Råd, tips og meninger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd, tips og meninger?

Hei folkens!

Har akkurat fått registrert meg her på AVForum, og tenkte jeg med en gang skulle se om det er noen tips å hente der ute

Jeg har alltid hatt en stor interesse for lyd, og det er først nå jeg er i en posisjon hvor jeg har mulighet til å kjøpe meg et kult hjemmekinoanlegg til jeg flytter for meg selv(den evinnelige økonomien vet dere). Jeg har dessverre ingenting pr. i dag, så jeg blir å kjøpe meg tv, receiver, 2 fronter, sub og muligens en senter i første omgang. Planen er å supplere med bakhøyttalerne etterhvert.

I den anledning så ville jeg høre litt med dere hva dere kan anbefale meg av oppsett til mitt bruk :-D

Jeg titter nok primært på film og tv-serier, og når jeg først hører musikk så går det mye i chillout, akustisk og noe rock.

Når det gjelder komponentene så har jeg falt litt for Kef's Q serie, spesielt Q900 som fronthøyttalere. Eneste er at jeg finner ikke noe særlig tester av disse på nett, så vet ærlig talt ikke hva jeg får rent lydmessig. Er helt grønn på hvilken receiver jeg bør kjøre til disse også...har tittet litt på Yamahas RXV-2067, og vurdert Pioneers SCLX53 og 73. Hva tenker dere rundt dette?

Har snakket litt med en kollega av meg som er litt mer inne i Hi-Fi enn hva jeg er og han anbefaler meg å f.eks. kjøpe en forsterker fra Abrahamsen kun til å drifte fronthøyttalerne, men jeg er bare litt skeptisk til om det kanskje er litt for avansert for en som fortsatt er nybegynner i faget :???:

Setter pris på alle tilbakemeldinger jeg får! Ser for meg å bruke rundt 25-30 tusen totalt på et slikt oppsett...

B.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg vil anbefale deg: Gå rundt i de forskjellige butikkene. Bruk tid på å finne ut hva du vil ha. Det finnes så ufattelig mye. SA, Klipsch, Kef, Dali, JBL, B&W etc. Gå rundt, få inntrykk. Vi kan sitte å si 10 forskjellige oppsett som vi kanskje tror du vil like. Men så blir du missfornøyd.

De 3 tingene du bør starte med.
    Reciver med pre-out.
    Effektforsterker
    Fronter.

Billig dac kan vurderes også. Subb ville jeg ventet litt med.

Legger du ca 10k i hver del, så vil du få ganske bra oppsett. Du må gjerne handle tingene flere steder, da du ikke trenger å låse deg til en kjede.

Brukten er en enormt god kilde til kupp. Spesielt i under 10k.

Klipsch+Emotiva+Yamaha kan jo f.eks være noe.
    Ikon 6(Godt og åpent lydbilde)
    B&W 683(Ekstrem mellomtone)
    JBL ES 100(Godt trøkk)
    SA Aura 60(imponerte meg veldig)

Matching er alfa omega!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for godt svar! En ting jeg glemte å nevne er at jeg jobber i en bedrift som gir meg personalrabatt på en del merker(Yamaha, Onkyo, Pioneer, Kef, Klipsch, etc...), så var mye derfor jeg hadde sett meg ut Kef også Når det gjelder de andre merkene du nevner så har jeg svært lite erfaring med det...

Opplever ihvertfall at det ikke er de beste lyttevilkårene i mange av butikkene her i byen, og heller ikke der jeg jobber Med 7 meter under taket og ingen vegger verken i front eller på siden så er det vel forståelig at ting høres bedre ut hjemme

B.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •