Amadeus Jubileum Høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amadeus Jubileum Høytalere

Har et par Amadeus Jubileum,når jeg ser tv eller hører musikk med de så er de bra synes jeg,ikke den beste bassen,men godkjent.

MEN,,når jeg ser film med blueray spillern,så er de helt råe,,.Trenger ikke sub i tilleg nei.De gir en rå kinolyd synes jeg..Men hvorfor er de så gode med film kontra musikk og tv??

Bruker kun et par phonoledninger fra Bluerayen og til forsterkern for lyd pga har ikke coaxinngang på forsterkern.,men bilde er selvfølgelig Hdmi kabel.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tipper frekvensgangen din er ulineær. Masse room gain i bunn som gir skyv i dypbassen som det er mye av på actionfilm.
    Ved musikk er det mye viktigere hvordan bassen fra 50-150hz fungerer. Det er veldig vanlig å ha en suckout et eller flere steder i dette området pga kanselering fra frontvegg/sidevegger/tak.

Enkelt oppsummert: rommet fucker opp bassen.

Jeg kjenner ikke høyttalerne dine så det er jo også mulig at de rett og slett mangler nivå i øvre bass, men variasjonene i lytterommet er gjerne +/- 15 db, av og til enda mer og det er nok til å ta livet av enkelte typer kildemateriale.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •