Velg Klipsch er du snill!! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 24 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 462
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min erfaring er at god lyd er god lyd i alles ører. Problemet er at de fleste av oss har middels god lyd med masse kompromisser, enten man vil innrømme det eller ei. Dermed blir det rom for valgmuligheter når det gjelder disse kompromissene.

Jeg er ganske sikker på at en Klipsch eier ville digget et B&W anlegg som faktisk spiller opp mot sitt beste, akkurat som en B&W eier ville digget et klipsch-anlegg som spiller opp mot sitt beste. Problemet er at det løper en haug med hodeløse høns rundt med minimal erfaring som faktisk tror det de har er noe i nærheten av det som kan oppnås. Det er når lite erfaring møter mye erfaring det blir kræsj. ALLE har jo perfekt lyd hjemme. Det tar faktisk noen år før man virkelig innser at det alltid kan bli _mye_ bedre uansett hvor bra følelse man sitter med der og da. Bare tenk på dere selv og et eller annet fantastisk øyeblikk dere hadde med et anlegg for et par-tre år siden. Ville dere karakterisert lyden som like bra nå i ettertid med mer erfaring?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv "Klipsched" men har hørt masse annet jeg gjerne skulle prøvd i mitt eget rom og utelukker ikke at dette kunne overgå mine Klipsch.

En ting jeg reagerer på er argumentene som blir brukt mot Klipsch. Manglende dypbass og skrikende diskant?
    Det blir etter min mening bare tull da diskanten er rolig og fin med riktig forsterker og bassen går dypere enn veldig mye annet i samme prisklasse.
    Men det er klart det finnes luftigere diskanter rundtomkring og andre lydsignaturer som noen liker bedre enn Klipsch.

Litt tilbake til dypbass, hvis vi feks ser på rf82 og andre høyttalere under 10 lapper.
    Alternative høyttalere er da blandt annet: Dali ikon 6, B&w 683, Xtz 99.36, System audio mantra 30, Jbl es80, Tannoy Revolution DC6T.

Spiller noen av disse dypere enn Klipsch rf82?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Så dermed er det bare å anbefale RF82 til alle som skal kjøpe høyttalere på et budsjett - max 10k ?

For min del er det viktigere at de spiller linjært og behagelig, enn at man kan spille høyere enn man behøver for å nyte musikk/film.
    Eiergleden av Klipsch blir ikke større, av at 90% av de du snakker med enten har de selv eller vil ha de. Eller som allerede nevnt, plast i front!

ifølge rognlien er dog rf82 en ganske så lineær høytaler?
    behagelig tør jeg påstå at mitt oppsett spiller er allergisk mot skrikende topp
    dog vil jeg si at matching er alfa omega, og ikke minst rommet det spilles i.

eierglede ja, du liker da tydeligvis å ha noe som nesten ingen har ellers er det verdiløst for deg?
    personlig velger jeg utifra at det spiller musikk som jeg liker det og hvor mange som eier det er
    betydningsløst for meg, har ett par forte l på vei til meg ca 20-25 år gamle, gleder meg som en liten unge og jeg skal love deg jeg kommer til å føle eierglede på tross av alder og rimelig pris

satt en gang samlet en gjeng av oss og lyttet på en del hi class høytalere som martin logan , topp modellen til usher og rf83
    i en butikk etter stengetid.
    alt spillte bra,meget bra,men jeg var dog den eneste i rommet som plukket rf83 som førstevalg og min favoritt av de tre
    skammer meg ikke over det, plast eller ikke plast, for meg spillte det rett og slett best, klipsch treffer meg i musikksjela
    høres sikkert latterlig ut men slik er det nå engang
    har vært mang en gang og lytte på andre merker men har aldri snudd meg etter første klipsch høytaler var i hus, dog har jeg byttet modeller for å utforske mer innen klipsch
    sist jeg hadde en hfs kar på besøk her , dobbelsjekket han om subben min var koblet opp da han aldri hadde hørt rf63 spille så dypt før, og det med skarve 100 watt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Eh...Ja..For å prøve en annen vri..Kan ikke B&W eiere "selge" sitt produkt til meg.Hvorfor burde jeg velge B&W framfor Klipsch?
    Ikke dra inn 800 serien eller utseende/kabinett.Det driter jeg i.Lydmessig som er viktig.Hva går jeg glipp av ved å velge bort B&W??
    Akkurat når det gjelder b&w er kabinettet noe av det mer interessante med den høyttaleren, hvordan de klarer å lage ett så dødt kabinett.. Det er det ikke mange produsenter som klarer. Matrix avstivet, minimalt med stående bølger og godt bygget. Så for min del er det spennende å se form på høyttaler, det sier en del om hva produsenten faktisk har lagt vekt på. Å si at det kun er design du handler når det gjelder b&w er tullete.

Jeg sier IKKE at klipch er dårlig på noe som helst måte, det passer bare ikke alle som er på forumet her som etterspør lyd.

Men du har ett poeng, istedet for å bli lei av at "alt for mange" anbefaler klipch- Hva med å komme med gode poeng for å ikke velge det, så kan jo personen som vil ha noen råd ta med seg ørene på en lytterunde i diverse butikker.Da kan man jo kanskje fo en personlig mening rundt det også.

Personlig ville jeg kjøpt meg rf serien til klipch i hjemmekino forde det har mye dynamikk og det er lettdrevet. Men ikke i stereooppsett til min musikksmak eller med det akkustisk utfordrende rommet de måtte stått i.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med Palladium serien i denne debatten?

Den er jo en smule påkostet når det gjelder kabinett og design (og elementer?), men virker som om det er svært få som eier den.

De få jeg har lest om som har kjøpt den, har byttet den ut med andre produsenter i samme prisklasse. (gjelder både avforum og andre "konkurerende" forum)

Det er jo faktisk en del som kjøper ht i den prisklassen, men virker som om den ikke har slått helt an blant kjøperne....eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Min erfaring er at god lyd er god lyd i alles ører. Problemet er at de fleste av oss har middels god lyd med masse kompromisser, enten man vil innrømme det eller ei. Dermed blir det rom for valgmuligheter når det gjelder disse kompromissene.

Jeg er ganske sikker på at en Klipsch eier ville digget et B&W anlegg som faktisk spiller opp mot sitt beste, akkurat som en B&W eier ville digget et klipsch-anlegg som spiller opp mot sitt beste. Problemet er at det løper en haug med hodeløse høns rundt med minimal erfaring som faktisk tror det de har er noe i nærheten av det som kan oppnås. Det er når lite erfaring møter mye erfaring det blir kræsj. ALLE har jo perfekt lyd hjemme. Det tar faktisk noen år før man virkelig innser at det alltid kan bli _mye_ bedre uansett hvor bra følelse man sitter med der og da. Bare tenk på dere selv og et eller annet fantastisk øyeblikk dere hadde med et anlegg for et par-tre år siden. Ville dere karakterisert lyden som like bra nå i ettertid med mer erfaring?

jeg har aldri hatt en god opplevelse av b&w hjemme hos noen ,men har dog hørt oppsett på klubben som har spillt rimelig bra til b&w å være,men for meg blir det rett og slett for tamt, ihvertfall det jeg har hørt av de
    og det soleklare svaret til ditt spørsmål er jo nei,
    med enkelte unntak dog , som første gangen jeg hørte klipsch på god elektronikk, det ville jeg forsatt idag karakterisert som god lyd idag
    og det samme gjelder første gangen jeg hørte martin logan forsåvidt og enkelte andre unntak

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Hvordan er det med Palladium serien i denne debatten?

Den er jo en smule påkostet når det gjelder kabinett og design (og elementer?), men virker som om det er svært få som eier den.

De få jeg har lest om som har kjøpt den, har byttet den ut med andre produsenter i samme prisklasse. (gjelder både avforum og andre "konkurerende" forum)

Det er jo faktisk en del som kjøper ht i den prisklassen, men virker som om den ikke har slått helt an blant kjøperne....eller?

det har du nok rett i,men tradisjonelt har ikke klipsch hatt stor kjøpergruppe i den prisklassen, og når man kjøper ht til den prisen kan det hende man kan få kalde føtter av å ikke velge andre merker som stabilt har solgt høytalere i prisklassen i mange år?
    vil ikke si at alle som har palladium har byttet den ut
    personlig ville jeg hvis jeg hadde valget heller kikket over på klipsch horna hvis jeg skulle kjøpe klipsch i den prisklassen, men jeg har dessverre ikke egnet rom for de enda ihvertfall
    klipsch er ihvertfall ett merke som har en historie bak seg, og som beholder sine lydidealer i form av heritage serien

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Akkurat når det gjelder b&w er kabinettet noe av det mer interessante med den høyttaleren, hvordan de klarer å lage ett så dødt kabinett.. Det er det ikke mange produsenter som klarer. Matrix avstivet, minimalt med stående bølger og godt bygget. Så for min del er det spennende å se form på høyttaler, det sier en del om hva produsenten faktisk har lagt vekt på. Å si at det kun er design du handler når det gjelder b&w er tullete.

Jeg sier IKKE at klipch er dårlig på noe som helst måte, det passer bare ikke alle som er på forumet her som etterspør lyd.

Men du har ett poeng, istedet for å bli lei av at "alt for mange" anbefaler klipch- Hva med å komme med gode poeng for å ikke velge det, så kan jo personen som vil ha noen råd ta med seg ørene på en lytterunde i diverse butikker.Da kan man jo kanskje fo en personlig mening rundt det også.

Personlig ville jeg kjøpt meg rf serien til klipch i hjemmekino forde det har mye dynamikk og det er lettdrevet. Men ikke i stereooppsett til min musikksmak eller med det akkustisk utfordrende rommet de måtte stått i.

veldig gjennomtenkt og fornuftig innlegg, kudos

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi som har valgt andre merker har valgt feil...

Føler det er veldig mange Klipsch fanboys her inne. Dersom jeg prøver å gi noe annet input/mening, så blir det fort noen motsvar, uansett(ikke at debatt er uviktig.) Automatisk er min mening helt feil, fordi det ikke passer med vedkommendes rangering over høyttalermerker/modeller. Det som er en god høyttaler for meg er ikke nødvendigvis en god høyttaler for deg.

Dersom noen nevner CV da har man lagt egget. Det er virkelig døden. Dersom man også nevner at CV har mer trøkk en Klipsch, da, da er man skikkelig ute å kjører!!! Da er man utestengt!

(Kanskje) Sittet på spissen.

Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze

+1
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Vi som har valgt andre merker har valgt feil...

Føler det er veldig mange Klipsch fanboys her inne. Dersom jeg prøver å gi noe annet input/mening, så blir det fort noen motsvar, uansett(ikke at debatt er uviktig.) Automatisk er min mening helt feil, fordi det ikke passer med vedkommendes rangering over høyttalermerker/modeller. Det som er en god høyttaler for meg er ikke nødvendigvis en god høyttaler for deg.

Dersom noen nevner CV da har man lagt egget. Det er virkelig døden. Dersom man også nevner at CV har mer trøkk en Klipsch, da, da er man skikkelig ute å kjører!!! Da er man utestengt!

(Kanskje) Sittet på spissen.

+1
    ute og sykler litt er vi? denne tråden ble startet med spørsmål om hvorfor klipsch blir så ofte anbefallt her inne, for det kan jo ikke ha med lyd å gjøre?
    dette er ikke en tråd startet av en klipsch eier som lurer på hvorfor ikke alle har klipsch

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en debatt!

Alle som ikke har Klipsch må bare innse det, selg unna dritten og kjøp Klipsch med en gang... ingen over, ingen ved siden av! :twisted:
    ...eller?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syns ivertfall det var et stor løft fra cw til klipsch. med tanke på lydkvalitet, trykker overaskende godt også (kg5.5)

kjerringa er til og med fornøyd

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eddie: inviterer du på lyttekveld snart?
    Så flere får hørt på disse gamle raritetene dine

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    For en debatt!

Alle som ikke har Klipsch må bare innse det, selg unna dritten og kjøp Klipsch med en gang... ingen over, ingen ved siden av! :twisted:
    ...eller?
    Du ville sikkert ikke hatt Klipsch- så du slipper du det, ser bare ikke poenget med å være negativ mot andre som vil det. Jeg har hatt 683 som du kjenner til som nevnt en god høytaler- men for meg var den udugelig, diskant var langt fra imponerende. Bassen var daff og kjedelig og mellomtonen var ikke i nærheten å være god nok til å redde inn igjen totalen som jeg måtte ha i stua- for meg ble dette en utrolig kjedeli høytaler, lite Eierglede, pluss den må stå på disse stygge platene for ikke å velte! Grusomt! Ja, Klipsch rf har også bein mange kan mene er stygg, innrømmer det!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert vi alle som har Klipsch kunne tenke seg å ha/teste andre merker/modeller. Jeg skulle kunne tenkt med Dali Mentor 8 med tilhørende system for 5.1 system, noe som i mine øyner/ører er et minimum for å komme opp i ca. samme kvalitet som Klipsch 7 serien når vi kommer til film! Men til den dobble prisen?

Er mange modeller ifra B&W som har vært innom her i heimen. Da både 6 og 8 serien, men det faller ikke helt ismak for meg. Så vi alle har forskjellig smak, kan vi ikke bare akseptere dette? Jeg har hverken sett Jokris eller Eddie anbefalle i "blinde" i noen tråd, men ser at dem blir litt provosert. Dem liker sine Klipsch på lik linje med meg å synes det har vært jævli mye negativ "drittsnakk" rundt Klipsch.

Oppfordrer alle som ikke har klipsch å være litt mer aktiv på forumet å gidde å svare i slike tråder "om hjelp" som nevnt i denne tråden. På denne måten kanskje det blir litt bedre fordeling på anbefallingene. Ikke klag på alle andre, gjør noe med det selv!!!

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes vi som har Klipsch skal holde oss for gode til å i det hele tatt svare på denne tråden. Etter 10 sider er det ikke noe som er avklart, og kommer ikke til å bli det heller. Det mange skriver er provoserende, da jeg vet at flertallet som slenger dritt om merket enten aldri har hørt Klipsch, men liker ikke ideen om at de selv har kjøpt et dyrere alternativ og at Klipscheiere er så fornøyde med sine rimeligere høyttalere, eller at de har hørt EN modell i en butikk, som også mest sannsynlig er referenceserien koblet opp mot feil elektronikk(min erfaring fra butikkdemoer) og generaliserer merket ut ifra den "erfaringen".

Jeg liker heller ikke tanken om at Klipsch skal bli tabu, og at Klipscheiere skal tenke seg om to ganger før de anbefaler merket, det er galskap.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chario Ursa Major er høytalere jeg savner.den deiligste toppen jeg har hørt,sendte meg rett og slett inn i drømmeland og 2 6.5" basser som ga en veldig tørr stram bass men de ble litt for kjedelige i lengden.Finnes mye bra der ute men synes fordelen med Klipsch er at de spiller på et bredt spekter.
    Tannoy er et annet høytalermerke jeg fikk hakeslepp av på en messe noen år tilbake.husker ikke hvilke høytalere dette var.
    Visaton er noe av det villeste jeg har hørt og de spilte silkemykt også men veide nesten 100kg og krevde sykt med krefter.Disse høytalerne ble "gitt" bort her inne da ingen ville kjøpe de på grunn av at de var "ukjente" her på berget så hifi verden er frustrerende hehe

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Oppfordrer alle som ikke har klipsch å være litt mer aktiv på forumet å gidde å svare i slike tråder "om hjelp" som nevnt i denne tråden. På denne måten kanskje det blir litt bedre fordeling på anbefallingene. Ikke klag på alle andre, gjør noe med det selv!!!
    Jeg kan kun prate for meg selv, men jeg gjør dette ganske ofte. Men også når noen spør om beste kinopakke til 20k så kan jeg fort si at vedkommende burde sjekke ut Klipsch. Det som irriterer er (som et eksempel) noe sier de skal veldig spesifikt anlegg, og det kommer noen å svarer at Klipsch er overlegent best til prisen. Det virker det som om vi har kommet frem til at det ikke er. Men de er nok i toppen i sine respektive klasser.

Men Klipsch fans er ikke værst her og det er nok et mindretall som lager denne oppfattningen. Det aller værste merket å diskutere mot er SVS. Det er på grensen til umulig å få noe igjennom og jeg føler en betydelig del på forumet har SVS fordi det har blitt anbefalt, ikke fordi de har testet og sammenlignet med ting i samme prisklasse. Litt av det samme skjer noen ganger med Klipsch (men masse annet også), at disse blir kjøpt etter råd og ikke hørt/testet eller sammenlignet med annet utstyr.

Geir Arne

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat når det gjelder b&w er kabinettet noe av det mer interessante med den høyttaleren, hvordan de klarer å lage ett så dødt kabinett.. Det er det ikke mange produsenter som klarer. Matrix avstivet, minimalt med stående bølger og godt bygget.

Helt motsatt av mine høytalere der kassene synger som F men hadde de hatt så dødt kabinett så hadde de heller ikke hatt den dynamikken!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Er selv "Klipsched" men har hørt masse annet jeg gjerne skulle prøvd i mitt eget rom og utelukker ikke at dette kunne overgå mine Klipsch.

En ting jeg reagerer på er argumentene som blir brukt mot Klipsch. Manglende dypbass og skrikende diskant?
    Det blir etter min mening bare tull da diskanten er rolig og fin med riktig forsterker og bassen går dypere enn veldig mye annet i samme prisklasse.
    Men det er klart det finnes luftigere diskanter rundtomkring og andre lydsignaturer som noen liker bedre enn Klipsch.

Litt tilbake til dypbass, hvis vi feks ser på rf82 og andre høyttalere under 10 lapper.
    Alternative høyttalere er da blandt annet: Dali ikon 6, B&w 683, Xtz 99.36, System audio mantra 30, Jbl es80, Tannoy Revolution DC6T.

Spiller noen av disse dypere enn Klipsch rf82?
    Her er det veldig enkelt. Skrikende diskant kan fort oppleves med dårlig matching, spesielt med recievere (som de fleste som spør om råd skal bruke). Føler også mange butikker ikke spiller inn Klipsch skikkelig. Jeg har ikke hørt en butikkdemo ennå hvor Klipsch har låtet bra, så takk gud for at noen har disse hjemme slik at man kan høre de slik de er ment til å spille.

Alternativene du nevner er jo latterlige. Du tar jo minste høyttalere i respektive merker utenom Dali og B&W. Men sett i tillegg at du får høyere kabinettfinish vil jeg driste meg til å kunne legge på et par 1000-lapper til i sammenligningen. Konkurenter som kan spille(opplevd) dypere er muligens; JBL ES100, Dali Ikon6/Lector8/Concept10, B&W 683 (med kraftig nok amp), Dynaudio DM 3/7, og sikkert mange fler som jeg ikke vet om.

Syntes forøvrig de som ikke har testet noe annet enn Klipsch(eller ALLE andre merker) hjemme i samme prisklasser burde holde seg litt unna anbefalinger. Det er kan værste fall være meget misvisende.

Geir Arne

Side 11 av 24 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •