DM683 vs CM8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: DM683 vs CM8

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DM683 vs CM8

Har vært og hørt på bl.a. DM683 i dag, men HFK-butikken jeg var i hadde ikke CM8 inne. DM683 koster 9995,- CM8 koster 13995, -
    Er det noen som har hørt begge høyttalerene, og har en formening om hvordan CM8 låter i forhold?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også legge til at jeg hørte CM9, hvis noen har dette som referanse også.

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ironside
    Har vært og hørt på bl.a. DM683 i dag, men HFK-butikken jeg var i hadde ikke CM8 inne. DM683 koster 995,- CM8 koster 13995, -
    Er det noen som har hørt begge høyttalerene, og har en formening om hvordan CM8 låter i forhold?
    Til den prisen har du ikke noe valg, 995,- er RÅBILLIG!!! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, det er hva man kaller et vaskeekte røverkjøp!

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM8 ligger veldig nærme CM9, litt mindre oooomph

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    CM8 ligger veldig nærme CM9, litt mindre oooomph
    Er det bare i bånn det mangler, eller hører du det også mere "oppover"?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har forstått det skal de være ganske så like. På papiret er det vertfall bare størrelsen på kabinet og basselementene, derav hvor lave frekvenser de kan gjengi, som er forskjellen på de to. Skal se om jeg ikke kunne få lyttet på CM8 ila morgendagen, driver å sikler litt på dem selv

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W CM8 vs DM683?

Hei

Hvis jeg skulle kjøpt meg høyttalere nå, ville jeg helt klart valgt CM8.
    Har ikke fått hørt CM8, men hvis den er slik mange sier, en god oppgradering fra CM7 og ikke ligger så langt etter CM9 ville jeg nok gått for CM8.
    Elektronikk og musikk sjangre spiller også inn her, CM8 vil nok være lettere å drive da den er en mindre høyttaler, men hvis du kun hører på basstung musikk og verdsetter det meget høyt, ville jeg vurdert DM683.
    Med CM8 eliminerer du kansje også behovet for effektforsterker, men behovet for subwoofer kan melde seg? Hva har du tenkt å drive dette med?
    Begge er gode høyttalere du sikkert blir fornøyd med, med gode all-round egenskaper. Du sier du har hørt CM9, hva syntes du om den da?, likte du den bedre enn DM683? CM8 skal være veldig lik storebroren, men mangler litt av det CM9 har har i nedre register. Lykke til med valget......
    Vanskelig dette med å velge høyttalere, men du blir nok fornøyd til slutt.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt på CM9 og 683(har disse selv) og CM9 spiller penere og finere men uten den samme morrofaktoren som 683 gjør så lenge du har nok effekt å for med.Det er en veldig viktig ting å ha i bakhodet att egentlig alle B&W høyttalere trenger skikkelig med krefter for å låte godt, spesielt 683.
    683 spiller også veldig detaljert og fint men den spiller ikke på lik linje som CM9 der. Bassmessig syns jeg det er mer trøkk i 683 og i mine ører er det en en morsommere høyttaler enn CM9 men det er jo smak og behag.
    Bare husk å ha en kraftig nok forsterker
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar! Jeg likte godt lyden i 683, men kanskje enda bedre CM9. Jeg oppfattet det som at CM9 har en litt mørkere og fyldigere klang enn 683.
    Siden høyttalerene også vil bli brukt til daglig til tv-lyd, er det viktig at de er klare og tydelige på lavt volum også.
    Nå var det et merkelig rom jeg satt og hørte i, så jeg fikk egentlig ikke noen god formening om hvor mye "trøkk" disse kommer til å lage i stua.. Jeg har en sub fra før som jeg antakelig kommer til å bruke uansett.
    Forsterker jeg kommer til å bruke er en NAD 162 som pre, og en Harman Kardon Signature 1.3 effektforsterker. H/K'en er oppgitt til 3x100w i 8 ohm og 3x150 i 4 ohm, 80A. Dette vil vel være nok power?
    Purolatino du har helt rett, det er ikke enkelt. Men valget vil bli litt lettere hvis det går i boks det jeg håper, at butikken får skaffet et sett CM8, og jeg tar med forsterkeren min for å teste i butikk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W høytalere er generelt glad i strømsterke forsterke noe H/K da også til de grader er. Så sant lydsignaturene passer sammen burde dette gå meget bra

Var forresten å hørte litt på CM8 i dag, utrolig deilig lyd spør du meg. Har CM7 i stereo fra før av og disse var en smule bedre. Det som overrasket meg mest var at de var såpass små, nesten litt underlig det 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kakk
    B&W høytalere er generelt glad i strømsterke forsterke noe H/K da også til de grader er. Så sant lydsignaturene passer sammen burde dette gå meget bra

Var forresten å hørte litt på CM8 i dag, utrolig deilig lyd spør du meg. Har CM7 i stereo fra før av og disse var en smule bedre. Det som overrasket meg mest var at de var såpass små, nesten litt underlig det 8)
    Det var artig å høre. Synes du de hadde mest likhetstrekk med CM9 eller 683? Ja, de er jo faktisk veldig små og slanke, synes de ser utrolig flotte ut på bilder iallfall, vil tro de ikke skuffer IRL

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kakk

Hei Kakk

Så du også mener at CM8 er en god oppgradering fra CM7? Begynner å bli på tide å få hørt disse høyttalerne nå. Forøvrig likte jeg CM7 bedre enn DM683 også, men valget falt på CM9 da disse etter mitt syn hadde det CM7 manglet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •