Passende høyttalere til Electrocompaniet AW 180

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Passende høyttalere til Electrocompaniet AW 180

Har eit oppsett bestående av Electrocompaniet 4.5 forforsterker og 2 stykk AW 180 og skal nå kjøpe med høyttaler, og treng noen innspill.
    Design har mye og si da dette skal vere stue stereoen, og har sett på XT 4 eller 8, og liker veldig godt B&W lyden da eg har dedikert hjemmekino med B&W.
    Lurer på om noen som har testet dette eller har erfaring med andre høyttaler som har bra design og låter bra med EC.
    Helst minst mulig størrelse med best mulig lyd.
    Har kun testet EC opp mot B&W 805 Matrix som står i kinoen og synet lyden var topp men vil helst ha gulvhøyttalere i mindre design, og fruen synest ikke 805 passer i stuen, må ha noen mere avrundede design

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W og EC har æ bestandig likt sjøl og huske tilbake i tida når Hi-Fi klubben kjørte EC. E fortsatt litt lei mæ for den skillsmissen men men trur nok du trugt kan kjøpe dæ de XT8 har ikkje hørt dæm sjøl enda, vess æ va dæ så ville æ ha hørt på CM8 da æ kan tænke mæ det e nærmeste du kan komme XT8? liten nydelig høytaller

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM8 er ikke noe dårlig valg det heller, litt meir kantete men sikker bedre lyd.
    Liker og designet på Dali Piano Noble, noen som har hørt desse og eventuelt kan sammenligne dei med XT4, XT8 og CM8

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEF XQ serie og Reference kan være verd å kikke på sammen med EC.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dukker støtt og stadig opp BW 805s brukt da.. kunne vært noe for deg kanskje? Eventuelt er Dali Mentor en serie jeg syns ser bra ut, samtidig som spiller bra på EC!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett på Kef men skal google litt på dei.

Kunne godt tenkt med 805S da eg synest att 805 matrix eg har hørest ut som ein god gulvhøyttaler med aw 180, eit virkelig løft i lyden i forhold til tidligere forsterkere og imponerende bass, og da er nok 805S hakket vassere.
    Men her er det mye WAF med i spillet og matrixene blei ikke godtatt, og så må det helst vere ein slank golvhøyttaler
    .
    Eg har fått bygget meg ein dedikert kino i Kjelleren, og etter det er det kona som har tatt kommandoen i stuen, er glad eg har fått lov til å få bruke AW 180 med Larvikitt fronter i sammen med 4.5 og senere ein EMC-1 cd spiller.
    må ha eit stue anlegg da eg ikke vil sitte i ein mørk kino og lytte til stereo musikk, den blir til film og konsert videoer.

Og da står eg igjen helst med B&W XT4, XT8 eller Dali Piano Noble som er dei som kan gi bra lyd fra design høyttalere, Eller noen andre design høyttalere som kan gi like god lyd

Hadde det vert eg som hadde fått valgt her hadde eg not havnet med enten noen 804/803 eller Helicon 400

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hørt på Dali Piano Noble, og eventuelt kan sammenligne dei med lyden i XT4 eler 8 ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •