Velg Klipsch er du snill!! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 24 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 462
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Akkurat når det gjelder b&w er kabinettet noe av det mer interessante med den høyttaleren, hvordan de klarer å lage ett så dødt kabinett.. Det er det ikke mange produsenter som klarer. Matrix avstivet, minimalt med stående bølger og godt bygget.

Helt motsatt av mine høytalere der kassene synger som F men hadde de hatt så dødt kabinett så hadde de heller ikke hatt den dynamikken!
    Derfor det er en fordel med fler anlegg for de som har plass til slikt.

Geir Arne

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Derfor det er en fordel med fler anlegg for de som har plass til slikt.

Geir Arne
    Klarer meg med to anlegg selv

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    jeg syns ivertfall det var et stor løft fra cw til klipsch. med tanke på lydkvalitet, trykker overaskende godt også (kg5.5)

kjerringa er til og med fornøyd
    Klipsch virker å være CV for voksne.
    Men det er klart at når man foretrekker lydsignaturen til B&W, så blir motsetningene store
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Men det er klart at når man foretrekker lydsignaturen til B&W, så blir motsetningene store
    For meg var det noe spesielt med horn og rør, og da faller b&w i en helt annen kategori.

Nå har jeg riktignok gått fra klipsch, men kjører fortsatt horn og rør .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det veldig enkelt. Skrikende diskant kan fort oppleves med dårlig matching, spesielt med recievere (som de fleste som spør om råd skal bruke). Føler også mange butikker ikke spiller inn Klipsch skikkelig. Jeg har ikke hørt en butikkdemo ennå hvor Klipsch har låtet bra, så takk gud for at noen har disse hjemme slik at man kan høre de slik de er ment til å spille.

Alternativene du nevner er jo latterlige. Du tar jo minste høyttalere i respektive merker utenom Dali og B&W. Men sett i tillegg at du får høyere kabinettfinish vil jeg driste meg til å kunne legge på et par 1000-lapper til i sammenligningen. Konkurenter som kan spille(opplevd) dypere er muligens; JBL ES100, Dali Ikon6/Lector8/Concept10, B&W 683 (med kraftig nok amp), Dynaudio DM 3/7, og sikkert mange fler som jeg ikke vet om.

Syntes forøvrig de som ikke har testet noe annet enn Klipsch(eller ALLE andre merker) hjemme i samme prisklasser burde holde seg litt unna anbefalinger. Det er kan værste fall være meget misvisende.

Geir Arne

felles for alle som er nevnt som alternativ til rf82 er vel at diskanten skriker mye før klipsch sin pga manglende krefter ved bruk av receiver, og da dukker det plutselig opp ett ganske stort argument for å anbefale rf82 til som skal bruke mindre receivere? ikke sant? for å øke morofaktoren for alle som vil se film med litt volum, ikke mye men litt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe Klipsch er CV for voksne! bra du vet hva du snakker om,kan vel da si at B&W er Cv for voksne som ikke lenger orker så mye bass men liker høytalere som legger et lite slør over virkeligheten...Tiden er inne da ørene har takket for seg og synet av høytalerne(møblene) blir viktigere enn lyden

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    For meg var det noe spesielt med horn og rør, og da faller b&w i en helt annen kategori.

Nå har jeg riktignok gått fra klipsch, men kjører fortsatt horn og rør .
    Spennende oppsett,fine høytalere og en knakende god forsterker

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe Klipsch er CV for voksne! bra du vet hva du snakker om,kan vel da si at B&W er Cv for voksne som ikke lenger orker så mye bass men liker høytalere som legger et lite slør over virkeligheten...Tiden er inne da ørene har takket for seg og synet av høytalerne(møblene) blir viktigere enn lyden
    B&W og C-V/Klipsch tiltrekker seg vidt forskjellige musikkelskere og kundegrupper , så den tesen var mildt sagt usannsynlig.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W og C-V/Klipsch tiltrekker seg vidt forskjellige musikkelskere og kundegrupper , så den tesen var mildt sagt usannsynlig.

litt cocky idag kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del bastante meninger i denne tråden... Og litt mye "mitt merke er bedre enn ditt merke". Begynner å ligne en 'xbox vs PS3'-tråd på diverse spillfora. Like saklig til tider. Og fanboy'ish.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    og da dukker det plutselig opp ett ganske stort argument for å anbefale rf82 til som skal bruke mindre receivere? ikke sant? for å øke morofaktoren for alle som vil se film med litt volum, ikke mye men litt
    Trodde det var slik at RF serien til Klipsch var ganske lettdreven men trengte endel strøm jeg. Gjelder det bare 63/83?

Del 1 og del 2 av mitt innlegg var separate. Ingen suksess å bruke nevnte alternativer på en midrange reciever.

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    litt cocky idag kanskje?

Tar litt selvkritikk på den. Men det er også en del andre som burde vurdere "time out"

Man har gjerne et sterkt forhold til "sitt merke", så det er det de færreste som makter å holde seg noenlunde objektive og saklige i tråder som dette. Det ser vi jo

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar litt selvkritikk på den. Men det er også en del andre som burde vurdere "time out"

Man har gjerne et sterkt forhold til "sitt merke", så det er det de færreste som makter å holde seg noenlunde objektive og saklige i tråder som dette. Det ser vi jo

ikke minst jeg, men godt at vi kan gjennkjenne det genet hos hverandre og forstå det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var slik at RF serien til Klipsch var ganske lettdreven men trengte endel strøm jeg. Gjelder det bare 63/83?

Del 1 og del 2 av mitt innlegg var separate. Ingen suksess å bruke nevnte alternativer på en midrange reciever.

Geir Arne

det gjelder generellt hele serien,men spiller overraskende bra med kun recevier, men for å hente ut hva som bor i dem bør man kikke etter mer strøm, men dette er nok ett av argumentene for nettopp å anbefale klispch til receiver bruk som tross alt veldig mange har på forumet her ihvertfall

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt motsatt av mine høytalere der kassene synger som F men hadde de hatt så dødt kabinett så hadde de heller ikke hatt den dynamikken!
    Av nøyaktig samme grunn, er det mange som velger den bort. Dynamikken går på bekostning av mange andre kvaliteter.....

Personlig liker jeg denne høyttaleren, men interiørsjefen hadde rablet fullstendig om jeg hadde kommet hjem med noe slikt.

Uansett er dette som mange andre har nevnt, totalt håpløst og diskutere. Hovedproblemet er denne fanboyholdningen som en del medlemmer har til merket.
    Uten å ha hørt noe som helst andre ht i samme "klasse", så kjøper de noe uhørt og lovpriser det til alle andre. Dette gjelder mest den yngre garde og gjerne førstegangskjøpere.

Jeg liker også Klipsch , men jeg har da for f... ikke plakater med Håkon Rognlien og Paul W Klipsch på veggene av den grunn, samtidig som jeg går rundt og hyler dynamikk dynamikk dynamikk!

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Akkurat når det gjelder b&w er kabinettet noe av det mer interessante med den høyttaleren, hvordan de klarer å lage ett så dødt kabinett.. Det er det ikke mange produsenter som klarer. Matrix avstivet, minimalt med stående bølger og godt bygget. Så for min del er det spennende å se form på høyttaler, det sier en del om hva produsenten faktisk har lagt vekt på. Å si at det kun er design du handler når det gjelder b&w er tullete.

Jeg sier IKKE at klipch er dårlig på noe som helst måte, det passer bare ikke alle som er på forumet her som etterspør lyd.

Men du har ett poeng, istedet for å bli lei av at "alt for mange" anbefaler klipch- Hva med å komme med gode poeng for å ikke velge det, så kan jo personen som vil ha noen råd ta med seg ørene på en lytterunde i diverse butikker.Da kan man jo kanskje fo en personlig mening rundt det også.

Personlig ville jeg kjøpt meg rf serien til klipch i hjemmekino forde det har mye dynamikk og det er lettdrevet. Men ikke i stereooppsett til min musikksmak eller med det akkustisk utfordrende rommet de måtte stått i.
    takk for saklig svar.

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle gjerne byggd nye superkasser til mine, og det i gammel Klipsch stil.
    Noen andre som har tenkt det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var slik at RF serien til Klipsch var ganske lettdreven men trengte endel strøm jeg.
    Lettdrevne høyttalere stiller ikke store krav til strømforsyningen.

Dynamikk er forskjeller mellom de laveste og høyeste utslagene. De fleste sier dynamikk når de heller burdre sagt hurtighet.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Jeg skulle gjerne byggd nye superkasser til mine, og det i gammel Klipsch stil.
    Noen andre som har tenkt det samme?
    ja faktisk..Kommer det til å skje..tvilsomt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Lettdrevne høyttalere stiller ikke store krav til strømforsyningen.
    Hvorfor er da ikke en reciever kraftig nok til å utnytte en par RF-7II da? Den trenger jo i prinsippet kun 10-20W for å spille høyere enn en "std høyttaler" med 100W. Eller?

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Dynamikk er forskjeller mellom de laveste og høyeste utslagene. De fleste sier dynamikk når de heller burdre sagt hurtighet.
    Jeg ville vel sagt motsatt. Opplevd hurtighet kommer gjerne av mangel på dypbass, eller peak i øvre bass. Eller misforstod jeg deg?

Geir Arne

Side 12 av 24 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •