Lite eller mye HZ på subber??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lite eller mye HZ på subber??

Hei, lurte egentlig bare på når man burde bruke mye HZ og når man burde bruke mye HZ på subbene. Jo mere hz jo fortere slår subbene, er det ikke slik?? Så burde man bruke lite hz når man ser film, å mye hz når man hører på musikk? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alpine
    Hei, lurte egentlig bare på når man burde bruke mye HZ og når man burde bruke mye HZ på subbene. Jo mere hz jo fortere slår subbene, er det ikke slik?? Så burde man bruke lite hz når man ser film, å mye hz når man hører på musikk? :-D

Anntar du mener høyt eller lavt, og ikke mye/lite.

Delingen avhenger av hvilken sub du har. Hvilke hovedhøyttalere du har. Hvor mange suber du har, og hvordan de er plassert. Det avhenger også av hvilken "sound" du er på jakt etter.

THX standarden som brukes i kinoer er på 80Hz, men da trenger du minst 2 suber.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc

Delingen avhenger av hvilken sub du har. Hvilke hovedhøyttalere du har. Hvor mange suber du har, og hvordan de er plassert. Det avhenger også av hvilken "sound" du er på jakt etter.

Ja, var det jeg mente:P

Anlegget blir brukt til både hjemmekino å musikkspilling. Men det er hjemmekino det i utgangspunktet er. Høyttalerene består av 4 stk Infinity beta 40 som front å bakhøyttalere, en Infinity beta c360 senter og 2 stk Infinity beta sw10 subber. Vet ikke om det er nøye, men som forsterker har jeg en Onkyo TX-SR876. På subbene kan man stille fra 50 til 150 hz. Men er har stilt en del å prøvd meg frem, men klarer liksom ikke helt å bestemme meg. Dette er ikke verdens beste subber, men de får holde til jeg har spart opp litt til å oppgradere

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc

Kommer vel også ann på hvor store subbene er. Enig i at du trenger minst 2 subber. Jeg deler langt høyere.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Kommer vel også ann på hvor store subbene er. Enig i at du trenger minst 2 subber. Jeg deler langt høyere.

Jeg mente at for THX må du ha minst 2 subber.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg deler på 40hz akkurat nå, men det går til feedback destroyer pro 1124 så til en behringer ep2400

syns det fungerer veldig godt på film, så kan jeg stille opp dypbassen mye høyere uten at det blir bråkete..

vet ikke hvor rett det er men

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    jeg deler på 40hz akkurat nå, men det går til feedback destroyer pro 1124 så til en behringer ep2400

syns det fungerer veldig godt på film, så kan jeg stille opp dypbassen mye høyere uten at det blir bråkete..

vet ikke hvor rett det er men
    rett og rett...det er jo veldig relativt. hvis det er det som funker best hos deg, så er det mest rett 8)
    Sjølv tar eg alltid utgangspunkt i 80hz, for så å prøve meg fram. Personlig bruker eg ikkje sub til musikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •