Matching av merker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Collargol sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Matching av merker.

Tenker å kjøpe meg nye fronter etter hvert, og har lest litt her på forumet og andre steder. Dette med rett match mellom forsterker og høytaler kommer hyppig frem.

I skrivende øyeblikk har jeg en Pioneer receiver, og tenker på nye fronter.
    Har en stue på ca 20kvm.

Det er spesielt 3-4 høytalere jeg har kommet frem til.

Dali Ikon 5 mk2
    B&W dm684
    Klipsch rf-82

Sistnevnte får jeg et god tilbud på.
    Både Dali Ikon og Klipsch er lyse i klangen. B&W er mer nøytral.
    Og som merke er vel Pioneer også litt lys i lydbildet? Dermed er det mulig at både Dali og Klipsch er i "faresonen" for å lage ultrasonisk laser diskant ?

Ser mye på filmer i kategoriene action, eventyr og sci-fi. Hører 99,9% på knalltøff metal. (både klassisk og ny). Dermed er det viktig, når jeg en gang i blant fyrer opp på atombombenivå, at "ballene flyr i taket". Trenger litt trøkk. Men ikke den dypeste trance\ræpp 22" sub buldringen.
    Om noen har inspill blir jeg veldig fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke prøve å si at jeg har så mye innsikt i hvordan Pioneer sine recivere er lydmessig, men såvidt jeg har hørt er de nokså nøytrale. Om noen av høytalerene du har listet opp her kan bli prøvehørt hos en forhandler nær deg, antar at dette gjelder spesielt dali og B&W som i de fleste tilfeller føres av HFK kan du da:

a. Ta med deg reciveren din dit for å teste den sammen med høytalerene, dette burde være svært overkommelig.

b. Spørre om du kan låne med deg høytaleren hjem. Med tanke på prisklassen her burde ikke dette være et problem heller.

Om du bor langt unna disse stedene hvor høytalerene selges blir det såklart litt mer arbeid, men du skal tross alt synke noen lapper ned i dette og det er som oftest verd tiden det tar kontra det å sitte igjen med et produkt du ikke er fornøyd med. Siden det du synes høres forferdelig ut, kan i andre sine ører høres bra ut. Har litt av det problemet med dali på denon selv, andre elsker det :-D

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Collargol
    Dermed er det viktig, når jeg en gang i blant fyrer opp på atombombenivå, at "ballene flyr i taket". Trenger litt trøkk. Men ikke den dypeste trance\ræpp 22" sub buldringen.
    Om noen har inspill blir jeg veldig fornøyd.
    Her prater du om RF-82
    Jeg var også skeptisk til Klipsch ang spiss diskant.
    Men må si at jeg ikke har merket noe til det i mitt oppsett, og ballene flyr i taket, det kan jeg love deg.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med http://www.soundgarden.no/shop_item....7,178&id=1887?
    SA er gode matcher til Pioneer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •