Støy i Dali SWA-15, hva kan jeg gjøre for å unngå det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer wanvik sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy i Dali SWA-15, hva kan jeg gjøre for å unngå det?

I sommer kjøpte jeg en Dali SWA-15 som var lite og pent brukt av en kamerat.
    Den fungerte helt ypperlig på sommeren, men utover høsten har jeg merket mer og mer "trafostøy", ihvertfall en during i den.
    Det er 99% sikkert at problemet ligger i strømnettet. I høst merka jeg at lyden kom når komfyren var i drift, og/eller når andre ting kobla inn, som f.eks kaffetrakteren.
    Etterhvert som det har blitt kaldere ute, har jo strømforbruket i huset blitt høyere og høyere, og i takt med det har det blitt mer og mer av denne støyen i sub'en. Føler meg dermed nokså trygg på at det skyldes strømnettet.

Den står på en ujordet kurs/kontakt, og jeg vil kanskje anta at det er av stor betydning? Jeg tok den med meg på kjøkkenet, hvor kontaktene ihvertfall er jordet, men om det er jordfeil der eller ikke vet jeg ikke. (Vet at det sannsynligvis er en liten jordfeil på en kurs i huset, men jeg har ikke mye peiling på "husstrøm", så jeg vet ikke om en slik feil forplanter seg til alle kursene, hvilken effekt den har etc.)

Jeg holder på å bygge dedikert kino som er klar til testkjøring når som helst nå, og der legger jeg (selvfølgelig) opp helt nye kurser, men er det slik at jeg burde gjøre noe mer med en gang, eller er det like greit å bare håpe at det skal gå seg til?
    Har en sånn fancy strømkabel (husker ikke merke), og denne er det vel gjerne noe filter etc. i, men lurer på om jeg burde hatt en UPS eller noe...

Newcomer BC-sierra sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

Har du funnet ut av dette?

Jeg koblet opp en Dali 15 selv i går i min kino og har akkurat samme problemet. Når man ikke har på noe lyd hører man en relativt høy brumme lyd fra trafo eller noe i subben. Lurer på hva man kan gjøre for og bli kvitt dette......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •