forslag til gulvhøytalere som vil passe electrocompaniet forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forslag til gulvhøytalere som vil passe electrocompaniet forsterker

har akkurat gått til anskaffelse av Electrocompaniet ECI 5 Integrert forsterker og Electrocompaniet EMC 1UP CD-spiller. så spørsmålet er da hvilke høytalere burde jeg velge? vil helst ha noen store og som trøkker skikkelig. har sett litt på klipsch rf-7II, men klarer elektronikken min å få maksimalt ut av de høyttalerene? kan vel si at jeg ganske grønn på det området her....

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trøkke skikkelig? dette er utstyr som erlaget for å spille pent, kontrollert og med stor dybde i lyden. RF7mkII er nok en kjempe høyttaler, men tror du vil kunne hente ut mer av potensialet med f.eks Martin Logan. Spørs helt hva budskjettet ditt er. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    trøkke skikkelig? dette er utstyr som erlaget for å spille pent, kontrollert og med stor dybde i lyden. RF7mkII er nok en kjempe høyttaler, men tror du vil kunne hente ut mer av potensialet med f.eks Martin Logan. Spørs helt hva budskjettet ditt er. :-)
    hører folk sier det. sett litt anmeldelser og det jo sjukt bra høyttaler forstår jeg. men martin logan er jo ikke veldig pene å se på. liker den *klassiske* stilen på høyttalere. har vel ett budsjett på rundt 20- 30 tusen. også åpen for brukt.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både yngstemann og datteren min og mannen hennes har hatt ECI-4 (oppgradert til ECI-5). Deres - og min - erfaring er at dette er en forsterker som lett mister grepet når man skal dra på skikkelig. Ønsket om "trøkker skikkelig" lar seg neppe innfri helt. Et par lettdrevne, nøytrale høyttalere kan hjelpe godt. Klipsch er nevnt - det kan gå greit. Audiovector M3 Signature fungerte veldig bra både hos yngstemann og hos datteren min. Stativhøyttalere pluss sub kan være et vel så interessant alternativ - men det er kan hende ikke noe interessant?
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også meget gode erfaringer med martin logan og EC.
    Vista eller vantage burde ligge innenfor ditt budsjett hvis brukt også er aktuelt.

To andre sterke kandidater er:
    Sonus faber concerto domus - varm og god lyd med deetaljer og sjel i fleng
    Vienna acoustics beethoven baby grand - litt mer analytisk med et solid fundament i bassen.
    Her er det kun smak og behag som setter grensene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser jo at det er ekstremt mange muligheter, og ekstremt mange gode alternativer. kjenner det er godt at det fort blir en og to måneder før jeg trenger å bestemme meg. (først få overtatt det nye huset og pussa opp stua før jeg i det hele tatt tenker på dra anlegget inn i hus) så har litt tid på meg å tråle de fleste hi-fi butikkene både på øst-og vestlandet å prøvehøre

men tusen takk for alle gode råd og innspill. vært til god hjelp for en *nykommer* som det er så fint og beskrivende heter under nicket mitt

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor audio spiller veldig bra med ec, kan jo f.eks kjøpe GS60 hvis du er ute etter litt trykk også..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •