Nytt anlegg til hjemmekino og musikk - innspill?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt anlegg til hjemmekino og musikk - innspill?

Hallo folkens! Da har jeg endelig skrapt sammen peng til å starte å handle.

Jeg vil gjerne ha noen innspill på om handlelista er helt på trynet, eller ett klapp på ryggen med at jeg ikke kommer til å angre..

Anlegget skal duge like mye til musikk som til film. I første omgang blir det surroundreciever og gulvhøyttalere. TV signaler kommer fra IPBox 9000HD, mens Playstation 3 får stå for Blueray, DVD og avspilling fra minnepenn/extern HD.. Kvalitetskabler har jeg igjen, det forrige go'anlegget mitt forsvant når jeg fikk samboer.. Men nå er jeg singel igjen - og da må det rustes opp på lydfronten!

Nå i første omgang blir det:
    Onkyo TX-NR808
    System Audio SA Mantra 60

Etter nyttår:
    Elemental Designs A7s 650

Når skattepengene kommer:
    Elemental Designs A7s 650 (ja, en til)
    System Audio SA Mantra 10AV
    Bak og sidehøyttalere..

Kommer jeg til å grine meg i søvn over at en av komponentene blir flaskehals på gode opplevelser her? Innkjøpskostnader her er allerede på smertegrensa.

Hilsen meg :grin:

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet, gå gjerne for Pioneer kombinert med SA

Pioneer SC-LX73 Surroundreceiver | Soundgarden

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclone
    Hallo folkens! Da har jeg endelig skrapt sammen peng til å starte å handle.

Jeg vil gjerne ha noen innspill på om handlelista er helt på trynet, eller ett klapp på ryggen med at jeg ikke kommer til å angre..

Anlegget skal duge like mye til musikk som til film. I første omgang blir det surroundreciever og gulvhøyttalere. TV signaler kommer fra IPBox 9000HD, mens Playstation 3 får stå for Blueray, DVD og avspilling fra minnepenn/extern HD.. Kvalitetskabler har jeg igjen, det forrige go'anlegget mitt forsvant når jeg fikk samboer.. Men nå er jeg singel igjen - og da må det rustes opp på lydfronten!

Nå i første omgang blir det:
    Onkyo TX-NR808
    System Audio SA Mantra 60

Etter nyttår:
    Elemental Designs A7s 650

Når skattepengene kommer:
    Elemental Designs A7s 650 (ja, en til)
    System Audio SA Mantra 10AV
    Bak og sidehøyttalere..

Kommer jeg til å grine meg i søvn over at en av komponentene blir flaskehals på gode opplevelser her? Innkjøpskostnader her er allerede på smertegrensa.

Hilsen meg :grin:
    Velkommen her på forumet.

Til den prisen Soundgarden selger JBL LS80 for nå burde du vurdere den.

Mantra 60 er selvfølgelig også god, ville bare nevne det.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg kan tolke det dit at Pioneer har en klang som matcher SA bedre enn hva Onkyo gjør? Jeg skal be om å få høre begge deler nede på Soundgarden.. Typisk at man aldri får anbefalt noe billigere.. Hehe. Men utgjør det forskjell så er det verdt det, kjipt å ende opp grinete for at man sparte ett par tusenlapper.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclone
    Ok, jeg kan tolke det dit at Pioneer har en klang som matcher SA bedre enn hva Onkyo gjør? Jeg skal be om å få høre begge deler nede på Soundgarden.. Typisk at man aldri får anbefalt noe billigere.. Hehe. Men utgjør det forskjell så er det verdt det, kjipt å ende opp grinete for at man sparte ett par tusenlapper.
    Vil du ha det billigere kan vi fikse det også.

Pioneer fungerer (gjorde i allefall det når jeg hadde 1550) meget godt på SA. Men du må jo ikke kjøpe LX73 om du syntes den blåser budsjettet. Velg en likt priset med Onkyo'en du kikker på. Muligheten for å koble på effektforsterker er jo der fremdeles.

På høyttalersiden kan du velge Auro 60 isteden og spare noe 1000-lapper. Vil da anbefale å bruke disse som bakhøyttaler med Mantra 60 senere. Om du parrer dette med en SA Exact center havner du på kinoen jeg vurderte en periode. Og sammen med 2 monstersuber vil dette spille villt.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ett lite innfall nå, å kanskje gå for Pioneer SC-LX73 hvis den virkelig er ett såpass løft opp fra Onkyo, og Mantra 30..

Da ser det ikke så galt ut i forhold til budsjett, og Mantra 30 kan flyttes bak i rommet og erstattes av Mantra 60 når staten deler ut skattepeng.

Er litt viktig med estetikk og at det er nogenlunde samme serier som benyttes, selvsagt ikke på bekostning av lyd.

Selv om jeg elsker digre bassporter og attentommere, så er den statistiske sjansen for at jeg har ny samboer innen ett år ganske høy - og denne gangen vil jeg sørge for at anlegget ser såpass pent ut at det har livets rett sett med feminine øyne.

Noen som har vært borti å bruke billakk på subwooferkasse for å gjøre den penere? Når jeg tenker tanken så ser jeg for meg at jeg støvsuger opp lakkflak i dagesvis med tanke på brutaliteten i en A7s 650. :-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •