Al 1000 = ?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40

Tråd: Al 1000 = ??

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mener sterkt og huske at Tommy reconer 15" til al1000 for ca 1200,- med frakt og det hele.

Eller så kan man ta en titt her: Cerwin-vega

Newcomer heavy.red sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Mener sterkt og huske at Tommy reconer 15" til al1000 for ca 1200,- med frakt og det hele.

Ja,hadde det bare vært så enkelt.SoundPressure kan ikke skaffe 'rep-kit' til AL-basser.(Ihvertfall ikke for øyeblikket..) Og Tommy gjør sikkert en kjempejobb med reconinga,men det er tydelig forskjell på den originale og 'pimpa' bassen.Hører det ikke ved normal lytting,men på dype toner står Tommy's nesten stille,mens den originale jobber overtid.Opphenget virker også for stramt på en måte,så slaglengden er i praksis mindre.Fordelene med dette er jo at de tåler ENDA mer effekt,men det er vel i utgangspunktet ikke AL 1000 akilleshæl

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82

ja kan godt være jeg husker feil.men han er i hvertfall billig og gjøre en god jobb.kan anbefales

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heavy.red
    Ja,hadde det bare vært så enkelt.SoundPressure kan ikke skaffe 'rep-kit' til AL-basser.(Ihvertfall ikke for øyeblikket..) Og Tommy gjør sikkert en kjempejobb med reconinga,men det er tydelig forskjell på den originale og 'pimpa' bassen.Hører det ikke ved normal lytting,men på dype toner står Tommy's nesten stille,mens den originale jobber overtid.Opphenget virker også for stramt på en måte,så slaglengden er i praksis mindre.Fordelene med dette er jo at de tåler ENDA mer effekt,men det er vel i utgangspunktet ikke AL 1000 akilleshæl
    ..ps: Dette må tas med en liten klype salt,da jeg aldri har sett hvordan helt nye utgaver av dette elementet oppfører seg,KAN jo være det gamle som begyner og nerme seg AFP alder...

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CERWIN VEGA AL 1000MANNEN
    ja kan godt være jeg husker feil.men han er i hvertfall billig og gjøre en god jobb.kan anbefales
    Men takk for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror at det er for mye vandring på den gamle som ikke er recrona.at den har for mye vandring i forhold til den som er recona.at den bør byttes at det ikke skal være så mye vandring på den.recorner du den gamle så blir di like.men jeg hørte ikke forskjell på di når jeg hadde di.:-?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke i tvil: Klipsch RF7 mkII:twisted:
    Disse ht har jeg hatt gleden av å prøve, og jeg må si at en mer fysisk ht har jeg aldri opplevd. Du bør ikke bestemme deg før du har hørt disse.
    Stemmen til Cohen blir kraftig nok til at sofaen buldrer. Samtidig er lyden mye bedre en cv.
    Kan ikke gjentas ofte nok: Prøv disse før du bestemmer deg!!

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CERWIN VEGA AL 1000MANNEN
    tror at det er for mye vandring på den gamle som ikke er recrona.at den har for mye vandring i forhold til den som er recona.at den bør byttes at det ikke skal være så mye vandring på den.recorner du den gamle så blir di like.men jeg hørte ikke forskjell på di når jeg hadde di.:-?
    Nei,som helhet låter det veldig bra.Det er helst på ekstremt dyptpløyende elektroniske toner og bass-testspor jeg kan se at jo dypere toner,jo mindre beveger den pimpa bassen seg.Men vi prater toner som kjennes istedetfor og høres her,så under vanlig lytting er elt vel.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Disse ht har jeg hatt gleden av å prøve, og jeg må si at en mer fysisk ht har jeg aldri opplevd. Du bør ikke bestemme deg før du har hørt disse.
    Stemmen til Cohen blir kraftig nok til at sofaen buldrer. Samtidig er lyden mye bedre en cv.
    Hadde vært sinnsykt gøy og høre disse! Men er de så bra som flere her på forumet sier,vet jeg ikke om jeg tør,da de er langt utenfor mitt pris-sjikt
    Og blir jeg frelst,er det ingen vei tilbake,hehe.
    Men på den andre siden,ikke at jeg tviler på RF7's kvaliteter,kan man jo få mye annet digg for 30k da.. Men Kipsch/JBL og lignende er nok i 'min gate' hva angår min foretrukne lydsignatur.

Når det er sagt,så hører jeg på alt av musikk,så kompromissene blir uansett store.Men trives bedre med akustisk på mine,kontra BassMechanics på 'skoesker',hehe.Når jeg tenker meg om,burde jeg nok også vurdere noe mer sivilisert,som får drahjelp av en aktiv sub..Men da er jeg vel fort oppe i 'RF7-prisklasse' igjen,hehe.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Faren for å bli klipsched er tilstede. Selv ser jeg det som en oppgradering hvis man fra før liker det "fysiske" som cv tilbyr. Dette har de litt større klipschene samtidig som de har (i mine ører) bedre lyd oppover i frekvensene også. Men ja; det er litt annen pris...

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

al

Jøss!? Hvor i landet var det? Pratet med hfk i Kristiansand i går,og de påstår at det du har gjort,er en umulighet..hmmm. Nå ble jeg nyskjerrig.
    bestillte de gjennom hifi klubbens nettbutikk(via tlf) på mandag. ringte dem nå igår for å sjekke status ,og de kunne bekrefte at dem var i bestilling.. Så de står vel ikke og lyger meg opp i ansiktet vel?
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Om du har hørt kun VE modellene, så skjønner jeg deg . Men AL1000 er faktisk veldig bra.. men seff er Klipsch bedre.. koster jo deretter og da .

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Om du har hørt kun VE modellene, så skjønner jeg deg . Men AL1000 er faktisk veldig bra.. men seff er Klipsch bedre.. koster jo deretter og da .
    Nå er jeg litt på tynn grunn da jeg egentlig ikke har bitt meg så mye merke i seriene til cv, men de gode gamle 1515 har jeg hørt en del ganger, al750 og 1000, noen i clsc serien. Egentlig de modellene som var fra 90 tallet og frem til tidlig 2000 tallet uten at jeg husker helt seriene...

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    bestillte de gjennom hifi klubbens nettbutikk(via tlf) på mandag. ringte dem nå igår for å sjekke status ,og de kunne bekrefte at dem var i bestilling.. Så de står vel ikke og lyger meg opp i ansiktet vel?
    Nei,det var det da,hehe.Meg eller deg (meste tyder på at det er meg,heldigvis) har blitt feil-informert om denne varen.De driver jo butikk,og det er vel naturlig at de vil selge det med mest fortjeneste
    Men jeg skal fortsette min søken gjennom samme kanaler som deg,tusen takk for tipset!

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phu! Takk for en lenge etterlengtet rosende omtale av AL'ene Er i utgangspunktet ikke Cerwinist,men har jo mange gode minner fra eldre modeller da.Og,på NOEN typer musikk leverer de faktisk referanselyd.
    Har jo et nesten perverst problem med mine AL da,i Cerwin sammenheng,med litt for lite trøkk.Har jobbet veldig med plasseringen for og få et homogent lydbilde med nok punch.
    Skulle hatt en litt snevrere musikk fauna,så hadde det vært så mye enklere

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AL serien er som mange "dyrere" høyttalere, veldig "riktig" i bassen etter hva opptaket tillater. Men du verden, kvaliteten på den bassen som er tilstede er det ingenting å si noe på .

Elektronikken spiller endel inn. Ville nok testa noe Parasound på dem, samt kanskje snuset litt på en subb på si . Kanskje en SVS NSD-12 hadde vært noe?! koster ikke så masse heller! .

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound har jeg hørt på en del modeller, og det er absolutt veien å gå
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AL serien er som mange "dyrere" høyttalere, veldig "riktig" i bassen etter hva opptaket tillater. Men du verden, kvaliteten på den bassen som er tilstede er det ingenting å si noe på .

Elektronikken spiller endel inn. Ville nok testa noe Parasound på dem, samt kanskje snuset litt på en subb på si . Kanskje en SVS NSD-12 hadde vært noe?! koster ikke så masse heller! .
    Mange gode tips
    Kommer nok ikke til og bytte effekt-forsterkerne med det første,da de er ny-innkjøpte,'avstansds-forelskelsen' har utviklet seg til noe mer kan du si,endelig.Men mine to første ledd i kjeden (cd/pre) er nok modne for de evige watt-marker.Mistenker disse for og stå for den skarpe signaturen på enkelte opptak.(Som så lenge oppløsningen er ok,så vidt jeg forstår er snakk om små forskjeller i 800-1200hz området,hvor øret er mest følsomt.Her er det mange som har misforstått
    Planen er og bytte min integrerte NAD med en dedikert pre+en billig cd med ekstern dac.
    Hva høyttalere angår,må jeg nok bare innse at skikkelig kvalitet stort sett koster mer enn en femti-lapp

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mange gode tips
    Kommer nok ikke til og bytte effekt-forsterkerne med det første,da de er ny-innkjøpte,'avstansds-forelskelsen' har utviklet seg til noe mer kan du si,endelig.Men mine to første ledd i kjeden (cd/pre) er nok modne for de evige watt-marker.Mistenker disse for og stå for den skarpe signaturen på enkelte opptak.(Som så lenge oppløsningen er ok,så vidt jeg forstår er snakk om små forskjeller i 800-1200hz området,hvor øret er mest følsomt.Her er det mange som har misforstått
    Planen er og bytte min integrerte NAD med en dedikert pre+en billig cd med ekstern dac.
    Hva høyttalere angår,må jeg nok bare innse at skikkelig kvalitet stort sett koster mer enn en femti-lapp

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

argh,hvordan sletter jeg denne?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •