Al 1000 = ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40

Tråd: Al 1000 = ??

Newcomer heavy.red sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Al 1000 = ??

Vurderer og bytte ut mine AL 1000 som jeg er super fornøyd med (bortsett fra små estetiske feil),men hva i all verden kan egentlig måle seg med dem av nye høyttalere? Har selv ikke hørt VE og XLS serien enda,men har vondt for og tro at VE15 topper AL'ene;og databladene tilsier avrulling ved rett under 40hz (!?) på XLS'ene.Er selvfølgelig klar over at rommet hjelper til osv,men testen i LydogBilde benevner også fraværet av dypbass i disse høyttalerne..hm,I'm clueless,help anyone :P

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som spiller 2-3 ganger så fint og like høyt
    RF-7 II Floorstanding Speaker - Overview ca 27.000 kr ny

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    hm,ja det er pene høyttalere.At de spiller 2-3 ganger penere enn mine AL må jeg ''stole blindt'' på,da jeg desverre ikke har noen erfaring med Klipsch.Men dra meg i barten for en pris.De er jo jaggu meg 2-3 ganger dyrere også (Og med mindre dypbass?)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm da hadde jeg vel personlig sett på xls 15 eller rf 63/83 med sub... men det hadde jo blit steike dyrt nytt

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heavy.red
    hm,ja det er pene høyttalere.At de spiller 2-3 ganger penere enn mine AL må jeg ''stole blindt'' på,da jeg desverre ikke har noen erfaring med Klipsch.Men dra meg i barten for en pris.De er jo jaggu meg 2-3 ganger dyrere også (Og med mindre dypbass?)
    Har aldri hatt gleden av og høre disse kraftverkene.
    Det er oppgitt til 30Hz og med 2 veldig spillevillige 10" så bør de ligge ned på 30-25Hz med god plassering og kalibrering.

MK2 modelene i RF serien er helt nye så har ikke sett så mye omtale av de.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Dette stemmer, jeg har ikke maxet mine RF-7 (mkI) enda for det spiller noe synnsykt høyt, jeg kan fint tåle volumet til AL-1000 for jeg har begge deler.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Dette stemmer, jeg har ikke maxet mine RF-7 (mkI) enda for det spiller noe synnsykt høyt, jeg kan fint tåle volumet til AL-1000 for jeg har begge deler.
    Jøss,imponerende.Var foresten ikke meningen og virke negativ i første svar på RF-7 som forslag,takk for tipset
    MEN,de er nok priset for høyt for meg desverre.Kanskje gode second-hand MK1 er løsningen ? Hadde vært gøy og høre dem ja.

Kontra mine AL,hvilke områder er det du merker størst forbedring på?Går det på oppløsning,dynamikk og sånt? (Har ''mk1'' utg av AL1000,da denne er bedre i diskant området enn nyere utgaver,etter det jeg har hørt)

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer og bytte ut mine AL 1000 som jeg er super fornøyd med
    Hvorfor bytte ut høytalere du er super fornøyd med?

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Hvorfor bytte ut høytalere du er super fornøyd med?
    Nei det er jaggu ikke lett og argumentere for
    Kommer uansett ikke til og kvitte meg med disse,men;de begynner tross alt og få noen år på baken/bassen.Det ene basselementet er re-conet,som synlig skiller det fra det originale,og det er ikke estetisk vakkert med ulike elementer i et høyttaller-par.
    'Reservedeler' til disse er så godt som umulig og oppdrive,så den vakre dagen jeg blir litt for ivrig på volumkontrollen er det 'ingen vei tilbake' :P
    Så jeg er egentlig 'føre var' nå,da de før eller senere må vike plass.
    Problemet er da at pr dags dato finner jeg ikke noe som kan erstatte disse til noenlunde samme pris.Da mener jeg evnen til og spille GANSKE fint på all slags musikk,klare nabofiendtlige volumer OG ha den dypbass-responsen disse har.
    Har hørt det meste av CV,(bortsett fra de to nåværende seriene),og det er helt tydelig at AL'ene skiller seg positivt ut i mine ører.Da hovedsaklig på grunn av oppløsning (sett i forhold til andre ''beist''),dyp bass-tuning i stedet for boomy dunk-dunk type,og en mellomtone som holder følge..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer og bytte ut mine AL 1000 som jeg er super fornøyd med (bortsett fra små estetiske feil),men hva i all verden kan egentlig måle seg med dem av nye høyttalere? Har selv ikke hørt VE og XLS serien enda,men har vondt for og tro at VE15 topper AL'ene;og databladene tilsier avrulling ved rett under 40hz (!?) på XLS'ene.Er selvfølgelig klar over at rommet hjelper til osv,men testen i LydogBilde benevner også fraværet av dypbass i disse høyttalerne..hm,I'm clueless,help anyone :P
    jeg hadde al 1000 var fornøyd med di men bytta di ut.etter al 1000 hadde har jeg dali 909 dc 1515 infinity sm 155.og dc 15.
    dc 15 ser jo bedre ut enn al 1000 og spiller bedre. jeg var fornøyd med di andre høytalerene jeg har hatt.dali 909 109 er jo en bra etter kommer i steden for al 1000.hvor lenge har du hatt di al 1000 du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer uansett ikke til og kvitte meg med disse,men;de begynner tross alt og få noen år på baken/bassen.Det ene basselementet er re-conet,som synlig skiller det fra det originale,og det er ikke estetisk vakkert med ulike elementer i et høyttaller-par.
    'Reservedeler' til disse er så godt som umulig og oppdrive,så den vakre dagen jeg blir litt for ivrig på volumkontrollen er det 'ingen vei tilbake' :P
    Problemet er da at pr dags dato finner jeg ikke noe som kan erstatte disse til noenlunde samme pris.Da mener jeg evnen til og spille GANSKE fint på all slags musikk,klare nabofiendtlige volumer OG ha den dypbass-responsen disse har.
    Har hørt det meste av CV,(bortsett fra de to nåværende seriene),og det er helt tydelig at AL'ene skiller seg positivt ut i mine ører.Da hovedsaklig på grunn av oppløsning (sett i forhold til andre ''beist''),dyp bass-tuning i stedet for boomy dunk-dunk type,og en mellomtone som holder følge..
    lurer på om det ikke er di gamle al 1000 jeg hadde før.kjøpte du di i kr.sand søm.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CERWIN VEGA AL 1000MANNEN
    jeg hadde al 1000 var fornøyd med di men bytta di ut.etter al 1000 hadde har jeg dali 909 dc 1515 infinity sm 155.og dc 15.
    dc 15 ser jo bedre ut enn al 1000 og spiller bedre. jeg var fornøyd med di andre høytalerene jeg har hatt.dali 909 109 er jo en bra etter kommer i steden for al 1000.hvor lenge har du hatt di al 1000 du har.
    Har hatt de ca et halvt år nå.De Dali'ene du nevner,er det de med dobble 10-tommere? Ble ganske overrasket da samtlige tilhørere foretrakk den ''rette'' utgaven av ScanSound's P2500 i en privat A/B-test.(1600,- for paret!!) Dette var kontra den utgåtte 109 da,vel og merke.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på om det ikke er di gamle al 1000 jeg hadde før.kjøpte du di i kr.sand søm.
    That's spot on,man Tøft at det skulle komme frem ut av det blå,hehe.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det deg jeg kjøpte de av?

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte nettop 2stk al 1000 basselementer fra hifi klubben til kr 1400,- pr stk. da katten klorte den ene i ringen litt.
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det deg jeg kjøpte de av?
    du kjøpte cerwin vega al 1000 cerwin vega 1,5 kw2og nad 352???
    DI DALIEN JEG SNAKKER OM ER 2 10 TOMMER I HVER HØYTALER.SPILLER VELDIG BRA.8)

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    Bestillte nettop 2stk al 1000 basselementer fra hifi klubben til kr 1400,- pr stk. da katten klorte den ene i ringen litt.
    Jøss!? Hvor i landet var det? Pratet med hfk i Kristiansand i går,og de påstår at det du har gjort,er en umulighet..hmmm. Nå ble jeg nyskjerrig.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

du kjøpte cerwin vega al 1000 cerwin vega 1,5 kw2og nad 352???
    DI DALIEN JEG SNAKKER OM ER 2 10 TOMMER I HVER HØYTALER.SPILLER VELDIG BRA.8)
    Det var dette jeg kjøpte,ja.Eneste forandringen er at jeg har byttet ut CV-ampen med et annet merke nå. Så det låter enda bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dette jeg kjøpte,ja.Eneste forandringen er at jeg har byttet ut CV-ampen med et annet merke nå. Så det låter enda bedre
    HE HE HE.KULT.JEG SYNES AT MANGE AV DI GAMLE DC AL 1000.GAMLE DALI LÅTER FAKTISK BEDRE ENN DET DI SELGER NYTT I DAG.I TIL LEGG SÅ ER DET MYE BILIGERE ENN NYTT.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss!? Hvor i landet var det? Pratet med hfk i Kristiansand i går,og de påstår at det du har gjort,er en umulighet..hmmm. Nå ble jeg nyskjerrig.
    NÅR JEG RECRONA DET ENE BASSELEMENTET NÅR JEG HADDE DINE AL 1000.SÅ BETALTE JEG 1000 KR+ FRAKT.DA JEG FIKK DET TILBAKE VAR DET SOM NYTT.BLE GJORT AV TOMMY KNUTSEN.HAN ORNDER DET HVIS DU TRENGER DELER RECRONING.OG DA BLIR BEGGE BASSENE LIKE.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •