Dynavoice Challenger M-65 Ex vs. Jamo S606

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice Challenger M-65 Ex vs. Jamo S606

Hei! Jeg skal snart gå til innkjøp av mitt første hjemmekinoanlegg, så derfor lurer jeg litt på hvilke fronthøyttalere jeg burde velge. Vet det er andre tråder som tar opp omtrent det samme spørsmålet, men har enda ikke funnet noe konkret svar på dette. Derfor lurer jeg på om det er noen som har hørt begge høyttalerne (Dynavoice m-65 og Jamo s606) som kan svare på hvilke de synes er mest for pengene. Dynavoice m-65 har jo nesten ikke fått annet enn skryt, men jeg har også hørt mye bra om Jamo s606.

Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du vil ha tips fra noen som har hørt begge, men jeg skriver uansett.
    Meget fornøyde med mine m65

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill!

Ser det er veldig mange som anbefaler m-65, så jeg er nok mest interessert i disse. 5.0 pakken fra surround.no (Dynavoice M-65 EX 5.0 Natural Oak / Piano Finish 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten) er jo noen hundrelapper billigere enn jamo s606 hcs3 pakken også, men det jeg lurer på er om jamo pakken er verdt å betale mer for?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg kunne bidra med mine tanker. Jeg har såvidt hørt litt på Jamo s606 i en butikk, men ingenting utover det.
    Har m65-surround pakken fra surround.no, en Gale 10" sub, alt sammen koblet opp mot Yamaha rxv465. Syns dette fungerer bra. Skal kjøpe et par Jamo til fadern nå, så da regner jeg med å få hørt de og.

Kort oppsumert vil jeg si at M65 er en god allrounder. Den fungerer bra på musikk og bra på film. Som andre har nevnt tidligere i andre tråder kan det lønne seg å ha en god forsterker som kan levere den kraften M65 vil ha. Jeg merker ikke noe spesielt mangel ved Yamaha rxv465 til mitt bruk, da jeg ikke spiller på full guffe, men det kan tenkes at en kraftigere forsterker gjør susen.

Jeg mener altså ikke at M65 er noen tungdreven høytaler, og det regner jeg ikke med at Jamo s606 er heller etter å ha spurt i forskjellige butikker. Men du kan nok forlenge "lykken" med det kommende annlegget ditt ved å putte noe mer i en forsterker.

Hadde jeg vært deg, ville jeg 1.hørt på dem begge. 2. Tatt mål på hvilken størrelse som passer best.(jamo s606 er litt mindre enn M65) 3.sett litt på hvilken jeg likte best utseende-messig. 4.Valgt en forsterker som er kraftig nok til at du kan oppgradere til andre høytalere senere og ikke minst få fult utbytte av anten Jamoene eller M65ene. 5.Hvis du skal ha surround:kjøp hele settet og ikke miks sammen alt mulig rart. Kjøper du M65, velg resten av settet på surround.no. Dette har noe med harmonien mellom høytalerne og hvordan de jobber sammen/fyller hverandre ut(sikkert forskjellige meninger om dette, men produsentene har ofte gjort det sånn at feks.m65 passer ekstra godt med spesifikke andre DN høyt.) 6.Et par hundrelapper i forskjell er ikke stor forskjell og du bør heller tenke på punkt 12345.

Skulle jeg gjort valget om igjen idag, ville det blitt Jamo s606 surround pga. design og størrelse. I min stue på 25-30m2 blir m65 litt "upp in my face" hvis du skjønner. Jeg ville og valgt en kraftigere forsterker.

Håper det bidrar til noe.:smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Burul11!

Har desverre ikke mulighet til å få hørt noen av høyttalerne, så det blir nok bare å satse en av surroundpakkene. Har vel egentlig bestemt meg for Dynavoice pakken med Onkyo tx-sr608 og XTZ 99 W12.16 :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt spørsmål:

Jeg ser at suben (XTZ 99 W12.16) ikke har en vanlig "subkabelinngang", så jeg lurer på om det jeg trenger er en y splitt og en vanlig subkabel for å koble denne til recieveren?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vanlig subkabel fra recieveren og y splitt inn i subben. Vet ikke om en burde kjøpe egen subkabel som er retningsbestemt eller om du kan bruke vanlig rca kabel. Har blandet erfaring selv da mange produsenter kaller kablene sine for rca, men ikke alle funker på reciever til sub.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •