fort gjort å rope og skrike ute at det er best og alt annet er dårligere (satt på spissen), selv uten å ha fått testet konkurrentene. I fjor så vi vel en slik tråd bli opprettet vedr. nettopp XTZ W99 12.16. . .

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fullrulle

Det er sikkert mange tråder allerede om hva slags forsterker som passer til høyttalerne dine, om det er klipsch. Forsøk å søke. Hvis du ikke finner det du leter etter så kan du opprette en ny tråd.

Kom med litt mer info. Hvilken høyttaler modell er det snakk om og hvor liten må forsterkern være, integrert etc?

Side 23 av 24 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •