Al-1000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Tråd: Al-1000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    + og - var feilkoblet på mine også, mulig det skal være slik? Romkorrigeringa ga forøvrig fasefeil på bassen i de.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemmer ikke de ombygde AL1000 de hadde i Trondheim, med stroker istedet for den orginale bassen. De trøkka så gæli at det slo i brystkassa, helt brutalt rått.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå behøver det jo ikke være feil på selve høyttalerne eller koblingene på elementene for å få fasefeil da.

Det er ikke trådstarter selv som har koblet feil da? Går pluss fra forsterker til pluss på høyttaler og minus fra forsterker til minus på høyttaler på begge høyttalere?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    mitt første par al1000 var kobla feil invendig på terminalen. så - blei + på ene høytaleren. så sørg for å sjekke om + og - er rett på begge høytalerene

Hei ja! eg lurte på om noen ville ha brukt en nad 218 istede for 2 stk brokobla?? føler ikke musikken er så fin når dem er bro kobla!! men da er det trykk

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye god kunnskap og flott språkbruk.

Dette er ganske enkelt. Få tak i en swine sweep-generator, eller noe som er ferdig innspilt. Lytt (ev. mål hvis du har utstyret til det) og hør om noen frekvenser nærmest forsvinner.

Dersom bassen plutselig forsvinner brått ved visse frekvenser har du problemer med rommet.

Dersom bassen jevnt over har mye lavere volum enn høyere frekvenser så kan det være at disse står i motfase.

Dette kan du enkelt teste ved å ta et 1,5V batteri på høytalerkablene, og se hvilken vei bassen beveger seg. Den skal bevege seg i lik retning på begge, gitt at de er koblet likt. Altså er begge HT koblet med +- likt på forsterkeren, så skal de samme +- gi samme bevegelsesrettning på bassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    mitt første par al1000 var kobla feil invendig på terminalen. så - blei + på ene høytaleren. så sørg for å sjekke om + og - er rett på begge høytalerene

mene det eg ikke skjønner er det at eg har jo fet bass når eg spiller rap! så viss dette er feil så burde detr jo også være der på all musikk????

Newcomer heavy.red sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av al1000.
    mene det eg ikke skjønner er det at eg har jo fet bass når eg spiller rap! så viss dette er feil så burde detr jo også være der på all musikk????

Viktig og huske på at AL'ene har en annen spillestil en 'vanlige' Cerwin høytalere.Har AL1000 selv,og det er langt fra alt musikk som ''høres bra ut'',dvs trøkker bra i bassen på disse.De tilfører ingenting i midbass området.Du sier jo også at problemet er uforandret etter fiksingen av basselementene,det blir i beste fall litt bedre da de kan kreve litt innspilling etter 'pimping'.

Som du nevner funker endel rap og hiphop,men selv i denne sjangeren må jeg være selektiv for og finne spor som låter imponerende i bassen.Med andre ord:Som går dypt nok.
    Har jobbet veldig med plassering av mitt anlegg for og få et homogent lydbilde,så det ikke lyder for slankt på ''normal'' musikk.nå vurderer jeg og bytte ut mine,da de begynner og påvirke platekjøpene mine
    Når skal det være sagt at signal og forsterkerdelen min ikke yter AL'ene rettferdighet,men hører jo helt klart at disse ht er tunet ganske anderledes/riktig enn andre CV-modeller..Med en slik tuning blir rommet også et viktigere element,da jeg har erfart at dypbass krever litt mer kubikk før dB'ene kommer.

(ps.forsøk yingyang twins med låta 'naggin'.Denne funker som bare det på mine,da den formidler de rette frekvensene.)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •