Velg Klipsch er du snill!! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 462
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer alle Klipsch venner for tråd nummer 3,vi bare vokser og vokser sammen med Klipsch.Dette skulle Geniet Paul Wilbur Klipsch ha sett,ønsker han god jul der oppe i det blå

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Gratulerer alle Klipsch venner for tråd nummer 3,vi bare vokser og vokser sammen med Klipsch.
    Er vel dette tråden handler om
    Greit at noen opplever noe positivt med et produkt men når det blir en besettelse/galskap har det lite å gjøre i et forum innen Audio (teknisk diskusjon)

egentlig bør moderatorer flytte hele tråden til
    http://avforum.no/forum/generell-chitchat/

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker godt Klipsch, men med så mye "Klipschmas" kan en nesten få avsmak på hele merket.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Å dra inn 800 serien blir litt drøyt synes jeg.svært få som har de vel..?
    Skulle gjerne ha hørt ordentlig på Forte,La scala og andre gamle Klipsch modeller før jeg kan sammenligne med andre høyttalere i samme prisleie..
    Hvis du har lest hele tråden så er det flere som har nevn akkuratt dette, hvorfor vet jeg ikke.
    Så da satt jeg ned foten.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Greit at noen opplever noe positivt med et produkt men når det blir en besettelse/galskap har det lite å gjøre i et forum innen Audio (teknisk diskusjon)

Støtter denne, beste forslag hittil!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja når personer lager en egen tråd for å disse Klipsch så kan man si at det er galskap ute og går ja.Isteden for og konsentrere seg om hva en selv liker så disser de verdens mest populære høytaler produsent i steden.Men det er jo bra at det sitter en liten gruppe her inne som ikke kan forstå hvorfor disse høytalerne er så syyykt populære!
    Er det muligens dere det er noe galt med eller er det alle andre?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Min erfaring er at god lyd er god lyd i alles ører. Problemet er at de fleste av oss har middels god lyd med masse kompromisser, enten man vil innrømme det eller ei. Dermed blir det rom for valgmuligheter når det gjelder disse kompromissene.

Jeg er ganske sikker på at en Klipsch eier ville digget et B&W anlegg som faktisk spiller opp mot sitt beste, akkurat som en B&W eier ville digget et klipsch-anlegg som spiller opp mot sitt beste. Problemet er at det løper en haug med hodeløse høns rundt med minimal erfaring som faktisk tror det de har er noe i nærheten av det som kan oppnås. Det er når lite erfaring møter mye erfaring det blir kræsj. ALLE har jo perfekt lyd hjemme. Det tar faktisk noen år før man virkelig innser at det alltid kan bli _mye_ bedre uansett hvor bra følelse man sitter med der og da. Bare tenk på dere selv og et eller annet fantastisk øyeblikk dere hadde med et anlegg for et par-tre år siden. Ville dere karakterisert lyden som like bra nå i ettertid med mer erfaring?
    Jeg har hvertfall byttet mye de siste 3 åra.Synes det er vanskelig (og dyrt) å komme i mål.Er vel bare TV-en og Blu-ray spilleren som har overlevd i byttegalskapen.
    Så jeg er enig i poenget ditt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Tror du er på tynn grunn her. Skulle til å skrive det Dreamphase skriver. Impulsrespons har med rommet å gjøre. Transienter er dynamikk. Sett deg inn i hva du prater om FØR du skal lære meg det.

Geir Arne
    Impuls og respons er helt vanlige norske ord. Transient er det samme som en impuls, en relativt kraftig spenning over kort tid. Eller i luft om du vil fra f.eks en trommestikke. Så impulsrespons (reaksjon på en impuls) går hele veien fra kilden til våre ører.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ja når personer lager en egen tråd for å disse Klipsch så kan man si at det er galskap ute og går ja.Isteden for og konsentrere seg om hva en selv liker så disser de verdens mest populære høytaler produsent i steden.Men det er jo bra at det sitter en liten gruppe her inne som ikke kan forstå hvorfor disse høytalerne er så syyykt populære!
    Er det muligens dere det er noe galt med eller er det alle andre?

Tror de fleste har fått med seg din sympati for Klipsch siden du står for ca 50 svar i denne tråden av totalt ca 260
    Om det er noe galt med oss ?
    Siden det er meg du svarer så har jeg 1 post tidligere denne tråden du kanskje ikke har fått med deg i din iver
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...ml#post1592707

Man bør ha grunner til at Klipsch bør anbefales å på et bedre saklig nivå enn det mange fremlegger i dag .
    Mange overøser forumtråder med Klipsch som om det er religion , dette har da ingen potensielle kjøpere nytte av
    ................... Velg Klipsch er du snill....................bli med i Clipsch klubben a.......................

Bruk chitchat til dette da vel ?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Impuls og respons er helt vanlige norske ord. Transient er det samme som en impuls, en relativt kraftig spenning over kort tid. Eller i luft om du vil fra f.eks en trommestikke. Så impulsrespons (reaksjon på en impuls) går hele veien fra kilden til våre ører.
    Det jeg mente, men som kom litt dårlig frem, er at impulsresponsen blir vel mest påvirket av rommet. Og at det har er heving ved "raske" frekvenser og ikke impulsresponsen som skaper en illusjon av hurtighet.

Men har Klipsch så veldig bra impulsrespons sammenlignet med mye annet (spør fordi jeg lurer)?

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de fleste har fått med seg din sympati for Klipsch siden du står for ca 50 svar i denne tråden av totalt ca 260
    Om det er noe galt med oss ?
    Siden det er meg du svarer så har jeg 1 post tidligere denne tråden du kanskje ikke har fått med deg i din iver
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...ml#post1592707

Man bør ha grunner til at Klipsch bør anbefales å på et bedre saklig nivå enn det mange fremlegger i dag .
    Mange overøser forumtråder med Klipsch som om det er religion , dette har da ingen potensielle kjøpere nytte av
    ................... Velg Klipsch er du snill....................bli med i Clipsch klubben a.......................

Bruk chitchat til dette da vel ?

like mye rett til å utbasunere sin elsk for klipsch, som du har rett til å utøve din hersketeknikk eller?, tråden her startet med oppgulp om hvorfor såpass mange velger klipsch, flere gode grunner har kommet frem bla klipsch evne til å lage mye moro med receivere som ikke koster all verden, moro faktor,evne til å spille både musikk og film, er de som også påstår at de er de voksnes alternativ til cv
    drit i å lese slike tråder davel så slipper du magesåret

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det jeg mente, men som kom litt dårlig frem, er at impulsresponsen blir vel mest påvirket av rommet. Og at det har er heving ved "raske" frekvenser og ikke impulsresponsen som skaper en illusjon av hurtighet.

Men har Klipsch så veldig bra impulsrespons sammenlignet med mye annet (spør fordi jeg lurer)?

Geir Arne

Jeg tror høyttalere er mest avgjørende når det gjelder impulsrespons. Før hadde jeg ProAc D15 og deres ulempe var treghet i bassen (ellers veldig gode høyttalere og langt bedre Klipsch RF) fordi de var tunet så lavt i frekvens i forhold til basselementet og størrelsen. Focalene mine er mye, mye kjappere (merkes spesielt med metal, lite med f.eks jazz) og dermed også mer detaljerte og nyanserte i bassen. Bedre impulsrespons, men tror neppe det var noe større dynamikkomfang. Jeg liker å kalle det dynamisk konstrast, men vet ikke om det er noe teknisk riktig ord. Men det gir mening. Hvis Klispch hadde gitt like mye dypbass og også lavere følsomhet (det synes som det ofte henger sammen) så hadde de neppe vært like ekspolosive.

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har eddie aksjer i Klipsch Group? Makan til besettelse ovenfor ein produsent har eg aldri sett.

Har ingenting i mot Klipsch, og forstår at folk har sine favoritter. Men ein plass går vell grensa?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Har eddie aksjer i Klipsch Group? Makan til besettelse ovenfor ein produsent har eg aldri sett.

Har ingenting i mot Klipsch, og forstår at folk har sine favoritter. Men ein plass går vell grensa?

hva med oss fotball gale mennesker som reiser over til england for å se 22 menn løpe etter en ball?, det er vel mere galskap? nei det kalles lidenskap
    kan man ikke ha det for audio ? er alle gale som reiser til messer verden over og bruker 100 000 vis av kroner ?nei, det er de ikke, men en kar som står opp og promoterer ett ht merke han har lidenskap for er gal/besatt, latterlig spør du meg, jantelov

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden

hehe har nevnt flere merker jeg synes er bra men når folk med dårlig selvtillit eller tomme lommebøker etter bomkjøp kritiserer de som er fornøyd med hva de får for pengene så blir det hele bare så patetisk

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Lurer på om detter er topp 3 mest meningsløse tråder ever på avforum :-D
    There... is... another... hopeless... brass...thread

Det er min soleklare favoritt til den mest meningsløse tråden noensinne.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Lurer på om detter er topp 3 mest meningsløse tråder ever på avforum

Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    There... is... another... hopeless... brass...thread

Det er min soleklare favoritt til den mest meningsløse tråden noensinne.
    Det som er trist er at om man stiller et seriøst spørsmål her på forumet, får man som oftest 0 til 4-5 svar. Starter man en tråd med et hovedinnlegg de aller, aller fleste skjønner er skrevet kun for å provosere, er man oppe i 10-15 sider på no time.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mye engasjement fra voksne mennesker på noe som egentlig går på smak. Det blir akkurat som om en står å argumenterer steinhardt på at sjokolade is er best, mens en annen påstår at jordbær is er best. Og ingen av dem kan forstå at den andre ikke forstår at de tar feil.

Men det er jo klart jeg forstår trådstarter. Det er en del her inne som anbefaler det samme til alle i alle situasjoner. Det blir feil. Men det er ikke bare Klipsch, svs, og emotiva er også nevnt.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også en som kan anbefale Klipsch siden jeg har det selv, og er kjempefornøyd med lyden til nå. Det enkleste er vel å anbefale noe man selv har i stua?

Før hadde jeg Dali, som man gjerne ofte starter med når man kjøper sine første ok høyttalere. Men så ville jeg oppgradere min Technics receiver, og mine Dali jeg hadde ble for svake. Etter måneder med tenking og lesing av andres erfaringer, samt råd i fra andre jeg kjenner, og lytting hos diverse forhandlere, strandet jeg på Klipsch RF-63, RC-64, RS-52 rett og slett fordi jeg synes de passet utmerket sammen men Onkyo og Emotiva som kjøpte noen måneder før (de er ganske like i lydsignaturen).

Klipsch er som mange sier meget følsomme, har kraftig respons/dynamikk, og diskanten synes jeg låter nydelig på RF sin øvre, litt mer påkostede serie.

Det er visst flere her som mener at kombinasjonen Klipsch/Emotiva/Onkyo gir svært mye lyd for pengene, og noen mener visst også at lyden kan sammenlignes med langt dyrere utstyr. Derfor anbefales Klipsch, siden de passer så godt sammen med Emotiva/Onkyo - rett og slett!

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at det er mange andre klubber her inne. Hva er egentlig problemet? Bare å la tråden til klipsch sine venner ligge om man ikke er inntressert. Slik som dette syntes jeg det bestandig blir når noen ikke liker er bestemt merke som blir veldig blåst opp. (Eks SVS,Emotiva) Har ikke klipsch selv bare så det er sagt. Kjenner en som har Emotiva, svs og klipsch, og skal ikke stikke under en stol at dette rocker i mitt syn også. Har hørt swans og andre dyre merker som spiller fint og stort, men mitt syn på dette er at slike anlegg fort kan miste litt i moro faktoren. Syntes at noen bør finne seg forgode for slik misunnelse over et merke. kan vel bare anbefale dere også(di som ikke tåler slike tråder), om dere syntes et merke kan passe en person.

Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •