Electrocompaniet Prelude

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electrocompaniet Prelude

Etter en stund i dvale så ville jeg starte opp litt med Hi Fi igjen.
    Tenkte å legge lista sånn midt på treet og skaffet meg en EC 5, og e Emc 1up som er koblet isammen med XLR fra Kimber.
    Fra før av så hadde jeg SA høytalere. SA 1750. Disse syns jeg ble litt puslete,samtidig som jeg syns de spilte ganske stramt/hardt. Men så fikk jeg tak i EC Prelude høytalerne PSF-1.. Og nå tenkte jeg....Ble litt skuffet...

Men er fortsatt ikke overbevist. Med det første så låt det både klart og detaljert. Men etter å ha lyttet en del så syns jeg at bassen drukner en del av de andre nyansene. Booomer liksom.
    Har både prøvd Bi wired, og single Wired med Gode kabler.

Nå skal det nevnes at høyttalerne ikke har blitt spilt inn å at dette også er vel avgjørende?. Men noen som kan hjelpe meg forslag og erfaringer.

Legger ved et bilde så dere ser vordan høytalerne står plassert.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Tja, hva skal man si. Synest selv mye blir litt pløsete i bassen i frohold til System Audio sa 1750 ( og sikkert de andre modellene også ) . De sier jo selv de har " verdens raskeste elementer ". Og det merkes de er rå på dette. Har de som anlegg nr 2 pga akkuratt dette, perfekte riff hytallere .

Mulig du kan prøve litt mer med plassering ?

Uansett. SA 1750 kostet 12 000 kr før, og de ECene koster 15 000 så det er ikke sikkert de er så mye "bedre" . Er vel 2 helt forsjellige høytallere, av det jeg har hørt av de høytallerene er att de spiller mere "pent" og "fint", og SA spiller rytmisk og rocka til de grader.

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der.
    Jeg solgte nettopp SA høyttalerne for de syns jeg ble litt vel ivrige. Manglet liksom det varme. Det har jeg forsåvidt fått nå, men allikevel litt pløsete.
    Nå er det Nordost høyttaler kabler på vei som kanskje vil stive opp lydbildet litt, og ny stereobenk så jeg får adskilt komponentene. Men jeg skal bruke litt tid på EC fordi jeg innerst inne her så er det God lyd på vei..

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv en forsterker med annen lydsignatur. Hegel H200 kanskje?

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Prøv en forsterker med annen lydsignatur. Hegel H200 kanskje?
    Helt enig, bruker den på mine nåværende høytallere ( Glenair ) pga en trafo som er ødelagt på Audio Noten.. Og makan hvordan denne forsterkeren strammer opp bassen.

Men anbefaler å få hørt den først, da den er rake motsetning til EC på det meste. Den kan være perfekt dog.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opplever du Prelude høyttalerne i toppen? Noen antydninger til hardhet til musikk som er litt lys?

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plumbtek
    Etter en stund i dvale så ville jeg starte opp litt med Hi Fi igjen.
    Tenkte å legge lista sånn midt på treet og skaffet meg en EC 5, og e Emc 1up som er koblet isammen med XLR fra Kimber.
    Fra før av så hadde jeg SA høytalere. SA 1750. Disse syns jeg ble litt puslete,samtidig som jeg syns de spilte ganske stramt/hardt. Men så fikk jeg tak i EC Prelude høytalerne PSF-1.. Og nå tenkte jeg....Ble litt skuffet...

Men er fortsatt ikke overbevist. Med det første så låt det både klart og detaljert. Men etter å ha lyttet en del så syns jeg at bassen drukner en del av de andre nyansene. Booomer liksom.
    Har både prøvd Bi wired, og single Wired med Gode kabler.

Nå skal det nevnes at høyttalerne ikke har blitt spilt inn å at dette også er vel avgjørende?. Men noen som kan hjelpe meg forslag og erfaringer.

Legger ved et bilde så dere ser vordan høytalerne står plassert.
    gå for mk2. den har du mulighet å bruke som effekt i surround. skulle du ha intresse for det.
    er sjedd litt på innsiden på den. dobbelt med utgangstransistorer og mer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •