Velg Klipsch er du snill!! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 462
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Jeg er ingen Hi-Fi ekspert, men har pløyd meg gjennom mange merker.
    Mine fuglekasser CM1har jeg hatt i flere år, pga. de har meget behagelig lyd:-)
    Før jeg kjøpte fuglekassene blei jeg aldri fornøyd.
    Tenk også på at ikke alle orker å spille høyt 24/7.

:-)
    jeg spiller faktisk sjeldent høyt.. da er det egentlig film det går i, og selv da er det svært sjelden over -20db etter standard.

veldig bra du er fornøyd, men de gangene jeg har testet eller hatt hjemme b&w har det vært tvert imot.. de må ha litt volum for å våkne, og i tillegg spiller det litt daft og uengasjerende, så jeg sitter egentlig å bare vil skru av - får ikke ro i kroppen til å høre musikken, mest fordi jeg føler det ikke låter bra! ikke var de i mine ører spes allround, og diskanten klarte jeg aldri å slå meg til ro meg (dm683) bassen måtte ha en del volum for å våkne, noe som gjorde at daglig lytting ved normale volum led av dette for min del.. følte det samme med CM7, selv om disse var mer behagelig å lytte til, så føltes de noe bassfattige uten subwoofer - men mer behagelig lydbilde generelt, følte også at disse våknet litt mer på lave volum, men ikke nok til at jeg synes det var gøy å høre musikk i bakgrunnen om det kan sies slik..

derfor solgte jeg anlegget, og gikk videre i livet, selv om det var gode høytalere, var det rett og slett ikke for meg..

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Selv hatt 802D hjemme med forskjellig elektronik og maken til oppskrytt kjedelig høytaler har jeg vel aldrig hvert borte i

Morsomt

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Morsomt
    Ja så lenge jeg bare hadde de på lån...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jamen da er jo alt bra, har en nevø som råliker bw og det er helt greit det,men vi har akseptert at vi er ute etter forskjellig lyd
    bw er helt klart greit for mange men ikke for meg, poenget mitt var å dra den litt ut slik som det ofte gjøres med klipsch
    spiller ikke råhøyt med små barn i huset ,men jeg liker å kunne gjøre det hvis jeg har anledning og lyst
    +1

gøy å ha mulighet å spille litt ekstra til fest og morro, demo etc. men viktigst av alt er lyden i det daglige, både høyt og lavt volum, forskjellig musikk og film..

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Sitter å ser/hører på the big four med metallica på mine monitor audio (engelske) virker som dette også funker bra for metallica 8) Husk mye av inspirasjonen deres er fra britisk punkrock
    Tenkte på sammensetningen jeg, da...

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke smisk så mye da, barn er vel noe drøyt å kalle en 41 åring:-D
    hehe lol

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    +1

gøy å ha mulighet å spille litt ekstra til fest og morro, demo etc. men viktigst av alt er lyden i det daglige, både høyt og lavt volum, forskjellig musikk og film..

Helt enig
    Fint å ha et anlegg som hevder seg på de fleste fronter!
    Både til den daglige bruken, høyt og lavt, samt musikk og film

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    hehe lol

men seriøst, svar på mitt spørmål da:twisted:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

har tilbrakt nokk tid inne på denne amatør tråden :twisted: :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har tilbrakt nokk tid inne på denne amatør tråden :twisted: :twisted:
    hehe, ble svar skyldig skjønner jeg:twisted: :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan vel snart konkludere med at man både må være dum å blind hvis man ikke har fått med seg at klipsch er smart å vurdere til ti tusen, usakelig blir det uansett. Selv har jeg ingen begrensninger på hva jeg har av ht eller elektronikk, liker jeg noe bedre enn det jeg har, vel da skal d på plass. Merkelig hobby

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poenget er vel at det skal gå an å anbefale klipsch på lik linje med andre merker uten at man trenger å lage tråder om hvorfor

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poenget er vel at det skal gå an å anbefale klipsch på lik linje med andre merker uten at man trenger å lage tråder om hvorfor
    Jodda men det er jo ett poeng at man må være nyansert å la andre få skrive, mene og tro hva man vill. Klipsch er bra men synes også trådstarter har lykkes godt med å lage en oposisjon noe jeg ikke forstår hensikten med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er også ganske fanatisk som mange kaller d, tror de fleste kompisser og arbeidskompisser har fått med seg hva jeg syns om Klipsch

D som er litt morsomt er jo at jeg tilfeldigvis hadde med mitt Klipsch IFI data-anlegg på arbeid og splite med dette i matsalen der (rom på 30km2) og alle ble veldig imponert over dette lille 2.1 settet.........så høyt d kunne spille og enda var lydbildet klart og fint uten antydninger til forvrengning osv som mange andre dataanlegg sliter med. Endte med at 4 arbeidskompisser ville kjøpe Klipsch IFI men bare 2 av de fikk siden dette er en utgående modell og ikke selger lenger men audiocompaniet hadde ett par på lager de solgte.

uansett, har hatt med flere hjem å hørt på lyden her i stua mi, 16km2 og har kun rf-25 uten sub. Dette har jeg da en Vincent cd-s6 som kilde og en Parasound nc 7100 og en ps nc 2125.

greit nok at dette er billige høyttalere som tross lav pris kan spille veldig høyt og reint, men d artigste er jo at dette er ett anlegg du virkelig får med deg ALLE ALLE detaljer og instrumentskildringer, stereoseperasjonen er topp og dette er ett anlegg jeg akkurat nå sitter å spiller veldig lavt på (hviskevolum) men enda er ALT der, hører hvert ett lite triangelslag og på avansert musikk med 3-4 lag gitarer og symfoni osv så hører man alle instrumentene separert på en veldig fin måte, alt blir ikke bare ei "smørje" som mange andre anlegg får til. Og dette er jo ikke bare mi personlige mening, siden jeg er Klipschfrelst er vel ikke min stemme så veldig viktig men dette sier jo også alle andre som er innom å hører på anlegget:P

har hatt b&w og syns d er mye negativt om hvor kjedelige disse er, men jeg er veldig enig.......spiller tamt og uten noe engasjement, d bare spiller musikk liksom men gir meg ingenting. dette var da 640i. Veldig synd siden jeg vet at b&w sikkert er ett par hakk bedre enn Klipsch på detaljer og mellomtone men at sammenlagt greier de ikke lage en høyttaler som spiller med nok futt i for meg rett og slett.

har også hatt noen philips-høyttalere og har hørt litt demo rundt omkring av andre merker men ingenting som matcher Klipsch i mine ører, men dette er selvsagt en smakssak men jeg har ingen problemer med å anbefale Klipsch til folk SELV om jeg ikke har hørt så mange høyttalere. For de får komme hjem å høre selv hvordan dette spiller og da er d mange roser anlegget veldig (husk at rf-25 er langt unna rf-63 som tross alt har en 1.25" diskant og bedre basselementer og bedre kasse osv osv)

men hadde ALLE likt Klipsch så kunne jo bare de andre høyttalermerkene pakket sakene sine å blitt gartnere istedenfor, heldigvis har folk forskjellig smak og selv om JEG er Klipsch-elsker så finnes d mange som liker andre ting og d er bare artig.......ellers hadde vi ikke kunnet diskutere så mye meningsløst på forumet hele tida

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å ser på anlegg for tiden, hvordan er RF-42? Evt F-10? Fungerer de bra uten sub?

Tenkte kanskje Yamaha 667 eller Onkyo 608 ville vært noe, de er vell de beste i den prisklassen? Holder med Yamahaen siden det er mulighet for effektforstkerer i ettertid.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasJL09
    Sitter å ser på anlegg for tiden, hvordan er RF-42? Evt F-10? Fungerer de bra uten sub?

Tenkte kanskje Yamaha 667 eller Onkyo 608 ville vært noe, de er vell de beste i den prisklassen? Holder med Yamahaen siden det er mulighet for effektforstkerer i ettertid.

ta deg en tur inn på klipsch tråden og spør

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velger Prosons aller første høyttaler, før jeg en gang vurderer clippbæsj

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde B&W 802D på Electrocompaniet EC 4.8 og AW400 i ett år og har nå Klipsch RF-7 II, så du skal aldri si aldri. Jeg trodde aldri jeg skulle ha Klipsch da jeg heller, for å si det slik

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det sier vel mer om hvordan lyd du liker enn klipsch og ikke minst hvordan det da antagelig spiller hos deg :twisted:

Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •