forskjell på guitarforsterker og annet audio ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forskjell på guitarforsterker og annet audio ?

hei. har lagt merke til at guitarforsterkere har en volsom lyd på ekstrem liten watt. i forhold til annet audio. hva kommer dette av ?

30W guitarforsterker river jo ned bygninger! det kan man ikke med 30W hifi

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0kriz
    hei. har lagt merke til at guitarforsterkere har en volsom lyd på ekstrem liten watt. i forhold til annet audio. hva kommer dette av ?

30W guitarforsterker river jo ned bygninger! det kan man ikke med 30W hifi
    Det finnes jo forskjellige typer gitarforsterkere...rør, transistor, combo osv.
    Og det brukes ofte fulltoneelement, gjerne 1 stk 10 eller 12". og elementene er tilpasser forbruket.
    Innen hifi er jo 30W rørforsterker en ganske habil forsterker.

Kan jo legge til at eg selv bruker 75W KlasseD forsterker på 1stk 12" Celestion, og det er nok til å rive de fleste som hører på ett nytt ett 8)

Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Det finnes jo forskjellige typer gitarforsterkere...rør, transistor, combo osv.
    Og det brukes ofte fulltoneelement, gjerne 1 stk 10 eller 12". og elementene er tilpasser forbruket.
    Innen hifi er jo 30W rørforsterker en ganske habil forsterker.

Kan jo legge til at eg selv bruker 75W KlasseD forsterker på 1stk 12" Celestion, og det er nok til å rive de fleste som hører på ett nytt ett 8)

jeg har aldrig hørt noe som spiller i nærheten av guitarforsterker da det gjelder lydtrykk. en kammerat av meg hadde en som hadde 4x10" vet ikke hvor mye watt men på volum 2.5 av 15 kunne man tydelig kjenne at det bokstavelig talt ikke bare var ubehagelig men det gjore vondt i ørene! kjentes ut som om man ble knust innvendig.

hvorfor bygges ikke alle høytallere med samme metode/teknologi ell hva det enn er som gjør at det låter så høyt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •