Velg Klipsch er du snill!! - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 462
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    velger Prosons aller første høyttaler, før jeg en gang vurderer clippbæsj
    Koselig med litt humor også da! noen få mennesker i denne verden liker faktisk ikke Klipsch selv uten og ha hørt dem men fint at de fleste hifi intreserte mennesker rundt om i den vide verden elsker Klipsch...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som ikke liker Klipschlyden liker den ikke p.g.a. pågående diskant, og dette skyldes i 98% av tilfellene enten feil matching med elektronikk eller rett og slett elendig rom der ingenting spiller bra uansett. Har enda tilgode at noen IKKE syns anlegget mitt spiller bra (gjelder både hififolk og folk uten peil), og jeg har tross alt bare rf-25 som er langt unna d beste fra Klipsch

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Koselig med litt humor også da! noen få mennesker i denne verden liker faktisk ikke Klipsch selv uten og ha hørt dem men fint at de fleste hifi intreserte mennesker rundt om i den vide verden elsker Klipsch...
    jeg satt sammen med Paul W Klipsch, å hørte på den første LoFi høyttaleren han laget :twisted: :twisted: :twisted:

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg satt sammen med Paul W Klipsch, å hørte på den første LoFi høyttaleren han laget :twisted: :twisted: :twisted:
    Hehe, du er god du!
    Men fra spøk til revolver; heller Klipsch "LoFi", enn b&w "HiFi"...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du søker på google så finner du sikkert et barnehage forum som det er høyere nivå på enn det du holder på med !.
    Smaken er delt og det er bra,men sånt tulle prat som du holder på med er bare iriterende.

O

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foretrekker B&W, de låter mer naturlig og er ikke så jævla pågående som Klipsch.

Husker Cerwin Vega i sin tid hadde mye med tilsvarende imponator-effekt som Klipsch besitter i dag. Gøy på demo, men stressende i lengden!

:twisted:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg foretrekker B&W, de låter mer naturlig og er ikke så jævla pågående som Klipsch.

Husker Cerwin Vega i sin tid hadde mye med tilsvarende imponator-effekt som Klipsch besitter i dag. Gøy på demo, men stressende i lengden!

Skjønner hva du mener, er bare uenig. Klipsch hos meg er langt ifra pågående eller slitsom, og faktisk flere med bl.a b&w som har byttet etter demo.
    Jeg oppfatter heller ikke noe b&w jeg har hørt som mer "naturlig" enn Klipsch - bare annerledes!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja, byttet akkurat ut B&W 805S med Klipsch RF-7 II og i dette tilfellet (husk at RF-7 II er helt ny så du har nok ikke hørt den) er det ingen tvil om hvem som har den smootheste toppen, og det er nok ikke B&W. Toppen er ultrasmooth på disse Klipsch høyttalerne. Jeg har aldri hatt eldre Klipsch til sammenligning.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Tja, byttet akkurat ut B&W 805S med Klipsch RF-7 II og i dette tilfellet (husk at RF-7 II er helt ny så du har nok ikke hørt den) er det ingen tvil om hvem som har den smootheste toppen, og det er nok ikke B&W. Toppen er ultrasmooth på disse Klipsch høyttalerne. Jeg har aldri hatt eldre Klipsch til sammenligning.
    Det er jo interessant lesning, har lenge likt 805S.
    Nå har jeg ikke hørt RF-7 II, så jeg kan ikke sammenligne de to.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    De som ikke liker Klipschlyden liker den ikke p.g.a. pågående diskant, og dette skyldes i 98% av tilfellene enten feil matching med elektronikk eller rett og slett elendig rom der ingenting spiller bra uansett.
    Dette er ofte grunnen ja.

MEN;

Problemet er vel heller det at klipschmafiaen ikke tåler å høre, at det faktisk finnes personer som rett og slett ikke liker Klipsch(lyden)! Ja det er faktisk sant....

Det er liksom helt greit og ikke like andre merker, men Klipsch jo alle like pga dynamikk, morrofaktor blablabla. Alle andre høyttalerer i verden er kjedelige, overprisede osv.

Og tro det eller ei, det finnes faktisk folk som vil ha en mest nøytral gjengivelse av musikken.

"Bedreviterne" med Heritage serien, er vel kanskje de mest religiøse.....?!

EDIT: Og dette med matching og elendig rom sliter vel andre HT også med.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Skjønner hva du mener, er bare uenig. Klipsch hos meg er langt ifra pågående eller slitsom, og faktisk flere med bl.a b&w som har byttet etter demo.
    Jeg oppfatter heller ikke noe b&w jeg har hørt som mer "naturlig" enn Klipsch - bare annerledes!
    Jeg disser ikke Klipsch, sånn at det er sagt.
    Men alle har forskjellige preferanser og spesielt til hvilket bruk(sområde).
    Mulig jeg tar å tester ut Klipsch selv når kinoen blir ferdig. Frem til nå har ikke noe fra Klipsch vært aktuelt for meg, og blir det heller ikke i den nye stuen etterhvert. Da kommer det nok inn noe lekkert fra System Audio.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg disser ikke Klipsch, sånn at det er sagt.
    Men alle har forskjellige preferanser og spesielt til hvilket bruk(sområde).
    Mulig jeg tar å tester ut Klipsch selv når kinoen blir ferdig. Frem til nå har ikke noe fra Klipsch vært aktuelt for meg, og blir det heller ikke i den nye stuen etterhvert. Da kommer det nok inn noe lekkert fra System Audio.
    Sa har jeg faktisk sansen for selv også, flotte høytalere med overraskende stor lyd!;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

merkelige utsagn fra en som har kanskje markedets verste merke når det gjelder imponator effekt ?????? klipsch har alltid solgt utifra lyd , ikke fakter som diamant diskanter og utseende , men rett og slett lyd, cw har jeg hørt masse på fra ca 20 år siden og frem til nå og at du sammenligner disse merkene lydmessig er vel ett klassisk utsagn fra en som kun vil provosere eller rett og slett ikke vet bedre enn noen man har lest på nettet,bw er for meg dørgende kjedelig og på sitt verste med en vanlig toppklasse forsterker så kan det sammenlignes med når man tråkker ei katte på halen
    naturlig lyd har jeg til gode å høre fra bw enda:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar

MEN;

Problemet er vel heller det at klipschmafiaen ikke tåler å høre, at det faktisk finnes personer som rett og slett ikke liker Klipsch(lyden)! Ja det er faktisk sant....

Det er liksom helt greit og ikke like andre merker, men Klipsch jo alle like pga dynamikk, morrofaktor blablabla. Alle andre høyttalerer i verden er kjedelige, overprisede osv.

Og tro det eller ei, det finnes faktisk folk som vil ha en mest nøytral gjengivelse av musikken.

enig til en viss grad men hvor mange hadde ikke reagert hvis man hadde lagd lignende tråder med andre merker ??????
    bedreviten har vel ikke mye å gjøre med dette her, alle liker ikke klipsch og det kler ikke alle, det er helt greit, men hvorfor lage slike tråder og så klage når den såkallte klipschmafian reagerer?, på klipschtråden kan jeg ikke si at jeg har opplevd at det blir disset eller snakket mye galt om andre merker i det hele tatt, det blir det sikkert ikke i f.eks dali tråden heller og andre tråder, men å steppe opp med ett overprisa , overpynta produkt for så å hive seg over ett annet merke er vel snållt i mine øyne?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    merkelige utsagn fra en som har kanskje markedets verste merke når det gjelder imponator effekt ?????? klipsch har alltid solgt utifra lyd , ikke fakter som diamant diskanter og utseende , men rett og slett lyd, cw har jeg hørt masse på fra ca 20 år siden og frem til nå og at du sammenligner disse merkene lydmessig er vel ett klassisk utsagn fra en som kun vil provosere eller rett og slett ikke vet bedre enn noen man har lest på nettet,bw er for meg dørgende kjedelig og på sitt verste med en vanlig toppklasse forsterker så kan det sammenlignes med når man tråkker ei katte på halen
    Du prøver å provosere, på lik linje med meg altså?!
    Men jeg har hørt på RF-serien, men de passer som sagt ikke alles behov, preferanser eller rom.

Heldigvis er ikke jeg like hårsår som dere Klipsch-fanatikere! ;-)

EDIT:
    Og mye av aggresiviteten som kommer fra Klipsch-klanen i denne tråden, gjenspeiler ganske godt innlegg i andre tråder. Det er vel akkurat dette trådstarter påpekte.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du leser det du har skrevet her, så er det vel ikke tvil om hvem av dere som provoserer.

EDIT: Fjernet et unødvendig sleivspark.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av jahnmar

MEN;

Er ikke meningen at man føler artisten stå i samme rom som deg?
    Det finnes faktisk noen som ikke liker Klipsch,der er vi enige men at de fleste i verden tar feil tror jeg ikke på.Det at de fleste b&w lar seg lure av sykt dyre byggekostnader er bare trist

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Er ikke meningen at man føler artisten stå i samme rom som deg?
    Det finnes faktisk noen som ikke liker Klipsch,der er vi enige men at de fleste i verden tar feil tror jeg ikke på.Det at de fleste b&w lar seg lure av sykt dyre byggekostnader er bare trist
    At artisten "står i samme rom" klarer man fint med andre HT også. Kan hende at ikke du hører det, men andre gjør.

B&W har helt sikkert høye byggekostnader, men du verden for en en byggekvalitet og finnish de har!

Må også få tilføye at jeg ikke har noen spesiell kjennskap til B&W, så lyden uttaler jeg meg ikke noe om.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du prøver å provosere, på lik linje med meg altså?!
    Men jeg har hørt på RF-serien, men de passer som sagt ikke alles behov, preferanser eller rom.

Heldigvis er ikke jeg like hårsår som dere Klipsch-fanatikere! ;-)

EDIT:
    Og mye av aggresiviteten som kommer fra Klipsch-klanen i denne tråden, gjenspeiler ganske godt innlegg i andre tråder. Det er vel akkurat dette trådstarter påpekte.

selvfølgelig er det kun provosering fra min side tilbake, alle får like det man vil

Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •