Velg Klipsch er du snill!! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 24 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 462
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ville hvert greit at de som skriver her inne nevner hva de har av høytalere og elektronik

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg gir opp. Du har virkelig vanskelig for det.

Geir Arne
    Hva sitter du på av anlegg da?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå er det Marten Getz og Primare SP32/A30.7. Men ser ikke hva det har med saken å gjøre.

Geir Arne

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Akkurat nå er det Marten Getz og Primare SP32/A30.7. Men ser ikke hva det har med saken å gjøre.

Geir Arne
    Nei ingen ting sikkert et bra anlegg det men nå er det snart senga

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Det er bra på sine ting.

Geir Arne

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W eiere liker tydeligvis ikke Klipsch...For dem er utseende tydelig det viktigste..Så lenge lyden som kommer ut er bra kan de godt se ut som eremitt spiste eiketrær for min del..Jeg betaler ikke titusen vis av kroner fordi de er bygget med "high end hifi trestammer" fra Bora Bora.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    B&W eiere liker tydeligvis ikke Klipsch...For dem er utseende tydelig det viktigste..Så lenge lyden som kommer ut er bra kan de godt se ut som eremitt spiste eiketrær for min del..Jeg betaler ikke titusen vis av kroner fordi de er bygget med "high end hifi trestammer" fra Bora Bora.
    + **** skulle hvert i seng for lengs,tidlig opp i morgen men Klipsch exploderer jo her inne så ikke lett og legge seg ennå

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det jo tatt helt av, men er jo bare gøy med en liten disput. Berømmer kreativiteten til de som fremstiller som en klipschhater uten at jeg har sagt ett vondt ord om dems høyttalere.

Som Ganilsen påpeker stilles det bare et lite spørsmål om hvorfor klipsch anbefales så ofte, nesten uansett hva vedkommende som spør om råd beskriver som behov/ønsker.

Har jo fått noen gode svar, som blant annet at det er et veldig aktiv klipschmiljø her inne (noe som ikke kom som en bombe). Men er det andre faktorer som spiller inn, eller er klipsch virkelig så bra at det faktisk forsvarer all spalteplassen?

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Du får ha en god natt eddie, uten mareritt om sprengte høytalere
    Sikkert en del av dere her inne om det ;-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sammenligner du nesten ytterpunktene her da. Har du hørt B&W sin FST-mellomtone? Designet (på 800-serien i alleafall) er et resultat av en ekstremt stiv kasse, med de fordeler det drar med seg.

Har lyst til å høre Klipschhorn og La-Scala en gang for å høre om dette er himmelen.

Geir Arne

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Her har det jo tatt helt av, men er jo bare gøy med en liten disput. Berømmer kreativiteten til de som fremstiller som en klipschhater uten at jeg har sagt ett vondt ord om dems høyttalere.

Som Ganilsen påpeker stilles det bare et lite spørsmål om hvorfor klipsch anbefales så ofte, nesten uansett hva vedkommende som spør om råd beskriver som behov/ønsker.

Har jo fått noen gode svar, som blant annet at det er et veldig aktiv klipschmiljø her inne (noe som ikke kom som en bombe). Men er det andre faktorer som spiller inn, eller er klipsch virkelig så bra at det faktisk forsvarer all spalteplassen?
    Ok Klipsch Heritage.Helt sykt rå dynamik,musikerne kommer inn til meg i stua og puster meg i trynet så jeg kjenner ånden deres.Mellomtone som får artistene til og stryke deg langs ryggen,du føler leppene til katie vibrere på huden din,Kari bremnes står to meter forran deg,Nils lar deg føle gitarstrengene på kroppen eller en fik på skinnet.Midtbassen rister marg og bein og alt er så rent,pent,stille.Ingen pusteproblemer uansett volum samtidig som de spiller silkemykt,varmt,oppløst og deilig hvis du vil ta en lur på sofaen til pink floyd eller cash.Eller kanskje du liker og føle regnet nedover nakken når sinatra synger singing in the rain...

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg trur nok at en av hovedgrunnene til at Klipsch blir mye anbefalt er at mange som har det,er veldig aktive på forumet her..Har selv fått mange råd fra Klipsch eiere på detta forumet og er takknemlig for det.
    Det "beste" med denne siden er vel å dele erfaringer og kanskje gi råd til folk som undrer.Er det galt da?Visst folk er fornøyde Klipsch eiere er det vel ikke rart at de anbefaler det til andre...

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At B&W sin 800 serie har pene kabinetter er det ingen til om, men det er i en helt annen prisklasse og B&W har også vanlige firkantede kabinnetter som det Klispch har på sine modeller. Klipsch Palladium har ikke akkuratt firkantende kabinetter og det er i en helt annen prisklasse igjen.
    Å sammenligne kabinetter med prisklasser som er langt fra hver andre er veldig urettferdig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av andre alternativer på høytalere:
    JBL LS-80
    Ulempen er følsomheten på disse, men lydsignaturen har likheter.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å gi opp!
    Det er "the klipsch way, or the highway"!
    Skal ikke rare kritikken til før det er rett i forsvars posisjon
    Komisk

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    At B&W sin 800 serie har pene kabinetter er det ingen til om, men det er i en helt annen prisklasse og B&W har også vanlige firkantede kabinnetter som det Klispch har på sine modeller. Klipsch Palladium har ikke akkuratt firkantende kabinetter og det er i en helt annen prisklasse igjen.
    Å sammenligne kabinetter med prisklasser som er langt fra hver andre er veldig urettferdig.
    Å dra inn 800 serien blir litt drøyt synes jeg.svært få som har de vel..?
    Skulle gjerne ha hørt ordentlig på Forte,La scala og andre gamle Klipsch modeller før jeg kan sammenligne med andre høyttalere i samme prisleie..

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Det er bare å gi opp!
    Komisk
    javel..hvorfor er det stort sett B&W eiere som er så "negative" til Klipsch?
    Ikke ment som kritikk merik82,bare lysten på et svar.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Det er bare å gi opp!
    Komisk
    hehe...må bare legge til at jeg har positiv
    erfaring med B&W 600 serie..samt JBL sin LS serie

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javel..hvorfor er det stort sett B&W eiere som er så "negative" til Klipsch?
    Ikke ment som kritikk merik82,bare lysten på et svar.
    Hvor drar du du den sluttningen ifra? Og hvem er det som er så negative til Klipch i denne tråden?

Syntes de fleste mener at klipch passer til sin bruk og at B&W passer til en litt annen bruk.

Jeg hadde for en tid tilbake en kollega som sa noe veldig lurt rundt lyd som passer godt inn i denne debatten.

Se for deg at du går inn i en skobutikk, du spør etter den beste løpeskoen. Ekpeditøren sier: Denne skoen er den beste løpeskoen i verden. Flott svarer du, hvilken størrelse har du den i?
    41 svarer du- Det var synd den kommer kun i 38..

Da er det ikke verre enn at skoen ikke passer.. Slik er det med lyd også, noe som kan være det beste som finnes for person: A trenger ikke å være i nærheten å imøtekomme ønskene til person B..

Lars

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Hvor drar du du den sluttningen ifra? Og hvem er det som er så negative til Klipch i denne tråden?

Syntes de fleste mener at klipch passer til sin bruk og at B&W passer til en litt annen bruk.

Jeg hadde for en tid tilbake en kollega som sa noe veldig lurt rundt lyd som passer godt inn i denne debatten.

Se for deg at du går inn i en skobutikk, du spør etter den beste løpeskoen. Ekpeditøren sier: Denne skoen er den beste løpeskoen i verden. Flott svarer du, hvilken størrelse har du den i?
    41 svarer du- Det var synd den kommer kun i 38..

Da er det ikke verre enn at skoen ikke passer.. Slik er det med lyd også, noe som kan være det beste som finnes for person: A trenger ikke å være i nærheten å imøtekomme ønskene til person B..

Lars
    Eh...Ja..For å prøve en annen vri..Kan ikke B&W eiere "selge" sitt produkt til meg.Hvorfor burde jeg velge B&W framfor Klipsch?
    Ikke dra inn 800 serien eller utseende/kabinett.Det driter jeg i.Lydmessig som er viktig.Hva går jeg glipp av ved å velge bort B&W??

Side 10 av 24 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •