Velg Klipsch er du snill!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 462
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Handler ikke denne tråden egentlig om at forumet er oversvømt av tråder som:

"Hei, jeg kan ingen ting om lyd og vil gjerne ha noe som er så mainstream som det er mulig å få det.

Hei, jeg har holdt på med lyd i ukesvis, og kan anbefale XXXX og xxxx som gir ekstremt mye for pengene."

Og at forumet mangler tråder som:
    "Det er nå kommet en ny xxxx fra et merke som heter XXXX. Jeg har sjekket noen tråder på utenlandske forum, det som går igjen er YYYY. Noen med erfaringer eller som kan fortelle noe om xxxx?

Jeg hørte den på en messe, den låt zzzz."

Eller:
    "XXXX har lansert sin nye teknologi uuuu. Noen som vet hva den går ut på og hva det har å si for lyden?

I forbindelse med pppp har jeg vært borti teknologien. Den er interessant fordi den tar tak i fraksjonskonvalensen og trimigerer på tvers i stedet for lineart. Det gjør lydbildet noe grønnere fordi akopensen holdes i fase."

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "CD-spiller XYZ leverer tung lyd samtidig som den er oppløst i diskanten. Dette skyldes strømforsyningen som bruker samme batteripakke som Think og fetteren til produsenten har vært involvert i Boeing/flyindustrien, eller i det minste levert en pizza der i 1997."

Ok, nesten da. ;-)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

"Hei, jeg kan ingen ting om lyd og vil gjerne ha noe som er så mainstream som det er mulig å få det.

Hei, jeg har holdt på med lyd i ukesvis, og kan anbefale XXXX og xxxx som gir ekstremt mye for pengene."
    Hehe. Spot on som vanlig.

Uten at jeg skal påberope meg å være noen besservisser begynner jeg å føle denne tendensen.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Når så du sist en tråd om høyttaleranbefaling hvor Klipsch ikke er nevt?

For all del er det gode høyttalalere og de har tydligvis mange fans her på forumet, men sysnes dette begynner å bli noe komisk nå

Hmmmm, kan det faktisk bety at mange brukere her inne har det , og liker de?
    er det galt å anbefale noe man faktisk har hjemme selv og liker? klipsch er vel alt annet enn en design høytaler eller ett prestisjemerke som man betaler 3 ganger prisen pga navnet? det er ett høytaler merke som hele tiden er under utvikling , men samtidig har de tatt vare på flere modeller som har vært med fra starten for over 60 år siden, besøk hvilket som helst forum så vil man finne mange klipsch venner der ute, og svært få av de klipsch vennene jeg har blitt kjent med her og andre steder disser andre merker,(utad ihvertfall ) det er simpelten ett merke som gir mye for pengene, selv med norske priser,
    og de har ett stort utvalg,svs og emotiva er jo også merker som gir mye for pengene, men personlig ser jeg like mange anbefalinger av monitor audio,dali b&w,onkyo,yamaha,pioneer uten at jeg reagerer på det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

Og at forumet mangler tråder som:
    "Det er nå kommet en ny xxxx fra et merke som heter XXXX. Jeg har sjekket noen tråder på utenlandske forum, det som går igjen er YYYY. Noen med erfaringer eller som kan fortelle noe om xxxx?

Jeg hørte den på en messe, den låt zzzz."

Eller:
    "XXXX har lansert sin nye teknologi uuuu. Noen som vet hva den går ut på og hva det har å si for lyden?

I forbindelse med pppp har jeg vært borti teknologien. Den er interessant fordi den tar tak i fraksjonskonvalensen og trimigerer på tvers i stedet for lineart. Det gjør lydbildet noe grønnere fordi akopensen holdes i fase."
    nå er dette vel ett forum for alle og ikke bare bransjaktører og produsenter?
    mange vil faktisk prøve å hjelpe andre uten at de kanskje treffer direkte blink hver gang, dine kommentarer fører vel bare til at folk holder kjeft for å ikke synes dumme ut, lite konstruktivt i mine øyne
    like konstruktivt som å si at øra mine vrenger seg hver gang jeg hører midgaard

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    For de som har penger så :-/ Bose betaler en jo 50% bare for navnet i norge så det er ikke noe mye solgt merke, bare et status symbol på at en har penger. (takke staten for det)

Det er ikke så fryktelig lenge siden at jeg leste det på nett at klipsch er det mest solgte i de to nevnte verdensdelene.
    Grunnen er nok mye og høy lyd til fryktelig lite penger

" Det er ikke så fryktelig lenge siden at jeg leste det på nett at klipsch er det mest solgte i de to nevnte verdensdelene "

Har googlet en times tid og prøvd og finne det skrivet jeg leste det på uten resultat :-/ det får da så være.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pffft, Dali er tingen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye lurer på hva de skal kjøpe. Så ser de at Klipsch går igjen og tror det er det beste merket. Så når de har fått dem i hus og er veldig fornøyd uten å ha prøvde så mye annet tipser de andre om sitt merke. Litt flokkmentalitet. Og selvsagt fordi Klipsch er "moro høyttalere" som ikke er altfor dyre. Det er jo flest unge gutter her vel, eller litt eldre som fortsatt har gutten i seg.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    Det du sier her er jo bare tull.

Først og fremst, lever ikke de aller fleste litt større merkene på status? Det finnes folk som kjøper det aller meste KUN pga. merket, og ingenting annet, dette gjelder ALLE høyttalermerkene i verden av kjent rang.
    At Bose er kjøpt av folk som et symbyl på penger? Absolutt ikke, man MÅ ha penger for å kjøpe Bose, men stor grunn til at Bose koster penger er fordi de bruker så sinnsvakt mange timer på utvikling. De kommer opp med nye patenter og teknologier hvert år for å gjøre høyttalerne deres mindre, spille bedre og høyere.

Hvis man ønsker noe veldig kompakt, noe som er SÅ enkelt i bruk, noe som spiller meget bra til størrelsen å være, hva annet enn Bose kan man velge? Og til prisene Bose har, så syns jeg ikke 40 laken for V35 er galt. Er vel bare en brøkdel av hva de fleste her har som kino.
    Well said!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Nye lurer på hva de skal kjøpe. Så ser de at Klipsch går igjen og tror det er det beste merket. Så når de har fått dem i hus og er veldig fornøyd uten å ha prøvde så mye annet tipser de andre om sitt merke. Litt flokkmentalitet. Og selvsagt fordi Klipsch er "moro høyttalere" som ikke er altfor dyre. Det er jo flest unge gutter her vel, eller litt eldre som fortsatt har gutten i seg.

mitt inntrykk generellt av"nye" er vel heller at de havner på en kjede som hifi klubben i første omgang, og klipsch har vel dyre høytalere og vel?
    og de fleste merker har inngangs modeller ?
    kan lyden faktisk ha noe å si mon tro?
    synes det artigste med denne tråden her at man skal disse høytalere man selv tydelig ikke liker fremfor å snakke om eget utstyr som da antagelig er så ekstremt dårlig at man føler man sitter med skjegget i postkassa, eller at det rett og slett ikke er noe å skrive om, da kan det jo være irriterende å se at såpass mange er glade i og nyter ett møkkamerke som klipsch, som våger å presentere lyd på en enkel underholdende måte som tom får igang rockefoten
    nei , det kan vel ikke være noe å snakke om, lage tråder og spre viten om?
    fysj og æsj

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    mitt inntrykk generellt av"nye" er vel heller at de havner på en kjede som hifi klubben i første omgang, og klipsch har vel dyre høytalere og vel?
    synes det artigste med denne tråden her at man skal disse høytalere man selv tydelig ikke liker fremfor å snakke om eget utstyr som da antagelig er så ekstremt dårlig at man føler man sitter med skjegget i postkassa, eller at det rett og slett ikke er noe å skrive om, da kan det jo være irriterende å se at såpass mange er glade i og nyter ett møkkamerke som klipsch, som våger å presentere lyd på en enkel underholdende måte som tom får igang rockefoten
    fysj og æsj
    Det er vel ingen i denne tråden som har sagt klipsch er noe møkk/dritt 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fysj og æsj
    Dagens skivebom dette. Som jeg tilogmed sriver i første post ser jeg at mange bruker klipsch og at mange tydligvis er fornøyde med det. Gjør ingen forsøk på å disse klipsch heller. Eneste dissingen jeg finner i denne tråden er ditt forsøk på hersketeknikk og nedrakking av mitt utstyr.

En liten kommetar om at jeg sysnes det er rart at "alle" får anbeaflt klipsch uansett behov gir vel ingen grunn til hissig tone? At de har produkter som passer mange er fint det, men er det litt massesuggesjon også?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan se litt hva du mener her, for all del. MEN det skal sies at noen bare liker klipschlyden å sånn er det. Jeg har selv den "legendariske" 7 serien til Klipsch som får effekt ifra en Parasound A51. Det er sant som de fleste i tråden sier at Klipsch er mye for pengene, men jeg har testet en drøss av høytallere hjemme i prisklassen 5-100K. Men det jeg sitter igjenn med er den gamle 7 serien til Klipsch. Så da spørr jeg egentli hvor høyt opp i pris må jeg for at matche den dynamikken å å tyngden på film som Klipsch gir?

En annen ting er hva dem leverer når det kommer til musikk. Mange som klager på skarp diskant, noe jeg ikke kan klage på med den elektronikken jeg har. Jeg kjøpte også mine fronter ferdig innspillt så kan ikke utale meg om åssen disse var nye.

Men vi kan også slå fast engang for alle, skal du ha et morro å "billig" anlegg så kjøper man Klipsch å Emotiva. Noe som er en sikker vinner...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hohoho er det mulig å skrive så mye dritt!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er dette vel ett forum for alle og ikke bare bransjaktører og produsenter?
    mange vil faktisk prøve å hjelpe andre uten at de kanskje treffer direkte blink hver gang, dine kommentarer fører vel bare til at folk holder kjeft for å ikke synes dumme ut, lite konstruktivt i mine øyne
    like konstruktivt som å si at øra mine vrenger seg hver gang jeg hører midgaard
    Har selv hatt midgaard og syntes det låt ok til jeg fikk testet andre merker der ute og først da forstod jeg hvor feil jeg hadde tatt og når man ser på midgaard idag så selger de ikke akkurat i bøtter og spann

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste som disser klipsch er personer med kostbare anlegg som ikke takler at du kan få så syyykt bra lyd for så lite penger,har selv bitt i gresset flere ganger da jeg har hatt svært kostbare høytalere men alltid vent tilbake til Klipsch

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fatter ikke at det en gang er vits og lage en tråd som dette.
    Dette er da et forum, her er det vel plass til alle, hvis en spør om hva som er bra så får han som regel svar om og dra og lytte til hva han/hun liker, selvfølgelig får han noen anbefalinger om merker, men erlig talt, om han/hun velger et av de så er det jo den personen som har bestemt seg for det.

At det er en del anbefalinger om akkurat Klipsch er jo kanskje ikke så rart da det er mange her på forumet som har Klipsch eller er klar over hva de "står for"

Har nå sett minst like mange anbefalinger om B&W og Dali som Klipsch.
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De mest etterspurte merkene på forumet burde kanskje fått en egen kategori her på forumet snart?!

Uansett, Klipsch blir nevnt mange ganger, på lik linje som de andre kjente fordi "trådstartere" oftest ikke bruker søkefunksjonen! De fleste individuele svarene er allerede der .

Uansett, Klipsch lager noen vannvittig kule høyttalere .

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    De mest etterspurte merkene på forumet burde kanskje fått en egen kategori her på forumet snart?!
    De har jo forsåvidt det: http://avforum.no/forum/klubb-entusiasttrader/

Finnes Klipsch der tro..? O yea... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Dagens skivebom dette. Som jeg tilogmed sriver i første post ser jeg at mange bruker klipsch og at mange tydligvis er fornøyde med det. Gjør ingen forsøk på å disse klipsch heller. Eneste dissingen jeg finner i denne tråden er ditt forsøk på hersketeknikk og nedrakking av mitt utstyr.

En liten kommetar om at jeg sysnes det er rart at "alle" får anbeaflt klipsch uansett behov gir vel ingen grunn til hissig tone? At de har produkter som passer mange er fint det, men er det litt massesuggesjon også?

nedrakking av ditt utstyr , det var ikke ment slik, var sarkastisk i mitt siste innlegg inatt. hersketeknikk? ikke ment slik heller hvis du mener at det var det
    var rett og slett min mening om ett tema som dukker opp til tider, hvor mange tråder dukker opp slik om f.eks dali,monitor audio focal osv ?

og det er ikke slik at 50 % har klipsch heller,men kanskje det er slik at vi som har klispch er blir glad i de og liker lyden , faktisk blir entusiastiske når vi snakker om de? kanskje det er derfor vi ikke er redd for å skrive om de eller anbefale de til andre?

selvfølgelig er ikke klipsch for alle, det hadde vært kjedelig,men jeg tror klipsch har noe spessiellt i form egenart, en historie,klar lydfilosofi, og ikke minst godt utvalg av modeller som gjør at de er survivers i bransjen.

for meg er det en gåte hvorfor man kjøper en del andre merker av og til når jeg tar en lytt, kunne skrevet mye om det men gjør det jo ikke fordi jeg skjønner at vi ikke kan være glad i det samme alle sammen,og det er jo ikke noe vits å disse folk for
    føler denne tråden mellom linjene setter spørsmål tegn ved oss som kjøper klipsch, at vi ikke klarer å bedømme lyd , men blindt kjøper noe mange andre har, det er vel slik jeg følte om de som handlet på hfk for 20 år siden, når jeg yngre og mindre reflektert

igjen, ikke ment som annet enn min mening det her, men jeg setter spørsmålstegn ved motivet bak tråden

Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •