Hvilke av disse subwooferne skal jeg velge - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 83
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360
    Den nye utgaven av SB12-NSD har 400W forsterker, og ikke 325W som det blir påstått over her. Du burde sjekke den ut HK_Xclio. Den nye SB12-NSD har en størrelse på 35,6 x 35,6 x 35,6 cm. Jeg heller selv mot den nye utgaven av SB12-NSD, pga størrelsen, og "bang for the bucks" faktoren.

~ Mortis
    Jeg snakket med lSound forleden angående dette. De sa at den gamle med 325W var så å si lik den nye. Det som er med effektmerkinga var at SVS hadde fått en forsterker fra en annen leverandør til den nye, og de merket den med 400W. De mente det ikke var reel forskjell.

Så jeg kjøpte den gamle pga ventetiden.

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @HK_Xclio: Du sier at tuben er enklere å plassere, men hvordan kan det ha seg at den er enklere å plassere en SVS SB12-NSD, den er jo mindre på alle punkter, inkludert høyden. Har helst lyst at sub'en skal ver minst mulig. Eneste grunnen til at jeg kunne gått for tuben, er hvis den er mye bedre en alle andre alternativer til den prisen.

@ganilsen: Låne en velo med hjem, hvilke sub er det, har du link? og evenuelt hvor kan man låne en sånn med hjem for å teste?
    Hvem er forresten, Anfield?
    Jeg ser og du nevner PSB og Earthquake? Har aldri hørt om disse merkene eller sett tester på de, har du linker til de og eventuelle tester?
    Jeg mente egentlig ikke akkuratt 2x12, men feks en med hoved element og to slave elementer, feks. Har hørt at det kan ver bra i filmer, der det evetuelt skjer mye på en gang, mange eksplosjoner. Der hoved elementet tar seg av hoved eksplosjon og de mindre elementene tar seg av mindre eksplosjoner. Og i tilleg skal en sånn sub ver bra til musikk.

@Sven1978: Du har hatt pc12nsd. Kan du fortelle litt om hvordan den er og er den verdt å kjøpe kontra andre suber?? Jeg ser og at du sier du hadde en pc12nsd, men nå har du 2xsb12nsd, hvorfor skiftet du?

@ganilsen: Du sier lukket kasse, er det mye bedre en andre alternativer?

@jhafeld: Så du har SVS SB12nsd. Kunne du fortalt litt om den. Hvordan er den til film og musikk. Og var den verdt å kjøpe kontra andre sub'er?
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    @HK_Xclio: Du sier at tuben er enklere å plassere, men hvordan kan det ha seg at den er enklere å plassere en SVS SB12-NSD, den er jo mindre på alle punkter, inkludert høyden. Har helst lyst at sub'en skal ver minst mulig. Eneste grunnen til at jeg kunne gått for tuben, er hvis den er mye bedre en alle andre alternativer til den prisen.

@ganilsen: Låne en velo med hjem, hvilke sub er det, har du link? og evenuelt hvor kan man låne en sånn med hjem for å teste?
    Jeg ser og du nevner PSB og Earthquake? Har aldri hørt om disse merkene eller sett tester på de, har du linker til de og eventuelle tester?
    Jeg mente egentlig ikke akkuratt 2x12, men feks en med hoved element og to slave elementer, feks. Har hørt at det kan ver bra i filmer, der det evetuelt skjer mye på en gang, mange eksplosjoner. Der hoved elementet tar seg av hoved eksplosjon og de mindre elementene tar seg av mindre eksplosjoner. Og i tilleg skal en sånn sub ver bra til musikk.

@Sven1978: Du har hatt pc12nsd. Kan du fortelle litt om hvordan den er og er den verdt å kjøpe kontra andre suber?? Jeg ser og at du sier du hadde en pc12nsd, men nå har du 2xsb12nsd, hvorfor skiftet du?

@ganilsen: Du sier lukket kasse, er det mye bedre en andre alternativer?

@jhafeld: Så du har SVS SB12nsd. Kunne du fortalt litt om den. Hvordan er den til film og musikk. Og var den verdt å kjøpe kontra andre sub'er?
    Mitt svar : Jeg byttet fordi jeg ville ha en slik :
    Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition
    Denne har jeg enda,men selger solgte den med defekt forsterker og jeg orket ikke å vente på sub/subber.
    Kan ikke spille så høyt til daglig,så jeg føler 2 sånne spiller penere,og ser bedre ut.PC 12 NSD er brutal.Men for stygg til å ha en i vanlig hjemmekino-stue.Synes også den durer og buldrer for mye til musikk.
    Jeg bor 5 min SVS-butikken så det er ingen problem å bytte de inn i noe annet.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Mitt svar : Jeg byttet fordi jeg ville ha en slik :
    Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition
    Denne har jeg enda,men selger solgte den med defekt forsterker og jeg orket ikke å vente på sub/subber.
    Kan ikke spille så høyt til daglig,så jeg føler 2 sånne spiller penere,og ser bedre ut.PC 12 NSD er brutal.Men for stygg til å ha en i vanlig hjemmekino-stue.Synes også den durer og buldrer for mye til musikk.
    Jeg bor 5 min SVS-butikken så det er ingen problem å bytte de inn i noe annet.

Høres greit ut å bo nærme de ja
    Jeg skal og ha sub'en i en vanlig hjemmekino/stue, så vil jo ikke at det skal ødelegge hele intrykket, iallefall ikke når jeg nettopp har pusset opp.
    Jeg har lyst på SB12nsd eller PB10nsd pga størrelsen eller eventuelt andre i rundt samme størrelse. Vil jo bare ha det beste til rundt den prisen og ikke gjør et bomkjøp.
    Hvordan er SB12nsd på film og musikk?

Forresten, har du 12" F12SE Signature Edition uten at den virker??
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velo er forkortelse for velodyne, trodde den var lett å skjønne. Tenkte da spesifikt på CHT12Q som i allefall Soundgarden har på tilbud. Disse kan "lånes" hos Soundgarden, Oslo HifiCenter, Stereofil(tror jeg) og sikkert flere avhengig av hvor du bor.

Anfield er en dyktig person i dette gamet. Du kan lese litt om Epic suben i tråden hans om du søker litt. Søk også i minHjemmekino for link til kinoen hans. Han har vel også jobbet for hjemmekino. Han virket i det minste fornøyd.

Her er test av blant annet SVS, XTZ, Dali Ikon, og Velodyne microvee(som har en aktiv og 2 slaver). Sistnevnte er en liten rakker med tre 6 1/2" og 750W amp. Nydelig på musikk, men tror ikke jeg ville brukt denne til kino.
    Test av JL Audio Fathom F113 - Lyd og Bilde

PSB skal skaffes via importøren Interconnect. Flere butikker som handler fra de. Bare ring de så forteller de hvem som er nærmest deg.
    Link til PSB sub: PSB SubSeries HD
    Link til test: PSB Subsonic 8 - Lyd og Bilde

Earthquake FF-12(billig bassreflex) og minime (1 aktiv og 1 passiv bass. Fåes i 8/10/12") kan sjekkes ut. Fåes hos dynabel/eltek: dynaBel AS
    Tester fant jeg ikke i farten, men mener jeg har lest en god test av FF-12 men mente den kostet 5k da.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres greit ut å bo nærme de ja
    Jeg skal og ha sub'en i en vanlig hjemmekino/stue, så vil jo ikke at det skal ødelegge hele intrykket, iallefall ikke når jeg nettopp har pusset opp.
    Jeg har lyst på SB12nsd eller PB10nsd pga størrelsen eller eventuelt andre i rundt samme størrelse. Vil jo bare ha det beste til rundt den prisen og ikke gjør et bomkjøp.
    Hvordan er SB12nsd på film og musikk?

Forresten, har du 12" F12SE Signature Edition uten at den virker??
    Ja,forsterkeren er gåen.Kjøpte den brukt her på forumet,men den virket ikke når jeg fikk den.Fabrikken gir meg en ny.
    PB 10 NSD har en god del mer guffe i dypbassen enn en SB 12 NSD.Ved kun 1 stk får du sikkert best resultat med en PB 10 til kombo musikk/film.
    Synes SB-en er svært god på musikk.Veldig stram,presis,rask med skikkelig punch som følger de raske Monitor Audio-ene.Kun testet på ca 3 filmer,så vil ikke svare for mye på det enda.Har stor stue med betonggulv så ikke lett å få mye bass.Hadde kanskje håpt at de spilte litt høyere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel bare si at jeg har hørt få subber og ikke har sånn stål-peil, mest "ordinære" som phbos 12", CV 15". Men aldri hørt noe så drøyt som svs.

Men kan uansett ikke sammenliknes da det var 2x svs13" tårn.
    Satan for dypbass og buldring

Moro når buksebena flytter på seg for å si det sånn :P

Men alle jeg har pratet med hvertfall kan trygt anbefale svs i forhold til lyd/trykk kontra pris.

Selv bruker jeg bare en mtx bilbasser til sub og synes det funker ok på et lite kott.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm!! blir mer og mer overbevist på at æ kjøpe mæ 2 SB-12NSD og en antimode sub kalibrerer Savne litt trykk i musikk i dag, e ikkje så forfærdelig nøye med sub på film da æ bor i blokk syns dokker det blir for heftig dette i en 16-18 kvadrat stor stue?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Hmm!! blir mer og mer overbevist på at æ kjøpe mæ 2 SB-12NSD og en antimode sub kalibrerer Savne litt trykk i musikk i dag, e ikkje så forfærdelig nøye med sub på film da æ bor i blokk syns dokker det blir for heftig dette i en 16-18 kvadrat stor stue?
    Hva slags utstyr og fronter har du ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har B&W CM9,CMC2 LX-52 Rotel effekt og en liten stakkars liten B&W 10" sub. Ta en titt i profilen min

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har B&W CM9,CMC2 LX-52 Rotel effekt og en liten stakkars liten B&W 10" sub. Ta en titt i profilen min
    Profilen din virker ikke :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Profilen din virker ikke :-) Nå virker den visst.2 SB 12 blir nok bra og kommer til å se bra ut mellom hver front.
    Naboen skal teste en av mine på sine CM9 en dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp god plass til 2stk Sb-12'ere der ja har plass til 2 stk SB-13 også men trur nok akkurat det e litt for heftig pængeboka og stua mi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

epik

MEn er det andre alternativer, som feks en sub med flere elementer? eller er det bare tull at de med flere elementer er bedre?
    feks denne: Epik Legend Subwoofer - 2x12" og 300W - L-Sound AS[/QUOTE]

Er i samme situasjon som deg, leter også etter min første sub og etter mange mange timer med leting står epik empire (storebror til legend) øverst på ønskelisten. Etter å ha lest alle tester jeg har kommet over er inntrykket at epik har laget en "sub-serie" som konkurer med langt dyrere subber pga besparelser på de riktige stedene. Den har fått skryt for å kunne spille overraskende dypt, samtidig som den har bra "trøkk-faktor". Skal også fungere like bra til musikk som film. Andre +'er er at det er nada vibrasjoner i kassa, så du kan sette ting oppå el lignende (tenker på den begrensede plassen du hadde), også har jeg hørt masse skryt om l-sound sin kundebehandling!

Har andre noen andre inntrykk eller opplevelser/erfaringer så kom gjerne med det (som sagt tenkt å investere i en slik sjøl)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ganilsen: Prøvte å søke etter Anfield, men fant kun innlegg som hadde hadde skrevet i, men ikke noe om kinoen hans :/

@Sven1978: Godt du får en ny, men sjipt at du måtte gjennom alt det når du kjøpte den.

@gshock: Ja, jeg tviler ikke i det hele tatt på at svs spiller bra og dypt.

@and_elli: Ja frister med 2xsb12nsd. Får de hadde jeg hatt plass til Men har ikke råd til det nå
    Eg e litt enig me deg i det du sier om at du bor i blokk og derfor ikke e så nøye på sub i film. Jeg bor i et hus med leilighet på siden og over, men er heldig der i og med at han over meg har en heftig sub og jeg merker det til tider men har aldri blitt plaget av det. Tingen er då at jeg selv ikke vil at det skal ver bråk når bassen er i gang, vil at den skal henge med og ver heftig men ikke ekstrem.

@kokkos: Ja ser du er i samme situasjon :P . Jeg tenke på en med flere elementer i siden jeg har hørt at de er bedre i action sekvenser der mye skjer på en gang og at de skal ver bedre til et kombi film/musikk oppsett.
    Ja den Epik legend sub'en ser jo bra ut, men litt større en det jeg har plass til og litt dyrere en budjsettet jeg har. Då er det jo nesten lige så greit å gå får denne som skal ver en god allarounder: B&W PV1 Subwoofer | Hi-Fi Klubben

Den sub'en jeg går ut ifra er en Audio pro ace bass, som fikk gode tester når den kom. Men finner ingen plasser som selger den lenger.
    Test av Audio Pro Ace-Bass 2 Subwoofere - Lyd og Bilde

Den kostet jo 6500,- når den kom. Den har 5 elementer, 1 10" tommer og 4 5" tommere Og kunne tenkt meg at det har komt noe bedre en den siden den er et par år gammel nå, men finner ikke noe lignende der ute.

Noen som vett om en sub som er lignendes den, med flere elementer og som gjør det bra på både film og musikk??

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tips eller svar på spørsmålet mitt på forrige innlegg??

Men har sett litt på tester og det virker som om at svs pb10nsd og svs sb12nsd er omtrent like. Siden sb12nsd har større element men er en lukket kasse så virker det som om den går like dypt som pb10nsd, men samtidig er sjappere.
    Dette er konklusjonen min etter de testene jeg har lest.
    Stemmer dette eller er jeg helt på trynet??

http://www.lsound.no/userfiles/file/...S-PB10-NSD.pdf

Test av SVS PB12-NSD Subwoofere - Lyd og Bilde

quote fra link 2:
    SB12 gjør livet tøft for etablerte konkurrenter som AudioPro Ace-Bass 2, som ikke kan måle seg med amerikanerens slagkraft og utstrakte dypbass.

Virker da som om sb12nsd går dypere og er kanskje raskere (ifølge det jeg har forstått) en den sub'en jeg nevnte i siste innleget "Audio pro ace bass 2"
    Stemmer dette eller er det bare falske forhåpninger jeg lager for meg selv :P

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Profilen din virker ikke :-) Nå virker den visst.2 SB 12 blir nok bra og kommer til å se bra ut mellom hver front.
    Naboen skal teste en av mine på sine CM9 en dag.

Kommer til å se enda bedere ut med en b&w db1

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, men så er den jo betydelig dyrere og.

Forresten, noen så kunne svart meg på de siste innleggene/spørsmålene mine ??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vanlige for og mot SVS diskusjonen leser jeg...

Jeg har respons ned i 5 Hz med min PC13 Ultra, veldig god respons faktisk. Har hatt PC12-NSD også som jeg vil si er en meget god sub til prisen. Har faktisk ikke behov for å teste andre subber da jeg er godt fornøyd med SVS. Mener å erindre at Hjemmekino foretrekker SVS fremfor Epik på film da responsen i dypet er bedre med SVS, uten at vi kan si at bladet sitter på fasiten.

Hvis Velodyne er så fantastisk mye bedre enn SVS hvorfor dominerer ikke Velodyne mere i oppsettene til brukerne her?

Og de som sier at PC modellene er stygge, dere har elendig smak...

Mitt tips, gå for en PC12-NSD, nekter å tro at du blir skuffet etter kalibreringen er utført. Kjøp en Radioshack i samme slengen så letter det kalibreringsjobben en del.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby

Hvis Velodyne er så fantastisk mye bedre enn SVS hvorfor dominerer ikke Velodyne mere i oppsettene til brukerne her?
    Vel, en medvirkende årsak kan jo være at hver gang det dukker opp en hvilken-sub-skal-jeg-velge-tråd, er som regel de 2-3 første svarene at SVS er det eneste rette valget.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •