Spiller Dynavoice best med Yamaha eller Onkyo reciever?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spiller Dynavoice best med Yamaha eller Onkyo reciever?

Denne pakken:
    Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Oak / Piano Finish 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

+ denne subben XTZ 99 W12.16 High Glossy 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

= Hvilken reciever? Onkyo TX-SR608, Yamaha RX-V667B eller RX-V767B? Nevn hvorfor
    På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt en eldre onkyo stereoforsterker på et par dynavoice høyttalere tidligere, og det hørtes ikke så galen ut det hvertfall.
    husker ikke i farta åssen dynavoice modell det var, så kanskje onkyo er veien å gå for deg også

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm kansje Flere innspill takk :wink:

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller Dynavoice bra i det hele tatt? Er dem ikke fra samme firmaet som har Proson og gamle Genexxa? De låter jo ikke særlig bra.

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Spiller Dynavoice bra i det hele tatt? Er dem ikke fra samme firmaet som har Proson og gamle Genexxa? De låter jo ikke særlig bra.
    ...seriøst? :cry:

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    ...seriøst? :cry:
    Har aldri hørt Dynavoice, men ettersom JWS international har lange tradisjoner med å produsere elendige produkter så spør jeg.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe dårlig start dette. M65 er kjekke høyttalere til prisen men syntes selv at centerkanalen er noe spinkel og kunne gjerne vært noe mer dynamisk.

Jeg hadde selv m65 for noen år siden sammen med denne Dynavoice Def. DC-5 Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten - noe som fungerte meget bra.

Jeg ville gått for en Harman Kardon eller Yamaha reciver.

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke bestilt dem, så det er mulig å kjøpe noe annet.. Bare jeg trodde jeg endelig hadde funnet noe bra :-? Har også sett på Dali Concept 6 systemet hos Hifiklubben, men føler at de er veldig spinkle.. subben er dobbelt så lett og samme er frontene enn systemet fra dynavoice.. så tidligere også på Jamo S606 HCS 6

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Jeg har enda ikke bestilt dem, så det er mulig å kjøpe noe annet.. Bare jeg trodde jeg endelig hadde funnet noe bra :-? Har også sett på Dali Concept 6 systemet hos Hifiklubben, men føler at de er veldig spinkle.. subben er dobbelt så lett og samme er frontene enn systemet fra dynavoice.. så tidligere også på Jamo S606 HCS 6
    Jeg har hørt at Dynavoice spiller utrolig bra i forhold til prisen, og det har jeg hørt fra mange, ikke bare en

Så jeg tror du skal gå for dem, men receiver vet jeg ikke noe om

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice kan etter min mening på ingen måte sammenligned med Proson, Eltax osv. Har selv M85 og resten av serien, koblet til en Yamaha 765 og det låter ihvertfall utrolig bra i mine ører. Har tidligere hatt både Proson og Dali Concept. Og etter min mening spiller Dynavoice fletta av de høyttalerne ihvertfall.

Dynavoice har vunnet mange tester i forskjellige prisklasser og går for å være produkter som gir veldig mye for pengene. Ang forsterker så er det etter min erfaring slik: Yamaha hvis du vil ha best lyd på film, Onkyo hvis du vil ha best lyd på musikk. Men sånn generelt så leverer begge merkene veldig gode recivere som passer meget godt til Dynavoice.

Har som sagt testet mye fra Dynavoice, Yamaha, og Onkyo. Og jeg personlig tror neppe du finner noe som gir mer for pengene enn Dynavoice + Onkyo/Yamaha. Har også hatt Harman Kardon tidligere, og det synes ikke jeg passet så veldig bra sammen.

Kan gjerne forklare litt mer hvis du lurer på hva jeg synes var bedre/dårligere osv med de forskjellige produktene
    Mvh Marius.

Yamaha RX-V667B + Dynavoice M-65 EX-pakke Black 5.0 med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Denne pakken tror jeg du vil bli veldig fornøyd med.
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnesen1
    Dynavoice kan etter min mening på ingen måte sammenligned med Proson, Eltax osv. Har selv M85 og resten av serien, koblet til en Yamaha 765 og det låter ihvertfall utrolig bra i mine ører. Har tidligere hatt både Proson og Dali Concept. Og etter min mening spiller Dynavoice fletta av de høyttalerne ihvertfall.

Dynavoice har vunnet mange tester i forskjellige prisklasser og går for å være produkter som gir veldig mye for pengene. Ang forsterker så er det etter min erfaring slik: Yamaha hvis du vil ha best lyd på film, Onkyo hvis du vil ha best lyd på musikk. Men sånn generelt så leverer begge merkene veldig gode recivere som passer meget godt til Dynavoice.

Har som sagt testet mye fra Dynavoice, Yamaha, og Onkyo. Og jeg personlig tror neppe du finner noe som gir mer for pengene enn Dynavoice + Onkyo/Yamaha. Har også hatt Harman Kardon tidligere, og det synes ikke jeg passet så veldig bra sammen.

Kan gjerne forklare litt mer hvis du lurer på hva jeg synes var bedre/dårligere osv med de forskjellige produktene
    Mvh Marius.

Yamaha RX-V667B + Dynavoice M-65 EX-pakke Black 5.0 med Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Denne pakken tror jeg du vil bli veldig fornøyd med.
    Ja takk bare forklar i vei du Trenger info for å klare bestemme meg

De pakkene jeg har sett på er:
    Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black + XTZ W99 12.16 Piano 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Yamaha RX-V667B m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 + XTZ W99 12.16 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Yamaha RX-V767B + Dynavoice M-65 EX + XTZ 99W12.16 5.1 m/Sub/Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tar det litt kort og enkelt, blir mye å skrive hvis jeg skal nevne alt:P

I begynnelsen så hadde jeg Dali Concept 6 pluss resten av serien sammen med en H/K AVR 635(?) Tror det var det den het:P Dette synes jeg låt litt skarpt og jeg manglet trykk i lyden, dypbassen var der men noe punch i mellombassen var det ikke.

Byttet ut Dali Concept Med Dynavoice M85 og resterende høyttalere i serien, og nå var veldig mye av problemet i bassen løst, men merket fortsatt at det manglet litt i mellombassen, og diskanten var fortsatt noe "nasal".

Jeg var veldig usikker på hva som gjorde at det låt sånn, så jeg lånte en Onkyo 607 av onkelen min og testet med den, resultatet ble da noe helt annet enn tidligere, det var akkurat som jeg hadde kjøpt meg ett sett med mye dyrere høyttalere samtidig, så forskjellig var det. Mellombassen satt som ett skudd, diskanten var fin og oppløst.

Derfor kom jeg fram til at je burde kjøpe en ny Reciver så jeg kjøpte med meg en Yamaha 765 hjem for å teste, siden jeg hadde lest mye bra om den. Lyden fra den synes jeg minnet veldig om den jeg fikk fra Onkyo, men jeg synes lyden på film var noe tøffere mens lyden på musikk var noe "dårligere" (enn Onkyo) Beholdt uansett Yamahaen, fikk den for en veldig god pris, og film var uansett viktigst for meg og er fortsatt strålende fornøyd med den.
    Passer høyttalerne helt perfekt i mine ører. For Yamahaen er ikke dårlig på musikk den heller, men likte personlig Onkyo litt bedre på akkurat den biten.

Hadde en ett par Proson høyttalere tidligere som jeg ikke husker navnet på. Lånte de av en kamerat og det var noe ordentlig møk spør du meg, hadde verken definert bass eller oppløst diskant. Ble en helt annen verden når jeg fikk Dynavoice høyttalere.

Mye av dette kan selvfølgelig komme ann på rommet og andre ting, andre kan jo mene helt andre ting enn meg, men jeg bare sier det sånn jeg personlig har opplevd det.

Og selvom jeg sier Dynavoice spiller utrolig bra til prisen så betyr ikke det at de slår høyttalere som er langt dyrere slik som mange tror. Onkelen min som jeg lånte Onkyoen av, har ett par Patos Lyric høyttalere som låter bedre enn Dynavoice på alle måter. Men det ville blitt urettferdig å sammenligne med disse, for de er i en helt annen prisklasse. Men til den prisen Dynavoice koster og gjerne noen tusenlapper mer tror jeg neppe det er noe annet som leverer så mye for så lite. Meget fornøyd med både Dynavoice, Yamaha, Onkyo og XTZ. Har ett par 10" fra XTZ som jeg bruker, spiller knallbra til prisen de og, veldig lett å integrerere med Dynavoice lyden.

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Marius.

Hvilken av Yamaha'ene hadde du tatt? RX-V667B eller RX-V767B? http://www.netonnet.no/CompareView/4...temList=128518

Er 767 verdt nesten 2000kr mer i ditt syn?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet ut noen av de Reciverne. Men etter det jeg har lest så var forskjellene mellom de to modellene svært liten. Lydmessig hørte du ikke forskjellen før du spilte veldig høyt, er det jeg har hørt ihvertfall. :-)

Men det er sikkert noen her som har eller har hatt en av modellene som kanskje kan gi ett bedre svar på det.

Newcomer espenlenvik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mange mener vell at Onkyo spiller bedre enn yamaha spess på musikk, men det kommer vell ann på ørene som hører
    Selv har jeg onkyo 607 og dynavoice m65 spiller fint, men M65 bør få ny diskant. jeg gjord dette og en ny verden åpnet seg : kjøpte 1 parr seas fra lydia som passet fint) finnes en tråd om dette på forumet) voila ren og fin lyd
    Jeg kan annbefale dette

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenlenvik
    Mange mener vell at Onkyo spiller bedre enn yamaha spess på musikk, men det kommer vell ann på ørene som hører
    Selv har jeg onkyo 607 og dynavoice m65 spiller fint, men M65 bør få ny diskant. jeg gjord dette og en ny verden åpnet seg : kjøpte 1 parr seas fra lydia som passet fint) finnes en tråd om dette på forumet) voila ren og fin lyd
    Jeg kan annbefale dette
    Jeg vil nok ha en som er bedre på film enn musikk, pluss Yamaha'en har preout, som Onkyo ikke har. Men hvorfor skiftet du diskant? dårlig lyd? Hvor mye koster de fra Seas?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •