Rimelige stativhøgtalarar - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville definitivt hatt stativer til disse, sånn att du får litt mellomrom fra tven til høytalerne. Lydbildet blir gjerne kanskje litt større og (personlig erfaring)
    Onkyo 808 vil gjøre jobben ganske greit, men ville definitivt invistert i en effektforsterker.. F.eks Emotiva Xpa-5 Eller Upa-5. Jeg har mine RS-62 like bakom meg siden min sofa også står helt inntil bakveggen og det fungerer greit men ikke optimalt. (henger litt lengere opp på veggen)..
    Xtz sine subber er ikke noe du kommer til å bomme på, men om du vill ha en sub som er helt rå på film så er svs veien å gå etter min mening.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Har du forslag til greie stativ? Må nesten ha stativ til center og. Men vil helst ikkje legga tusenlappar i stativ...

Har sikla litt etter Emotiva. Er xpa-5 det beste valget der? Vurderer jo større anlegg seinare, og reknar med den vil gjera jobben på feks. RF-83 og...?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Takker!

Har du forslag til greie stativ? Må nesten ha stativ til center og. Men vil helst ikkje legga tusenlappar i stativ...

Har sikla litt etter Emotiva. Er xpa-5 det beste valget der? Vurderer jo større anlegg seinare, og reknar med den vil gjera jobben på feks. RF-83 og...?
    xpa-3 er og eit alternativ. då får du ekstra effekt på frontrekka. I dette tilfellet må recieveren du bruker være kraftig nok til å drive bakhøyttalerane i tillegg til å ha preout.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Stativ Heavy 68 cm. Svart
    Di der er ganske rimelige.
    (kan hende du syntest di var litt høye?)

For og spare litt penger så er Xpa-5 ett veldig greit valg, ville dog personlig kjøpt Xpa-3 til center og bak, samt Xpa-2 til frontene. Det er iaf veien jeg kommer til å gå så snart jeg har fått feriepengene mine
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til salgs

Heisann,

et lite tips, eg skal jo selge mine B&W DM601s3 med Soundstyle X122 stativ. Alt i riktig farge selvfølgelig

du kan jo sjekke her :

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/71992

Mvh
    G.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dei billegaste/finaste stativa på surround.no er jo under 1 cm for smale til høgtalarane mine så klart...

Outbreak1: Kva skal du ha for stativa dine? Berre send IM.

Det går ikkje en å brukobla 2 kanalar på xpa-5(bruka 4 på front og ein på center feks?

Det vert fort veldig dyrt og plasskrevande med xpa-2 og xpa-3...

Foreløpig får høgtalarane greia seg med min gamle Koda. Kan ikkje bruka 20k på kraft i stova, for så å kjøpa nytt til kjellarstova.

Dersom plassen tillet det seinare, vil RB-81 egna seg som bakhøgtalarar til feks RF-83?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dei billegaste/finaste stativa på surround.no er jo under 1 cm for smale til høgtalarane mine så klart...

Outbreak1: Kva skal du ha for stativa dine? Berre send IM.

Det går ikkje en å brukobla 2 kanalar på xpa-5(bruka 4 på front og ein på center feks?

Det vert fort veldig dyrt og plasskrevande med xpa-2 og xpa-3...

Foreløpig får høgtalarane greia seg med min gamle Koda. Kan ikkje bruka 20k på kraft i stova, for så å kjøpa nytt til kjellarstova.

Dersom plassen tillet det seinare, vil RB-81 egna seg som bakhøgtalarar til feks RF-83?
    I teorien skal det vell gå ann, men det kan du jo høre med di i Emotiva tråden om. RB-81 går ann å bruke som bakhøytalere ja, men med RS-62 eller 52 vil du få betydlig mere spredning i lyden og det vil være en helt annen verden.
    Om du mest skal se film så er det like greit å bruke alle 5 kanalene til hver å en høyttaler da du ikke trenger all den strømmen på frontene siden all lyden i hovedsak kommer fra Center, om du også skal høre musikk så kan det være greit med det lille extra på frontene. Men, hvorfor RF-83? Tror du kommer til å bli like fornøyd med RF-63, samt att du sparer litt penger og trenger litt mindre strøm :P

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, no står det mellom xpa 2/3 og 5. Men då må eg jo ha ny receiver med pre out og.

Eg har egentlig ikkje peiling på kvifor eg vil ha RF-83. Har ikkje høyrt dei eingong Men tenkte dei måtte vera "the shit".

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, no står det mellom xpa 2/3 og 5. Men då må eg jo ha ny receiver med pre out og.

Eg har egentlig ikkje peiling på kvifor eg vil ha RF-83. Har ikkje høyrt dei eingong Men tenkte dei måtte vera "the shit".

Ny reciever må nokk inn da ja.

Jeg har RF-63, er kjempe fornøyd og har aldrig angrett 1 sec. Di blir brukt både til film og musikk. Om jeg en gang i tiden skulle kjøpt noe annet, så hadde det blit di nye RF-7 eller Palladium.

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf-7 er jo drømmen, men hadde eg brukt så mykje, hadde eg nok blitt singel, desverre

Får berre testa RB-81ane mine, og venta og sjå (ikkje minst spara).

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf-7 er jo drømmen, men hadde eg brukt så mykje, hadde eg nok blitt singel, desverre

Får berre testa RB-81ane mine, og venta og sjå (ikkje minst spara).
    Hehe
    Heldigvis bestemmer jeg selv hva mine egne penger går til så lenge regninger og mat er dekt

Husk att disse trenger lang innspillingstid, så di kan være litt skarpe i begynelsen. Ikke sikkert koda og klipsch er en god match, men lyd blir det iaf når ankommer di foresten?

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kodaen min er ein gamal billigsak, som eg veit særs lite om. Men den skulle visst vera kraftig...

Høgtalarane er komt i posten, men eg er vekke på ferie til neste veka, så eg før ikkje henta dei før mandag.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då er endeleg høgtalarane kopla opp!

Første som slo meg var størrelsen på høgtalarane. Brukte, i vente på dei nye, Eltax surroundhøgtalarar, og når eg satt klipschane atmed vart det heilt ekstrem forskjell. Eg visste jo at dei ikkje var små når det var 8" element og eg hadde lest at dei var nesten 0.5 meter, men dei var større enn eg førestilte meg. Kan ikkje sjå for meg at desse kan få plass i ei bokhylle...

Då dei var kobla opp må eg sei eg var imponert over lyden, rett opp av eska. Imponerande trykk og forholdsvis klar lyd sjølv før dei er innspelt og ved lavt volum.

Gler meg som ein unge til dei har fått nokre timar til!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då er endeleg høgtalarane kopla opp!

Første som slo meg var størrelsen på høgtalarane. Brukte, i vente på dei nye, Eltax surroundhøgtalarar, og når eg satt klipschane atmed vart det heilt ekstrem forskjell. Eg visste jo at dei ikkje var små når det var 8" element og eg hadde lest at dei var nesten 0.5 meter, men dei var større enn eg førestilte meg. Kan ikkje sjå for meg at desse kan få plass i ei bokhylle...

Då dei var kobla opp må eg sei eg var imponert over lyden, rett opp av eska. Imponerande trykk og forholdsvis klar lyd sjølv før dei er innspelt og ved lavt volum.

Gler meg som ein unge til dei har fått nokre timar til!
    Bra du allerede er fornøyd, la di spille lavt en stund og så kan du begynne å dra på litt. Musikk med mye bass hjelper på innspillingstiden, som f.eks Infected Mushroom og Pendulum. Du må nokk regne med ca 1000 timer før disse er 110% ferdig innspilt..

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overraskande kor mykje høgare lyden er på desse enn det gamle Eltax skrapet mitt.

Har no fått rundt 20 timar på dei, på moderat volum. Har prøvd nokre sekund på høgare volum for å testa. Detta vil ikkje ødelegga for innspelinga?

1000 timar er jo heilt ekstremt! 5 timar kvar dag i over 1/2 år. Får berre setta radioen på døgnet rundt...

Har ein heil del susing i høgtalarane. Susinga er veldig tydeleg når det feks. er pause i musikken. Eg vil tippa at dette er den gamle forsterkaren min som gjer. Hadde litt svak susing i gamle høgtalarane og, men det var nesten ikkje merkbart. Er dette berre susing som kjem frå forsterkaren, som vert mykje kraftigare no pga høg følsomhet? Kan det vera kablane?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overraskande kor mykje høgare lyden er på desse enn det gamle Eltax skrapet mitt.

Har no fått rundt 20 timar på dei, på moderat volum. Har prøvd nokre sekund på høgare volum for å testa. Detta vil ikkje ødelegga for innspelinga?

1000 timar er jo heilt ekstremt! 5 timar kvar dag i over 1/2 år. Får berre setta radioen på døgnet rundt...

Har ein heil del susing i høgtalarane. Susinga er veldig tydeleg når det feks. er pause i musikken. Eg vil tippa at dette er den gamle forsterkaren min som gjer. Hadde litt svak susing i gamle høgtalarane og, men det var nesten ikkje merkbart. Er dette berre susing som kjem frå forsterkaren, som vert mykje kraftigare no pga høg følsomhet? Kan det vera kablane?
    Susinga kan komme av selve forsterkeren, dog også fra kabler om du har en heftig kabelsalat og dårlig skjermede kabler som ligger nær strømledninger eller nær hverandre. Og det et lett merkbart pågrunn av følsomheten dems ja.

Jeg ville først rydda i kabler, å separert di fra hverandre. Om ikke det går så er det nokk fra forsterkeren.

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant du forresten noen passende stativer? Jeg kjøpte nettop disse til mine rb75 og må se de passet meget godt. Kun 1200kr på ebay og 2000 hos soundgarden

Atacama SL400 Speaker Stands (Black) on eBay (end time 07-Jan-11 10:28:46 GMT)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hk_xclio: Skal prøva å rydda opp litt i kablar bak tv-benken, og sjå om det hjelper. Ev. investera i nye kablar. Takk for hjelpa!
    p.S. Forslag til rimelege og gode kablar?

magb: Dei var ikkje verst! Er det skruhol på dei? Har to hol omtrent midt under ht til å skru fast i stativ...

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tenkt på det, 1000 timer er bare tull. Det lille som er undersøkt med tanke på innspilling (og da regner jeg ikke med subjektive "JEG HØRTE FORSKJELL" uttalelser fra folk som bruker samme argumentasjonsteknikk som religiøse) viser at hørbare, ikke alltid det, forskjeller skjer helt i begynnelsen av spillingen. Oppmykningen gjøres i løpet av sekunder, ikke timer.

Det som kan gjøre forskjell etter innspillingstid er at du har vendt deg til lyden og synes den høres bedre ut. Høyttalerprodusenter vil jo selvfølgelig ikke at du leverer dem tilbake om du er misfornøyd, da er et fint triks å si at de trenger x-antall hundre timer innspillingstid. Da lever kunden i håpet av at de blir bedre, og av og til høres de bedre ut etter den tiden. Det finnes et ord for dette, placebo

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Ikke tenkt på det, 1000 timer er bare tull.
    [...]
    Da lever kunden i håpet av at de blir bedre, og av og til høres de bedre ut etter den tiden.
    Dette stemmer 100% med hva jeg selv har lest, i diverse pålitelige sammenhenger -- deriblant noe som ser ut som seriøse forskningsrapporter. Det finnes også flere høyttalerprodusenter som understreker at "innspilling" er tull og tøys.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •