Hvordan koble B&W ASW600?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble B&W ASW600?

Hei.

Jeg kjøpte det under hos HIFI klubben på Lillehammer I fjor. Når har jeg kjøpt en B&W ASW600 Sub brukt. Den har ikke bruksanvisning og jeg er helt grønn på HIFI genrelt. Har dere tips om hvordan jeg kan koble denne best mulig samt hva innstillingene bak på SUB'en gjør? Skal jeg for eksempel koble høytalerne via SUB’en eller via forsterkeren.
    Jeg har forsøkt å finne en bruksanvisning på nettet, men det finner jeg ikke.

DENON PMA-710AE forsterker
    B&W DM686 Høyttalere
    CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter

***heeeelp***

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser forsterkeren din har pre-out. Du kan da ta en helt vanlig signalkabel og koble den mellom pre-out på forsterkeren, og inn på line in på suben din. Høyttalerne lar du bare gå fra forterkeren som normalt.

Mtp de bryterne du har bak, er det vel en som justerer volum, samt en som justerer hvilken frekvens subben skal ta seg av. F.eks kan du stille subben på 80hz, og suben vil da ta seg av signaler under denne frekvensen. Her er det bare å prøve seg frem hva du liker best mtp volum og delefrekvens. Volumet på suben vil følge volumet på forsterkeren din, så den egne volumkontrollen bak suben er for å evt heve selve subsignalet i volum.
    Samtidig er det vel en bryter for fase bak på suben. Denne kan justeres slik at du ikke får utfasing av lavfrekvente lyder som spilles både fra høyttalerne og suben. Vanligvis står denne på 0 grader.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Ser forsterkeren din har pre-out. Du kan da ta en helt vanlig signalkabel og koble den mellom pre-out på forsterkeren, og inn på line in på suben din. Høyttalerne lar du bare gå fra forterkeren som normalt.

Mtp de bryterne du har bak, er det vel en som justerer volum, samt en som justerer hvilken frekvens subben skal ta seg av. F.eks kan du stille subben på 80hz, og suben vil da ta seg av signaler under denne frekvensen. Her er det bare å prøve seg frem hva du liker best mtp volum og delefrekvens. Volumet på suben vil følge volumet på forsterkeren din, så den egne volumkontrollen bak suben er for å evt heve selve subsignalet i volum.
    Samtidig er det vel en bryter for fase bak på suben. Denne kan justeres slik at du ikke får utfasing av lavfrekvente lyder som spilles både fra høyttalerne og suben. Vanligvis står denne på 0 grader.

Hei og takk for svar.

Nå fikk jeg tak i en bruksanvisning fra B&W som sier dette:
    2-channel audio
    • Set the VOLUME control initially to the
    9 o’clock position.
    • Set the LOW-PASS FILTER switch to
    IN.
    • Set the EQ switch initially to position A.
    • Set the PHASE switch initially to 180°.
    If you are running the satellite speakers full
    range (figs 6, 7, 10, 11).
    • Set the LOW-PASS FILTER frequency
    to the -6dB cut-off frequency of your
    satellite speakers.

Da får jeg teste litt :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine