Hvilket pc-højtaler anbefaler I? Please!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket pc-højtaler anbefaler I? Please!

Hejsa kære forumvenner

Jeg håber I undskylder mig for at jeg skriver dansk.

Jeg er på udkig efter en rigtig god pc-højtaler-system (ja, der er måske nogle, der ville sige, at det er en selvmodsigelse ), men jeg håber at I gider hjælpe mig alligevel.

Jeg har følgende begrænsninger:

Pris, max.: 2.000 kr.
    Primær anvendelse: skal primært (læs 99 ud af 100 gange) anvendes til at lytte til musik. Musikken vil spænde fra klassisk musik (mozart osv.) til rap musik (Eminem osv.) til emo-musik (Never-Shout-Never).

Højtalere: 2/5 plus subwoofer (for mig gør det ikke forskel om det er 2.1 eller 5.1, det der betyder noget er musik-lyden der kommer ud af den. Skal ikke bruges til film og har derfor ikke brug for surround-sound).

Lyden: God bass (ikke pludred bass, hvor lyden "ryster" men ren, dyb og som et slag bass)

Jeg går slet ikke op i design eller mærke, så der er frit slag herfra.

Jeg har dog efter et par ugers søgen på Google, fundet frem til de her pc-højtaler-systemer, som I meget gerne må give jeres input på:

Klipsch ProMedia 2.1 THX
    (Det er dog meget svært at finde denne her højtaler som nyt, altså et sted der gider levere til Danmark. Hvis I har link til steder hvor jeg evt. kunne købe den, og hvor de gider levere til Danmark, vil jeg blive meget glad.)
    Amazon.com: Klipsch ProMedia 2.1 THX Certified Computer Speaker System (Black): Electronicsics&qid=1291244595&sr=1-1

Logitech Z-623 THX
    Amazon.com: Logitech THX-Certified Speaker System Z623: Electronics5093&creativeASIN

Razer Mako 2.1
    Amazon.com: Razer Mako 2.1 Speaker System: Electronics

Jeg håber I kan hjælpe mig.

På forhånd mange mange mange tak for hjælpen.

Bedste hilsner,

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg hatt ett Logitech Z-2300 som jeg bare kan si positive ting om. Derimot er ikke dette settet for klassisk musikk men heller mot rap og emo.

Bassen er helt syk men heller også mer mot kvantitet enn kvalitet.
    Det første jeg kommer på må være Harman Kardon sitt sett. Dette skal være bedre enn logitech på områder som passer musikkstilen din.
    Er det et must med 2/5.1?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avDK

Lyden: God bass (ikke pludred bass, hvor lyden "ryster" men ren, dyb og som et slag bass)
    Hei.

Dette sier meg hvertfall at du bør holde deg unna Logitechs z-2300, her blir det fort mye bulder og brak.

Har hørt mye positivt om Pro-media 2.1 settet fra Klipsch, Mener det er noen av de som selges på ebay.com som sender til Europa (dog langt fra alle)

Soundsticks fra Harman kardon får også gode omtåler selv om jeg selv likte Logitechs t3 like godt den ene ganger jeg hørte dem

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ett Klipsch ifi, som jeg er MEGET fornøyd med.......bassen er utrolig stram og fin og ikke noe bulder i d hele tatt, og du kan fylle ett rom på 20km med bass uten problemer.

men om subben på promedia er like god er jeg ikke sikker på siden jeg har 8" bass og den har 6.5" bass men jeg har også hørt mye bra om Klipsch promedia så tror ikke du går feil om du kjøper d

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARGON 7350A Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Jeg ville tatt en titt på disse.
    Har fått gode omtaler. Kanskje ikke den dypeste bassen, men allikevel veldig god lyd. Kan jo få hørt de i en butikk før du bestemmer deg.

Edit: Finnes også en mindre modell som er 500,- billigere i tillegg til at de også har en subwoofer som kan kjøpes siden.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste nummer av hjemmepc er det test av 8 pchøttalere, bl.a b&w, altec lansing, Bose..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste pc høytaler

Hei!

Har selv prøvd både klisch, bose og harman kardon

Men endte på creative gigawork t3!

Har koblet dem gjennom en liten da/konverter fra Abrahamsen, koster en tusenlapp hos dynabell på tilbud nå!

Dette er det nærmeste hifi lyd jeg har vært borte i til min Pc.

Sjekk dem på Testfreaks.com

Mvh

Grim

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej alle sammen.

Mange tak for jeres gode råd.

->trulsr
    Jeg havde i dag mulighed for at lytte til en Logitech Z-2300 og som "magb" også skriver så oplevede jeg, at den godt nok var meget buldrende, men ikke en klar bass som jeg foretrækker. Jeg ved ikke om Z-623 THX følger samme linje, men pt. har jeg fjernet den fra valglisten.

->magb
    Jeg har også hørt mange gode ting om Klipsch Promedia, så de er højt på listen, hvis jeg kan finde et sted der forhandler dem. Jeg prøvede Ebay, men fik ingen resultater?
    Soundsticks fra Harman kardon må jeg lige se mere på. Jeg er lidt skeptisk med Logitech, laver de gode højtalere?

->Klipsch....i love it
    Hejsa, jeg er glad for at du har skrevet din mening som en Klipsch ejer. Hvordan er den med musikken, er der nogle genrer den er bedre til end andre? Jeg skal udelukkende (næsten) anvende den til musik.

->Coffey
    Jeg skulle måske lige tage forbi Hifi-klubben og lytte til den her: ARGON 7350A

->Espen-hj
    Kan man købe bladet i København? Eller er der nogen der gider skrive en konlusion på hvad resultatet blev? Mange tak for dem der gider.

->grim4ever
    Jeg er virkelig en noob til det her, så det skal helst være noget jeg "bare" kan tilslutte lydudgangen til laptoppen og ikke noget med kabler fra den ene til den anden til den tredje.

Igen mange tak for jeres gode råd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Selv har jeg hatt ett Logitech Z-2300 som jeg bare kan si positive ting om. Derimot er ikke dette settet for klassisk musikk men heller mot rap og emo.
    Har eid denne lenge. Den er skikkelig dårlig til musikk.

Typisk "gamerlyd"

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avDK

->Espen-hj
    Kan man købe bladet i København? Eller er der nogen der gider skrive en konlusion på hvad resultatet blev? Mange tak for dem der gider.
    Vinneren ble B&W MM-1, men de koster rundt 4000 NOK. Altec Lansing Expressionist Ultra ble nr 2, og koster ca 1500 NOK.

Expressionist™ Ultra - MX6021 - Computer Speakers at Altec Lansing <--- Link til Altec Lansing høyttalerene

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv et par Argon 7340A og synes du får mye for pengene der. Før orket jeg ikke høre musikk gjennom PC-ht. Det går fint nå. Har i tillegg et par som kortsluttet (nei, det skyldtes ikke høyttaleren, men en særdeles oppfinnsom montør) som jeg nå bruker sammen med en forsterker(uten den aktive delen). Da synes jeg de hører enda bedre ut.
    Ikke forvent hi-fi lyd, men det skramler og buldrer ikke som med andre pc-ht, og ren musikk kommer ut. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Har eid denne lenge. Den er skikkelig dårlig til musikk.

Typisk "gamerlyd"
    Ja, som sagt er dette settet mer hvis man hører på litt "grovere" musikktyper, og bassen heller mer mot kvantitet enn kvalitet. Når det er sagt er det ett kupp til den prisen det selges for, og i rent lydtrykk har nesten ikke noen av de andre som er nevt noe og stille opp med i forhold.

Dette er i allefall min mening.
    Jeg tror heller ikke at dette er settet for 'avDk' og støtter forslaget om Argon.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har disse, de matcher iMac perfekt : D'feldt audioengine 2 - multimediehøyttalere for PC - Spesifikasjoner
    Du kan også få en litt større model:
    D'feldt audioengine 5 - multimediehøyttalere for PC - Spesifikasjoner
    samt en aktiv subwoofer.
    Ellers har Stereofil noen små søte AudioPro, Add-On tror jeg de heter.
    Alle disse kan du vel få i Danmark også...hvorfor poster du ikke dit spørsmål på hifi4all ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man ser etter slike høyttalere, kan det være verdt å merke seg hvilke som er ordentlige aktive høyttalere, og hvilke som egentlig bare er passive høyttalere med stereoforsterker innebygd i den ene kassen.

De første kan ha betydelig bedre lyd -- men er også som oftest dyrere.

Men ikke nødvendigvis så mye dyrere, siden aktive monitorer er laget for hjemmestudiomarkedet, der prisnivå og betalingsvilje er en god del lavere enn i "hi-fi". Sjekk butikker for profesjonelt lydutstyr før du bestemmer deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    230V? kan adapteren byttes, eller er den fast?
    Oi fysj da! Det tenkte jeg ikke på :neutral: :neutral:

Jeg vet faktisk ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej igen alle .

I må meget undskylde at jeg ikke har været inde og skrive respons til jeres gode råd.

Jeg har læst de gode råd I er kommet med og læst diverse tråd på denne forum og andre forums.

Det har åbnet op for et helt andet "lyd"-verden for mig.

Jeg har gjort et større indhug i mine hårdt sparede penge og øget højtaler-budget markant højere.

Jeg er 99% sikker på hvilken højtaler jeg skal købe:

Genelec 8020B
    Link: Køb Genelec 8020B Bundle hos Musikhuset Aage Jensen

Jeg har kun hørt gode ting om dem. På et tidspunkt tænkte overvejede jeg den mindre model Genelec 6010A, men tænkte at jeg hellere ville ofre et par hundred ekstra og tage et nummer større.

Men som skrevet tidligere er jeg virkelig noob til det her, så jeg er kommet i tvivl om genelec 8020B kan kobles direkte til laptoppen's lydudgang? eller om man skal bruge et eller andet dimsedut til det?

Hvad synes I om valget? og kan den forbindes direkte til laptoppen's lydudgang?

På forhånd mange mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen,

avDK

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Answer is obvious: Logitech Z-5500

Sry but i didnt read the whole thread, but i only read that u had 2k to spend, and Z-5500 is always on sale somewhere ;D

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye koster 8020B?

Jeg kjøpte KRK RP6G2 til 3100,- NOK (tilbud), valgte studiomonitorer fordi jeg ville ha nøytral lyd for å kunne redigere lyd. Dette var innenfor mitt budsjett. Jeg tittet også på Mediadesk 2.1 til rundt 7000,- Hadde ikke hørt noen anlegg på forhånd, men skulle jeg valgt omigjen så hadde jeg kanskje sett nærmere på Mediadesk likevel pga jeg endte med å bestille KRK 10s subwoofer til ytterligere 4000,- Pluss et eksternt lydkort til 1200,- i håp om å bli kvitt støy i høyttalerene som kom fra datan. I tillegg ble det noen hundrelapper for fire kabler (XLR og TRS 1/4" til XLR).

Jeg er veldig fornøyd med lyden til alle typer lyd. Høyttalerene har en klar og pen lyd, men du får ikke en skikkelig dyp og deilig bass med så små høyttalere, og hvis du spiller alle typer musikk så ville jeg anbefalt å legge pengene i 2.1 system framfor bedre 2 monitorere uten sub. Dog kommer dette en del an på romstørrelsen og akustikken i rommet også. I min situasjon så er rommet stort og det er mindre bass fra monitorene i lytteposisjon enn nærme veggen...

Sammenlignet med Boose-anlegg fra Elkjøp til 4000,- så er dette mange ganger bedre tror jeg! Men også dyrere. Sammenlignet med kun studiomonitorene uten subwooferen så er jeg litt usikker, da det blir veldig kjedelig lydopplevelse uten dyp bass.

Subwoofer er ikke kun for å spille høyt med mye trykk, det er like viktig på lav lydstyrke. Hva som er godt nok for deg kommer an på ditt rom og dine preferanser. Veldig vanskelig å bedømme uten å høre de selv.

Så igjen, vurder dette opp mot bruksområdet. Hvis du ikke skal drive med kritisk lydmixing så kan du legge mer av pengene i sub. Eventuelt kjøpe dette etterhvert.

Tror du kan koble til 8020B til PC, men de har XLR-input så tror du må ha en kabel av typen XLR- til 1/8" TRS (Minijack). Har du Mac med kombinert TRS og optisk utgang så velg optisk kabel for å unngå støy.

Logitech Z-5500 mins jeg ha lest kort om, flere som har sagt at disse er veldig bra for prisen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •