Logitech Z-5500, bass nok? :P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Z-5500, bass nok? :P

Hei forum
    Kom til og tenke på en ting ang Logitech Z-5500... Dette "pc-annlegget" er jo kjent for og ha et temmelig godt lydtrykk..
    Idëen min er da som følger: Kjøpe 1 stk Logitech Z-5500, og bruke kun bassen som subwoofer på hjemmekinoen? Bør vel fungere bra, og dette blir heller ikke dyrt (lyd ift. pris) i forhold til og kjøpe en sub hos feks HFK..

Noen som kjører et oppsett med denne som subkanal?

Newcomer House sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For prisen av dette settet får du en 8", nesten en 10" fra xtz, så ville heller tenkt den tanken ^^ Surround.no - Høyttaler spesialisten fører disse, xtz er også godt kjent på forumet for å levere mye til lite

Edit: her har du en link til 10": XTZ 99 W10.16 sort Matt 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Slenger med en brukertest også jeg: http://avforum.no/forum/tester-audio...-w10-16-a.html

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av House
    For prisen av dette settet får du en 8", nesten en 10" fra xtz, så ville heller tenkt den tanken ^^ Surround.no - Høyttaler spesialisten fører disse, xtz er også godt kjent på forumet for å levere mye til lite

Edit: her har du en link til 10": XTZ 99 W10.16 sort Matt 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Slenger med en brukertest også jeg: http://avforum.no/forum/tester-audio...-w10-16-a.html
    +1
    Mye mer for pengene.

Bruke logitech subben i hjemmekinoen blir nok en litt "jalla" løsning. Ville mye heller gått for en sub lignende den House linket til.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lyden som logitech settet og andre tilsvarende PC høyttalere leverer er overhodet ikke brukbar i hjemmekino om man sammenligner med "ekte" utstyr.

Det er bare å prøve og spille i en stue f.eks så merker man fort at Logitech settet overhodet ikke klarer å fylle rommet med lyd. Det blir null mellomtone og distant og litt superanstrengt buldring i bunn uten reell trøkk. Man er rett og slett helt avhengig av å sitte foran høyttalerne ved PC bordet for å få en noenlude balansert og brukbar opplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kikket litt på den 10ern der.. Så denne spiller bedre en logitechen? Isåfall så burde vel den 1000lappen ekstra kanskje være verdt det?

Men vurderer fortsatt litt logitechen iom. at da har jeg et relativt lite surround annlegg som jeg kan bruke i et mindre rom hvis det evt. trengs når jeg flytter igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Den lyden som logitech settet og andre tilsvarende PC høyttalere leverer er overhodet ikke brukbar i hjemmekino om man sammenligner med "ekte" utstyr.

Det er bare å prøve og spille i en stue f.eks så merker man fort at Logitech settet overhodet ikke klarer å fylle rommet med lyd. Det blir null mellomtone og distant og litt superanstrengt buldring i bunn uten reell trøkk. Man er rett og slett helt avhengig av å sitte foran høyttalerne ved PC bordet for å få en noenlude balansert og brukbar opplevelse.
    Nå tenkte jeg hovedsaklig og bruke kun suben som et suplement til min eksisterende hjemmekino Men hvis du mener at den ikke har samme "tilstedeværelse" i større rom som en fullblods hjemmekino bass så takker jeg for kommentaren!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonni90
    Her kikket litt på den 10ern der.. Så denne spiller bedre en logitechen? Isåfall så burde vel den 1000lappen ekstra kanskje være verdt det?
    Uten tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Uten tvil.
    Da tror jeg spørsmålet mitt har blitt besvart, og viljen min skiftet til det bedre, takk for alle innlegg :>

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonni90
    Da tror jeg spørsmålet mitt har blitt besvart, og viljen min skiftet til det bedre, takk for alle innlegg :>
    Det er bra. Håper du blir fornøyd med valget du tar

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som ikke vet det så er det Tang Band som leverer elementa til bl.a. dette Logitech settet og det er absolutt ikke dårlige element!!

Mange har lett for å dømme slike PC høyttalere nord og ned uten engang å ha hørt det. Jeg må ihvertfall si at jeg har hørt mange billige hjemmekino anlegg som spiller adskillig dårligere enn det Logitech anlegget er i stand til.

Skal du kun bruke suben ville jeg nok kanskje ikke kjøpt dette jeg heller da du dermed kaster bort endel penger på 5 høyttalere du ikke vil bruke. Men skal du ha ett komplett, rimelig og greit surround anlegg kan jeg absolutt anbefale dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    For de som ikke vet det så er det Tang Band som leverer elementa til bl.a. dette Logitech settet og det er absolutt ikke dårlige element!!

Mange har lett for å dømme slike PC høyttalere nord og ned uten engang å ha hørt det. Jeg må ihvertfall si at jeg har hørt mange billige hjemmekino anlegg som spiller adskillig dårligere enn det Logitech anlegget er i stand til.

Men nå var det ikke noe snakk om noe billig hjemmekino anlegg? Har hørt det logitech anlegget det er snakk om og subben der kan ikke måle seg med XTZ sin som jeg også har hørt. Ingen som har dømt Logitech nord og ned, men vi sier derimot at han får veldig mye mer for pengene i f.eks subwooferen fra XTZ.

Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Skal du kun bruke suben ville jeg nok kanskje ikke kjøpt dette jeg heller da du dermed kaster bort endel penger på 5 høyttalere du ikke vil bruke. Men skal du ha ett komplett, rimelig og greit surround anlegg kan jeg absolutt anbefale dette.
    Trådstarter sier at han kun skal bruke subben i første tråden så derfor fraråder vi han å kjøpe det anlegget kun for subben sin del.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forøvrig 2.1 THX settet til Logitech om noen skulle lure. Det fungerer ikke til noe annet enn PC-bord bruk. Suben er riktignok noe kraftigere på surorundsettet om jeg ikke husker feil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/71389

Dette må vel være noe å tenke på?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coffey
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/71389

Dette må vel være noe å tenke på?
    +1000

Kjøp den før jeg gjør det:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en nyere modell av den selv og den kan absolutt anbefales! Hadde XTZ sin 12" før og må si SVS'en er råere på alle måter.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter har jo fått svar så låner tråden littegrann:P

Nå har jeg ett Klipsch 2.1 dataanlegg (Klipsch ifi) og dette spiller overraskende høyt og med en bass som virkelig leverer både på trykk, attack og går rimelig dypt til å kun være en 8"er. Subben har ingen problemer med å fylle ei stue på 20km med massiv bass.

men nå har jeg jo en Klipsch 121 på stua (dobbel 12-er) og dette er jo alikavel noe annet, er jo ikke i tvil om hva som er best liksom.

Men mente du at hvis jeg da tar kun subben fra dataanlegget mitt å prøver å koble dette opp på stereoen på stua så vil ikke dette spille like godt som på 2.1 oppsettet d var ment for? siden de er tunet til høyttalerne på dataanlegget da eller på hvilken måte?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Trådstarter har jo fått svar så låner tråden littegrann:P

Nå har jeg ett Klipsch 2.1 dataanlegg (Klipsch ifi) og dette spiller overraskende høyt og med en bass som virkelig leverer både på trykk, attack og går rimelig dypt til å kun være en 8"er. Subben har ingen problemer med å fylle ei stue på 20km med massiv bass.

men nå har jeg jo en Klipsch 121 på stua (dobbel 12-er) og dette er jo alikavel noe annet, er jo ikke i tvil om hva som er best liksom.

Men mente du at hvis jeg da tar kun subben fra dataanlegget mitt å prøver å koble dette opp på stereoen på stua så vil ikke dette spille like godt som på 2.1 oppsettet d var ment for? siden de er tunet til høyttalerne på dataanlegget da eller på hvilken måte?
    Hovedsaken var vel forsåvidt at trådstarter kunne få en mye bedre sub for samme pris.

Er forsåvidt bare å prøve det, og se hva du synes fungerer best, siden du uansett har komponentene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd den kombinasjon som trådstarter lurer på. Hadde Z5500 liggende fra studenttider og manglet subben i hjemmekino anlegget mitt. Tenkte at det kan jo være lurt å prøve logitech subben.. den ga jo nok bass. Men må si at jeg ble skuffet... Man får bass men veldig upresis... og litt konstant durring... da ble det en ordentlig sub etterhvert...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden var jo egentlig ikke direkte om det, men nå har komplett en kampanje hvor de selger Z-5500 til 1395,- og for de som skal ha et lyd system til pcen eller kanskje ikke har mulighet til å kjøpe "orntlig" utstyr er det en helt vannvittig bra pris.
    Jeg har alt et slikt system til pcen, men merker jeg nesten har lyst til å kjøpe ett i reserve til den prisen der.

*edit
    100 sett forsvant på under timen til den prisen, nå ser det ut til at komplett ikke skal ta det inn igjen.
    Noe nytt på vei fra Logitech ?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Tråden var jo egentlig ikke direkte om det, men nå har komplett en kampanje hvor de selger Z-5500 til 1395,- og for de som skal ha et lyd system til pcen eller kanskje ikke har mulighet til å kjøpe "orntlig" utstyr er det en helt vannvittig bra pris.
    Jeg har alt et slikt system til pcen, men merker jeg nesten har lyst til å kjøpe ett i reserve til den prisen der.

*edit
    100 sett forsvant på under timen til den prisen, nå ser det ut til at komplett ikke skal ta det inn igjen.
    Noe nytt på vei fra Logitech ?
    Til den prisen kan jeg ikke gjøre annet enn +1!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •