Dali Ikon 6 mk2, evt bytting ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Ikon 6 mk2, evt bytting ?

Hei vurderer og bytte ut mine dali ikon 6 mk2 i B&W 683. så jeg lurer på om det er mulig å bytte de inn på HFK? noen andre som har erfaring med det? jeg sliter med at diskanten er litt skrikete. og ikke noe mye særlig mellomtone. og det kommer jo ann på rommet også. siden da B&W ikke er alt for skrikete i toppen. så vurdere jeg de men vet ikke om HFK tar innbytte mot andre HT?

takker på forhånd

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei vurderer og bytte ut mine dali ikon 6 mk2 i B&W 683. så jeg lurer på om det er mulig å bytte de inn på HFK? noen andre som har erfaring med det? jeg sliter med at diskanten er litt skrikete. og ikke noe mye særlig mellomtone. og det kommer jo ann på rommet også. siden da B&W ikke er alt for skrikete i toppen. så vurdere jeg de men vet ikke om HFK tar innbytte mot andre HT?

takker på forhånd
    Du har ikke vurdert annerledes elektronikk som er nevnt tidligere i Dali tråden, det er bare å ta kontakt med nærmeste butikk så ser du hva som skjer. Litt synd at du faller fra Dali, er jo en ide og prøve varmere elektronikk og kanskje prøve noe på hjemlån?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du har ikke vurdert annerledes elektronikk som er nevnt tidligere i Dali tråden, det er bare å ta kontakt med nærmeste butikk så ser du hva som skjer. Litt synd at du faller fra Dali, er jo en ide og prøve varmere elektronikk og kanskje prøve noe på hjemlån?
    joda. kan jo også gjøre det nå. men har de noe varmere elektronik på HFK? enn de NADene? men jeg tror da B&W hadde vært det beste valget for dette rommet? det kommer jo veldig ann på hvordan rommet er osv.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda. kan jo også gjøre det nå. men har de noe varmere elektronik på HFK? enn de NADene? men jeg tror da B&W hadde vært det beste valget for dette rommet? det kommer jo veldig ann på hvordan rommet er osv.
    Kanskje ikke så mye varmere elektronikk der men det er masser av bruktmarked, her kan du finne masse stasj om du ønsker litt liv i dine Ikon 6. Se om du finner no butikker der du bor og lån med noe hjem, man kan ikke selge før man har prøvd det meste vet du.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du som var så fornøyd a gitt

Prøv å lån med deg Vincent sp-331 effekt, dette er en god forsterker med varm klang som ikke er alt for dyr heller.

Å bytte inn dine IKON 6 må du nokk spørre HFK om.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja. men hvor selger de vincent? men om jeg selger Dali er jo jeg forsat dali fan da. men er bare det at. er ikke alle rom som passer til alt. men kansje om jeg får lånt med meg hjem vincent. om det ikke ordner seg med dette. så må jeg nok sikkert skifte da.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja. men hvor selger de vincent? men om jeg selger Dali er jo jeg forsat dali fan da. men er bare det at. er ikke alle rom som passer til alt. men kansje om jeg får lånt med meg hjem vincent. om det ikke ordner seg med dette. så må jeg nok sikkert skifte da.
    Det er større sjanse for at du lykkes ved å bytte høyttaler enn ved å bytte elektronikk. Kjøp B&W, du.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Det er større sjanse for at du lykkes ved å bytte høyttaler enn ved å bytte elektronikk. Kjøp B&W, du.
    Kriss har jo NAD, som ikke er så veldig god kombi for Dali. Grunnet skrikende diskant. OG når han har opplyst om det, så syntes jeg han burde prøve en bedre kombi.

Kriss:
    Hvis du har penger/mulighet. Deponer på 683 og få testet de hos deg. Du burde hvertfall teste en annen forsterker. Syntes selv at Denon og Crown er bedre til Dali. Vincent og parasound har jeg ikke testet.

Hvor langt fra bakvegg står de?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Kriss har jo NAD, som ikke er så veldig god kombi for Dali. Grunnet skrikende diskant. OG når han har opplyst om det, så syntes jeg han burde prøve en bedre kombi.

Kriss:
    Hvis du har penger/mulighet. Deponer på 683 og få testet de hos deg. Du burde hvertfall teste en annen forsterker. Syntes selv at Denon og Crown er bedre til Dali. Vincent og parasound har jeg ikke testet.

Hvor langt fra bakvegg står de?

Det jeg har tenkt til nå er å låne med meg et par hjem. og teste de. og høre hva som hadde passet best. akkurat nå står de ca 25 CM fra bakvegg.

det med at du sier NAD ikke er så veldig god kombi, er jeg litt usikker på da. NAD 372/272 er ikke et bra valg nei. Men NAD 275/375 er et mye bedre valg. de nye moddelene til NAD er blitt mye varmere en forgjengerne.

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent, Abrahamsen og Naim fungerer fint til litt spisse høyttalere. (Dersom elektronikken ikke absolutt må være fra HFK da.) Denon kan også være verdt å prøve ut. =)

Tror du først og fremst bør vurdere annen elektronikk fremfor å bytte høyttalere. Ikon 6 MKII har utrolig stort potiensiale dersom de blir matchet med riktig elektronikk. =)

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På det lille rommet kan kansje DM685 eller CM5 gjøre susen?

Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei vurderer og bytte ut mine dali ikon 6 mk2 i B&W 683. så jeg lurer på om det er mulig å bytte de inn på HFK?
    I utgangspunktet er det mulig å bytte brukte høyttalere inn i den fleste HFK-forretninger. Du vil nok få litt mindre penger tilbake, da butikken må dekke tapet de lider ved å ta inn brukte høyttalere. Hvor mye penger det er snakk om avhenger av høyttalernes alder og stand.

Ellers kan du forsøke å godsnakke med daglig leder; man kommer langt med velvalgte ord .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr selv IKON6mk2 på en NAD T747 reciver.. og det spiller så det griner.. og mellomtona, den er gull, men rosinen i pølsa er seff den luftige diskanten B&W må se langt etter.

Hva slags musikk og kilde bruker du? Ut ifra tester skal jo Ikon6 være en kjempe bra høyttaler, og da regner jeg med de har tatt "hard" diskant med i betrakning!

Fidelity var dog litt mer dempet i sin test av de, men mente de hørte hjemme i veldig bra anlegg, men da kanskje med elektronikk som er langt dyrere?

Abrahamsen blir nevnt, og jeg henger meg litt på den .

EDIT: Når jeg ser på anleggskomboen du har, så syns jeg det er litt rart at du mangler "mellomtone" og har for mye diskant.... sikker på at det ikke er musikken du spiller som er slik da ?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    Det burde han absolutt teste og hvertfall til den forsterkeren han har

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boggie
    cm5 er tam og kjedelig.. mens 685.. da snakker vi musikk .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv denon, er i hvertfall veldig fornøyd med denon dali selv =)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    HAr selv IKON6mk2 på en NAD T747 reciver.. og det spiller så det griner.. og mellomtona, den er gull, men rosinen i pølsa er seff den luftige diskanten B&W må se langt etter.

Hva slags musikk og kilde bruker du? Ut ifra tester skal jo Ikon6 være en kjempe bra høyttaler, og da regner jeg med de har tatt "hard" diskant med i betrakning!

Fidelity var dog litt mer dempet i sin test av de, men mente de hørte hjemme i veldig bra anlegg, men da kanskje med elektronikk som er langt dyrere?

Abrahamsen blir nevnt, og jeg henger meg litt på den .

EDIT: Når jeg ser på anleggskomboen du har, så syns jeg det er litt rart at du mangler "mellomtone" og har for mye diskant.... sikker på at det ikke er musikken du spiller som er slik da ?
    etter en del lytting for en stund siden. så hørte jeg CM7, 683, Ikon 6 mk2. av de så syns jeg at CM7 lått best av de 3 HT. i diskant og mellomtone. men jeg skal få se hva jeg får gjort med dette. min far sitter jo med B&W 684 og jeg liker lyden veldig godt i de. jeg tenkte i morgen å ta dem ned på mitt rom og teste det. vet jo at den ikke vil tilsvare som like bra som 683 da. men høre hvordan de låter. jeg synst vi får mye lyd for pengene i B&W mye mellomtone samt fint avrundet diskant. med herlig bass. med Dali får man en fin bass og diskant. (av og til kan den være litt skarp.) mellomtonen syns jeg er litt tynn i lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke for å bryte inn noe særli, men

hva har du da?
    Ikon eller mentor?
    Vurderer selv å gå for ikon surround og mentor senter

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Det burde han absolutt teste og hvertfall til den forsterkeren han har
    Jeg foretrekker Gulv HT :-D men 685 kan absolutt anbefales. så den skal nok testes. neste gang jeg tar meg en tur innom HFK

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious