Høyttalere med samme klang som center Mirage MC-3 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere med samme klang som center Mirage MC-3 ?

Jeg har en center Mirage (EDIT) MC-3. Jeg vurderer å bytte ut fronthøyttalerne mine, og er på jakt etter høyttalere som er "nære" i klangen til min nåværende center. Er det noen som har testet/hørt om høyttalere som kan passe ?

Jeg har skrevet til Mirage og fått til svar at perfekte høyttalere er Mirage 90is serie, f.eks 390is eller 490is. (ref http://miragespeakers.com/manuals.shtml). Disse er gått ut av produksjon, og det blir ikke lett å få tak i disse brukt.

Jeg ønsker ikke å skifte ut centeren, da jeg er veldig fornøyd med denne. I tillegg passer denne perfekt til min TV-benk.

Hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg, før jeg tar centeren under armen og går på testrunde (greit å slippe å test i "blinde").

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart de ikke nevnte OM serien også!? Burde ikke den serien være 100 match? OM -8 har jeg ved flere anledninger sett på diverse bruktmarkeder, til overkommelige priser. OM serien kan også kjøpes nye.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager skrivefeil. Min center er MC-3, og ikke OM-C3 som jeg først skrev. OM serien har andre type elementer enn min center, som skal høre til 90is serien. Uansett er OM høyttalerne for store til min kjellerstue.

Ikke lett å få tak i Mirage brukt for tiden. Jeg har en kjøper fra Østlandet som vil ta toget over fjellet for å kjøpe mine Mirage stativhøyttalere. :roll:

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i595 bak. Kunne du skaffet meg noen brukte OM-høyttalere i samme prisklassen, så... :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •