Velg Klipsch er du snill!! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 462
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hva med oss fotball gale mennesker som reiser over til england for å se 22 menn løpe etter en ball?, det er vel mere galskap? nei det kalles lidenskap
    kan man ikke ha det for audio ? er alle gale som reiser til messer verden over og bruker 100 000 vis av kroner ?nei, det er de ikke, men en kar som står opp og promoterer ett ht merke han har lidenskap for er gal/besatt, latterlig spør du meg, jantelov
    Bare for å bruke din analogi om fotball. La oss si du er besatt av Fulham og kaller de "verdens beste lag". Uttalelsene er vel basert mer på følelser enn ren logikk. Nå vet jeg at fotballag er mye enklere å skille fra hverandre enn høyttalere, fordi man fører klar statistikk over deres meritter, og det er vel heller ingen på avforum som reagerer på at man kan være stor fan av et produkt/fotballag.. Det er når uttalelsene er ren fanboy'ism at de fleste av argumentene faller gjennom for folk som er nøytrale i forhold til merket. Wikipedia: Bias. Da er det bedre å jekke ned både sitt skryt om egne høyttalere og sin paranoia i forhold til alle som "disser" Klipsch og heller argumentere på en saklig og opplysende måte. Som flere har vist seg å være i stand til i denne tråden. Jantelov har ingenting med saken å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Bare for å bruke din analogi om fotball. La oss si du er besatt av Fulham og kaller de "verdens beste lag". Uttalelsene er vel basert mer på følelser enn ren logikk. Nå vet jeg at fotballag er mye enklere å skille fra hverandre enn høyttalere, fordi man fører klar statistikk over deres meritter, og det er vel heller ingen på avforum som reagerer på at man kan være stor fan av et produkt/fotballag.. Det er når uttalelsene er ren fanboy'ism at de fleste av argumentene faller gjennom for folk som er nøytrale i forhold til merket. Wikipedia: Bias. Da er det bedre å jekke ned både sitt skryt om egne høyttalere og sin paranoia i forhold til alle som "disser" Klipsch og heller argumentere på en saklig og opplysende måte. Som flere har vist seg å være i stand til i denne tråden. Jantelov har ingenting med saken å gjøre.

ser poenget ditt helt klart, men samtidig må folk kunne mene hva man vil
    og gi uttrykk for det,så lenge det ikke er til skade for noen mener jeg,og utifra det vil det jo bli friksjoner, men å stemple meninger/entusiasme som galskap er drøyt for meg, men som jeg sier, se objektivt på hifi og du finner da sikkert større galskap enn å ytre sine meninger i en tråd ?
    kanskje man bør holde seg for god til å starte tråder i det hele tatt som man vet det blir krøll av, ihvertfall hvis motivasjonen er å disse/krangle.
    skal man ta entusiasmen ut av denne hobbyen så blir det for meg en mye kjedeligere hobby, så får man kanskje godta at entusiasmen slår ut i forskjellige former mener jeg. paranoia er vel ett uttrykk jeg ikke skjønner helt sammenhengen med å bruke her men det gjør sikkert du

til slutt , har aldri opplevd at noen klipsch eiere har hovert med høytalerne sine, skryte og snakke med entusiasme derimot , ja.
    ganske sikkert fordi de mest populære modellene ikke koster skjorta.
    har heller opplevd at eiere av andre merker bruker pris/design som ett bevis på at de er bra, og ikke minst masse grafer og teori som bevis.

styrken til ett forum etter min mening er ikke bare å ha teoretikere, teknikkere og fagolk, men en stor variasjon av mennesker som skaper
    ett dynamisk forum, og saklighet er forøvrig alltid bra,men som med fotball kanskje ikke alltid like lett i praksis

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 Jokris

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter denne, har vært mitt poeng hele tiden.

Geir Arne

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen

Geir Arne
    Bra oppsummering, hiver meg på denne

Jan Stian

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart det er lettest å anbefale noe man selv eier, da dette er noe man ofte er fornøyd med.

Hvis dere synes det blir anbefalt for mye Klipsch, bør dere kanskje bli flinkere til å anbefale andre merker som dere har erfaring med? isteden for å klage på at noen anbefaler Klipsch.

Ellers så synes jeg ikke det er så ofte Klipsch blir anbefalt i situasjoner hvor de ikke burde vært det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geir Arne

fanboy ism er ikke i mitt vokabuler,skjønner hva dere mener men ikke bruken av det her, annet enn at det ikke skal gå an å ta litt av når det gjelder klipsch
    kikk rundt på forumet her så faller veldig mye innenfor kategorien fanboy ism, og på langt nær halvparten utøves av klipsch eiere så vidt jeg har sett, nesten enhver anmeldelse som er er udelt positiv i fagpressen vil jo også da komme innunder dette uttrykket, men det er kanskje oki når man skal selge noe til leserne? men ikke her på forumet som entusiast ? hva er galt med litt lidenskap inennfor audio ? jeg går for oppsett som gjør at jeg føler noe når jeg lytter på musikk ihvertfall, ikke oppsett som gjør at jeg sitter å analyserer.musikken , tror mange her inne tror dette er ett saklig fora, hvor kunnskap og teori florerer ,men det er det jo ikke, mange er her inne på søken etter råd ,tips,sosiale kontakter og rett og slett moro
    uenig går det an å være kanskje mange sitter på feil utstyr som ikke makter å gi denne gløden? ikke vet jeg, utifra mitt ståsted blir det ihvertfall veldig galt å skulle kneble entusiastiske medlemmer her inne, uansett om det er klipsch eller andre merker

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Jeg liker godt Klipsch, men med så mye "Klipschmas" kan en nesten få avsmak på hele merket.
    Synes å være veldig mange her inne som feirer Klipschmas

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser poenget ditt helt klart, men samtidig må folk kunne mene hva man vil
    og gi uttrykk for det,så lenge det ikke er til skade for noen mener jeg,og utifra det vil det jo bli friksjoner, men å stemple meninger/entusiasme som galskap er drøyt for meg, men som jeg sier, se objektivt på hifi og du finner da sikkert større galskap enn å ytre sine meninger i en tråd ?
    kanskje man bør holde seg for god til å starte tråder i det hele tatt som man vet det blir krøll av, ihvertfall hvis motivasjonen er å disse/krangle.
    skal man ta entusiasmen ut av denne hobbyen så blir det for meg en mye kjedeligere hobby, så får man kanskje godta at entusiasmen slår ut i forskjellige former mener jeg. paranoia er vel ett uttrykk jeg ikke skjønner helt sammenhengen med å bruke her men det gjør sikkert du

til slutt , har aldri opplevd at noen klipsch eiere har hovert med høytalerne sine, skryte og snakke med entusiasme derimot , ja.
    ganske sikkert fordi de mest populære modellene ikke koster skjorta.
    har heller opplevd at eiere av andre merker bruker pris/design som ett bevis på at de er bra, og ikke minst masse grafer og teori som bevis.

styrken til ett forum etter min mening er ikke bare å ha teoretikere, teknikkere og fagolk, men en stor variasjon av mennesker som skaper
    ett dynamisk forum, og saklighet er forøvrig alltid bra,men som med fotball kanskje ikke alltid like lett i praksis
    Nå er jeg usikker på om noen faktisk har kalt noen her inne gal, har ikke finlest alle innlegg. Entusiasme er vel og bra, men det bikker av og til over i den unyanserte enden av skalaen når fanboys snakker om Klipsch. "Informasjonen" de da kommer med kan selvfølgelig inneholde opplysninger om faktiske høyttaler-egenskaper, men de drukner i alt det usaklige.
    Et sidespor: Grafer og teori er for meg personlig mer verdifulle enn masse vage, fine ord som "luftigheten i toppen", men jeg skjønner at folk er forskjellige. Noen stoler blindt på subjektive uttalelser, andre forlanger litt mer kjøtt på beina i form av målinger.
    Umiddelbar forsvarsposisjon fra Klipsch fans. Det ser man i første delen av denne tråden. Uten at trådstarter har sagt noe direkte nedsettende om merket. Høres litt paranoid ut for meg.
    Uansett, denne tråden var en ypperlig anledning for folk som meg å bli kjent med merket (og få lyst til å stikke på Stereofil og høre på Klipsch), men den har bare sklidd ut og blitt til tja... atter en tulletråd?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fanboy ism er ikke i mitt vokabuler,skjønner hva dere mener men ikke bruken av det her, annet enn at det ikke skal gå an å ta litt av når det gjelder klipsch
    kikk rundt på forumet her så faller veldig mye innenfor kategorien fanboy ism, og på langt nær halvparten utøves av klipsch eiere så vidt jeg har sett, nesten enhver anmeldelse som er er udelt positiv i fagpressen vil jo også da komme innunder dette uttrykket, men det er kanskje oki når man skal selge noe til leserne? men ikke her på forumet som entusiast ? hva er galt med litt lidenskap inennfor audio ? jeg går for oppsett som gjør at jeg føler noe når jeg lytter på musikk ihvertfall, ikke oppsett som gjør at jeg sitter å analyserer.musikken , tror mange her inne tror dette er ett saklig fora, hvor kunnskap og teori florerer ,men det er det jo ikke, mange er her inne på søken etter råd ,tips,sosiale kontakter og rett og slett moro
    uenig går det an å være kanskje mange sitter på feil utstyr som ikke makter å gi denne gløden? ikke vet jeg, utifra mitt ståsted blir det ihvertfall veldig galt å skulle kneble entusiastiske medlemmer her inne, uansett om det er klipsch eller andre merker
    Jeg kan bare svare for meg selv her, men ikke nødvendigvis på innlegget ditt.

Å være fanboy og entusiastisk er veldig bra. Men for ta deg og eddie som eksempler så syntes jeg det blir veldig mye fokus på hva som er bra med Klipsch(som er greit nok) og at man gjerne bagatelliserer eller undervurderer de negative sidene(som alt utstyr har). Jeg vil gjerne at dere to skal informere meg og andre om hva som virkelig fungere på Klipsch, men som musikkelskere (du har i allefall sagt du er det) si også hva de ikke fungere til.

For min egen del, dog WAY OT, består mitt anlegg av Marten Getz som gir seg alt for tidlig og Primare som er så sære at de har laget en prosessor til over 30k som ikke har romkorreksjon(men den er fin å se på). Dette er ting jeg, som fanboy, mener er viktigere å få frem ved en anbefaling enn å kun si at Getz har en kjempe soundstage og nydelig oppløsning. Ei heller at Primare har en kjempe kanalseparasjon. Dette er mitt poeng.

Har selv blitt anbefalt ting og handlet uten å høre/teste da jeg liker litt impulsshopping. Men har i flere tilfeller kommet hjem med utstyr jeg med en gang har oppdaget "feil" ved. Når man da spør om hvorfor mine har slike "feil" her(avforum) får man gjerne beskjed om at slik er det jo bare, men tenk på det positive. Mulig jeg er negativ, men meg om det.

Og bare for å poengtere, jeg respekterer både deg jorkis og eddie som personer og spesielt meningene deres. Men for å i det hele tatt hjelpe noen bør man fortelle hele bildet. Alt kan bli bedre, det er bare snakk om pris og prioritering. Dere er jo heller ikke på toppen av "egen stige" ennå.

I beste mening, for å avslutte denne "krangelen" oss i mellom.

Geir Arne

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer egentlig på hvem som disser hvem her? når de som ikke har Klipsch selv må lage en tråd for å disse akkurat dette merket.Slett denne tråden da så kan de som ikke liker klipsch konsentrere seg om sine egne produkter å klø seg i hodet hvorfor klipsch er så utrolig populære og elsket like mye blandt unge som gamle til alle typer musikk.
    Ser ingen Klipsch fanatikere her inne som har laget tråder om dali,b&w,Hegel og lign for å disse de!!!
    Klipsch er en høyt elsket høytaler produsent og da er det vel vanlig at de som elsker dette merket anbefaler det videre!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å være fanboy og entusiastisk er veldig bra. Men for ta deg og eddie som eksempler så syntes jeg det blir veldig mye fokus på hva som er bra med Klipsch(som er greit nok) og at man gjerne bagatelliserer eller undervurderer de negative sidene(som alt utstyr har). Jeg vil gjerne at dere to skal informere meg og andre om hva som virkelig fungere på Klipsch, men som musikkelskere (du har i allefall sagt du er det) si også hva de ikke fungere til.

For min egen del, dog WAY OT, består mitt anlegg av Marten Getz som gir seg alt for tidlig og Primare som er så sære at de har laget en prosessor til over 30k som ikke har romkorreksjon(men den er fin å se på). Dette er ting jeg, som fanboy, mener er viktigere å få frem ved en anbefaling enn å kun si at Getz har en kjempe soundstage og nydelig oppløsning. Ei heller at Primare har en kjempe kanalseparasjon. Dette er mitt poeng.

Har selv blitt anbefalt ting og handlet uten å høre/teste da jeg liker litt impulsshopping. Men har i flere tilfeller kommet hjem med utstyr jeg med en gang har oppdaget "feil" ved. Når man da spør om hvorfor mine har slike "feil" her(avforum) får man gjerne beskjed om at slik er det jo bare, men tenk på det positive. Mulig jeg er negativ, men meg om det.

Og bare for å poengtere, jeg respekterer både deg jorkis og eddie som personer og spesielt meningene deres. Men for å i det hele tatt hjelpe noen bør man fortelle hele bildet. Alt kan bli bedre, det er bare snakk om pris og prioritering. Dere er jo heller ikke på toppen av "egen stige" ennå.

Geir Arne
    Har hele tiden sagt at det finnes høytalere som er bedre på enkelte parametere men Klipsch er en utrolig allround høytalere.Nevnte vel at jeg savnet mine tidligere chario på grunn av en helt nydelig diskant/mellomtone osv.
    Det jeg reagerer på er at det blir laget en egen tråd for å disse Klipsch og jeg kan ikke forstå hva som er meningen med det.
    det vi får høre her inne er jo at klipsch er populære på grunn hypen her inne.
    Det er mange her inne og på hifisentralen samt mange steder rundt om i verden som faktisk har bred erfaring med flere div produsenter.
    Har også flere ganger gjentatt at det er min mening og min smak

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geir Arne

mye bra der nei er ikke på noe topp av noen som helst stige her i gården, men med hånden på hjertet, har ikke mye å klage på faktisk, for man må ta i betrakning hva ting har kostet også og stille forventningene deretter, er vel ingen produsent i verden som har en perfekt høytaler til 10-20 tusen?
    dermed blir det snakk om smak, kan ikke si at jeg anbefaler klipsch hvis jeg ikke føler det kan være ett godt alternativ, da holder jeg heller kjeft, for å anbefale andre merker utifra en lytt i en butikk, eller lest en anmeldelse prøver jeg å unngå, derfor vil du nok finne nesten bare klipsch anbefalinger fra meg
    det jeg prøver å nyansere mellom er de forskjellige modellene, styrker , svakheter kontra hverandre.

det jeg føler jeg har reagert på med denne tråden er motivet bak, hvorfor selges det så mye klipsch(mellom linjene: kan jo ikke være for de de ser pene ut eller spiller godt?) er jo rimelig greit å skjønne hvorfor klipsch selger i bøtter og spann egentlig, er jo ingen som påstår at de er best i verden, men kanskje best akkurat for oss, og det er det ingen som kan snakke meg fra

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg usikker på om noen faktisk har kalt noen her inne gal, har ikke finlest alle innlegg. Entusiasme er vel og bra, men det bikker av og til over i den unyanserte enden av skalaen når fanboys snakker om Klipsch. "Informasjonen" de da kommer med kan selvfølgelig inneholde opplysninger om faktiske høyttaler-egenskaper, men de drukner i alt det usaklige.
    Et sidespor: Grafer og teori er for meg personlig mer verdifulle enn masse vage, fine ord som "luftigheten i toppen", men jeg skjønner at folk er forskjellige. Noen stoler blindt på subjektive uttalelser, andre forlanger litt mer kjøtt på beina i form av målinger.
    Umiddelbar forsvarsposisjon fra Klipsch fans. Det ser man i første delen av denne tråden. Uten at trådstarter har sagt noe direkte nedsettende om merket. Høres litt paranoid ut for meg.
    Uansett, denne tråden var en ypperlig anledning for folk som meg å bli kjent med merket (og få lyst til å stikke på Stereofil og høre på Klipsch), men den har bare sklidd ut og blitt til tja... atter en tulletråd?

jeg bruker øra for å finne ut om jeg liker det jeg hører

ps hvis man er nyskjerrig på merket klipsch er det vel mest logisk å oppsøke klipsch tråden istedenfor denne vil jeg tro
    paranoid skjønner jeg forsatt ikke bruken av men det gjør sikkert du

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Det jeg reagerer på er at det blir laget en egen tråd for å disse Klipsch og jeg kan ikke forstå hva som er meningen med det.
    det jeg føler jeg har reagert på med denne tråden er motivet bak
    Det kan jeg skjønne. Jeg personlig har ingen intensjon om å disse Klipsch. Snuser selv på Palladium etter hva jeg leser om disse.

Skjønner også frustrasjonen deres når det står så nære hjertet. Stay Klipsched!:twisted:

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg skjønne. Jeg personlig har ingen intensjon om å disse Klipsch. Snuser selv på Palladium etter hva jeg leser om disse.

Skjønner også frustrasjonen deres når det står så nære hjertet. Stay Klipsched!:twisted:

Geir Arne
    u2:twisted:

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Tror faktisk denne tråden har gjort Klipsch enda mer populær, ser det er en del nye tråder der folk kjøper klipsch nå ..

Paladium er veldig interresante høytallere. har kun hørt P 38 dog, ikke 39.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Tror faktisk denne tråden har gjort Klipsch enda mer populær, ser det er en del nye tråder der folk kjøper klipsch nå ..

Paladium er veldig interresante høytallere. har kun hørt P 38 dog, ikke 39.
    +1 men for meg er de dessverre uoppnålige prismessig , snuser på cornwall om dagen istedet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. jeg bruker øra for å finne ut om jeg liker det jeg hører

2. ps hvis man er nyskjerrig på merket klipsch er det vel mest logisk å oppsøke klipsch tråden istedenfor denne vil jeg tro
    3. paranoid skjønner jeg forsatt ikke bruken av men det gjør sikkert du
    1. Jeg gjør forsåvidt det også. Det skulle bare mangle.
    2. Erfaringsvis er det lite fornuftig å hente i slike 'venne-tråder'. Som du ser av denne tråden er det vanskelig å få et nyansert bilde av disse ht, det siste jeg trenger er å høre at "Klipsch er laget av et geni, gruser B&W og er så forbanna dynamisk og kongebra!!!!". Sier meg ingenting.
    3. la oss bare si at jeg synes enkelte Klipsch-fans har overreagert og tatt ting litt vel ille opp. Men meg om det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Jeg gjør forsåvidt det også. Det skulle bare mangle.
    2. Erfaringsvis er det lite fornuftig å hente i slike 'venne-tråder'. Som du ser av denne tråden er det vanskelig å få et nyansert bilde av disse ht, det siste jeg trenger er å høre at "Klipsch er laget av et geni, gruser B&W og er så forbanna dynamisk og kongebra!!!!". Sier meg ingenting.
    3. la oss bare si at jeg synes enkelte Klipsch-fans har overreagert og tatt ting litt vel ille opp. Men meg om det.
    1 enig
    2 trenger heller ikke høre det, da det er gammalt nytt for meg:twisted: seriøse svaret blir at jeg ikke deler samme oppfatning helt, hvis jeg leser innlegg på forum som tydelig er subjektivt, hvor jeg skjønner at eier snakker med ekte glød oh følelse om musikkformidlingen , eller opplevelsen av musikken så er det veldig interesant fordi det er det ett godt oppsett eller produkt skal gjøre, en graf forteller meg derimot ingenting om det, kilden må selvfølgelig taes i betraktning
    3 mulig

Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •