Velodyne SPL 1200 Ultra bra til musikk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Velodyne SPL 1200 Ultra bra til musikk?

Jeg har søkt på nettet både på denne betegnelsen og Velodyn Omtimum (USA Modell) men finner den relativt lite omtalt.

Jeg skal bestille med en sub og pare den med store JBL fronter.

Den skal brukes til film i HT, men primært musikk (blue-ray konserter) og annen musikk. Spiler mye tung rock, metall, men også pop og klassisk rock.

Jeg vil ikke ha brumlebass, men godt trøkk i brystkassa.

Ser for meg at denne er et godt kjøp til mitt behov, noen tanker om dette evt. andre forslag?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet denne modellen ennå, men skal(mest sannsynelig) selv ha meg 2stk 1000 rett over jul. Etter alt jeg kan se burde dette være en god sub.

Har selv hatt DD10/12 og hørt SPL 1200-R. Alle fungerer bra til musikk. Den nye ultraen har større kasse enn både DD og gamle SPL (gamle SPL hadde mindre kasse enn DD) så om dette har gjort noe med lyden vet jeg ikke. Men i utgangspunktet burde dette være en bra sak, håper i allefall det. Ganske ny serie, så sikkert derfor du ikke finner så mange tester. Ring Neby og hør hvor lik den er den gamle, samt DD. Er den som de er det ganske bra.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut... Er det dumt å tenkte å eventuelt komplettere SPL 12 Ultra med f.eks SVS PC13 ultra til film for de laveste frekvensene ?

Vil det være krevende å justere disse til å fungere godt sammmen?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nødvendivis. Men litt knot blir det jo å justere inn fase. Men om jeg husker rett fra når jeg hadde PC13 Ultra innom så har vel denne "trinnløs" fasejustering, så det burde ikke være noe problem. Men 2 suber i fase i sweetspot er ikke nødvendigvis i fase utenfor sweetspot. Verdt å tenke på.

Tror ikke SPL har subsonic filter, men om den har det så kan du kutte den der du vil SVSen skal ta over.

Geir Arne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •