Kjøpt Fence Audio Sub 8" - bæsja på leggen eller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpt Fence Audio Sub 8" - bæsja på leggen eller?

Gjorde noe jeg nesten aldri gjør i dag. Kjøpte en Fence Audio Sub 8" i impulskjøp på Netthandelen.

Tanken er den jeg holder på å bytte ut barnas 1000-kroners "surround" anlegg i kjellerstua.
    Har kjøpt inn:
    - Yamaha RX-V667 receiver
    - Proson surround sett med Sat 51 RR høyttalere og 52 center.

Kan jeg bruke denne Fence Audio sub'en sammen med dette?

Eller har jeg bæsja på leggen?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart du kan.:-D

om du har besja på leggen eller ei får du nesten vurdere selv etter at utstyret er koblet opp

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Klart du kan.:-D

om du har besja på leggen eller ei får du nesten vurdere selv etter at utstyret er koblet opp
    åssen er det merke sån gjenneret a??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har jo ikke hentet den selv enda (bor i Kristiansand så jeg henter den bare selv), men jeg leste litt her på forumet før jeg la inn bud.
    Faktisk første gang jeg har handlet på Netthandelen. Jeg svarte for et par uker siden på en kort brukerundersøkelse hos dem så jeg slapp ekspedisjonsgebyret på 120 kr som gevinst.
    Vant også et par bud på noen forskjellige høyttaler og sub-kabler fra Fnky. Aner ingenting om dem, men til 15-20 kr så er de verdt et forsøkt.

Ingen tvil om at dette er en billig, low-end sub, men ut fra det jeg klarte å lese her på forumet så virket det som de som hadde den var rimelig fornøyd med det de fikk for pengene. Noen var faktisk ganske positivt overrasket.

Men til mitt bruk som hjemmekino for 3 barn på 8, 10 og 12 så tror jeg dette oppsettet mitt blir mer enn bra nok.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe at den yter omtrent som Audiomoods-subben jeg kjøpte på Gooba for en stund siden; den har samme effekt, samme elementstørrelse og samme lave pris (jeg betalte 251,-).

Den er litt rumlete og udefinert, utpreget en-tone-bass, spiller ingenting under 30 Hz. Min har fått mye juling, men holder koken. Når det er sagt så står den i stua og spiller sammen med et par Patos Basic110 kjøpt på Komplett til 250,-, og jeg synes faktisk dette spiller greit nok til bakgrunnsmusikk. Som et anlegg til "unga" så holder det i massevis.

Har du betalt ~250,- for den, så vil jeg ikke si du har "bæsjet på leggen"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest her på forumet at Audiomoods=Audio Fence.

Hvis det stemmer så stemmer også din observasjon av sub'en.

Skal være ok til film, men er nok ikke særlig til musikklytting. Men igjen, dette er jo bare til en hjemmekino for barn.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har haft en i några veckor nu och den är inte alls illa. Den hänger väldigt bra med tilsammans med ett par DM685 jag fick in i går, men slet en del med den när jag hade ett par RF-62. Tror inte man hittar bättre 8" sub för under 1500 ny.

Att den inte slår hårt ned mot 20 hz skulle ju bara fattas, men under 30hz är det definitivt liv i denna lilla sak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •