Maks 4000,- for eit par!!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Kan dere ikke ta dere en lytterunde?, så kan han jo høre på litt forskjellig.
    Jeg tror iaf att han kommer til å bli ganske fornøyd med Klipsch. Bare pass på att det dere lytter på er kombinert med en Onkyo sånn att lydsignaturen er den samme.

Huff, du må ikke snakke.... Palladium er drømmen

Patos har jeg ikke stor erfaring med
    Er nok best å ta en runde..

Palladium trur eg kunne vert noe..etter å ha følgt litt med på Anfield sin tråd, så kom eg frem til at vi har ganske lik smak.. Han har jo hatt noen gulvhøyttalere inne..også Palladium, men solgte dei da bassen ikke satt godt nok i rommet.. (for mye mener eg og hugse, men lite rom, var vel en del av stua og egen tv-stue) men han skrøt veldig. Trøkk i brystet av mellombassen..noe eg vil ha mer av og.. Eneste er vel at Klipsch er rett i trynet..men går nok an og bli vant til på en kveld?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Er nok best å ta en runde..

Palladium trur eg kunne vert noe..etter å ha følgt litt med på Anfield sin tråd, så kom eg frem til at vi har ganske lik smak.. Han har jo hatt noen gulvhøyttalere inne..også Palladium, men solgte dei da bassen ikke satt godt nok i rommet.. (for mye mener eg og hugse, men lite rom, var vel en del av stua og egen tv-stue) men han skrøt veldig. Trøkk i brystet av mellombassen..noe eg vil ha mer av og.. Eneste er vel at Klipsch er rett i trynet..men går nok an og bli vant til på en kveld?
    Palladium er noe av det beste å råeste jeg har hørt, hadde en flott demo hos Stereofil i Oslo i fjord sommer =) og jeg har sverget til meg selv att jeg skal en dag i frammtia ha ett fult paladium kino opsett hjemme hos meg

Att klipsch er litt sånn "midt i trynet" er noe du blir vandt til, og får du riktig elektronikk på di så er ikke dette ett problem i det hele tatt. Det er helt flott å sitte å ha følelsen av att det står noen å synger rett frammfor trynet dit
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Palladium er noe av det beste å råeste jeg har hørt, hadde en flott demo hos Stereofil i Oslo i fjord sommer =) og jeg har sverget til meg selv att jeg skal en dag i frammtia ha ett fult paladium kino opsett hjemme hos meg

Att klipsch er litt sånn "midt i trynet" er noe du blir vandt til, og får du riktig elektronikk på di så er ikke dette ett problem i det hele tatt. Det er helt flott å sitte å ha følelsen av att det står noen å synger rett frammfor trynet dit
    Kan eg nok tenke meg ja..
    Lika lyden egentlig og så.. 8-)
    Eg fikk kun hørt di da dei ikke var innspilte, så gleder meg litt til å få høre dei igjen ja.
    Hva som egentlig passer Klipsch da?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan eg nok tenke meg ja..
    Lika lyden egentlig og så.. 8-)
    Eg fikk kun hørt di da dei ikke var innspilte, så gleder meg litt til å få høre dei igjen ja.
    Hva som egentlig passer Klipsch da?
    En Klipsch høytaler som ikke er innspilt kan være ganske kvass i målet. Men etter innspilling så roer di seg drastisk ned. Eneste problemet er jo att det tar ca 1000 timer før di er helt 100% ettersom jeg hører rundt om kring. Nå har ikke mine gått 1000 timer enda, så da får jo tiden vise

I ett generelt Stereo opsett vill jeg annbefale en god rør forsterker siden dette desidert er det beste å fore klipschene med. Der kan du jo i tilleg velge å vrake mellom rør for å få den lydsignaturen du liker best.
    Ellers så har du Parasound, Emotiva og noen andre jeg ikke kommer på i slengen.

Surround, så ville jeg gått for en Onkyo eller en yamaha. Emotiva skal vist heller ikke være så verst. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde Onkyo reciever siden jeg syntest den leverer mere sprell i lyden =)

Men alt dette er jo smak å behag uans hvordan man vrir å vrenger på det
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Klipsch høytaler som ikke er innspilt kan være ganske kvass i målet. Men etter innspilling så roer di seg drastisk ned. Eneste problemet er jo att det tar ca 1000 timer før di er helt 100% ettersom jeg hører rundt om kring. Nå har ikke mine gått 1000 timer enda, så da får jo tiden vise

I ett generelt Stereo opsett vill jeg annbefale en god rør forsterker siden dette desidert er det beste å fore klipschene med. Der kan du jo i tilleg velge å vrake mellom rør for å få den lydsignaturen du liker best.
    Ellers så har du Parasound, Emotiva og noen andre jeg ikke kommer på i slengen.

Surround, så ville jeg gått for en Onkyo eller en yamaha. Emotiva skal vist heller ikke være så verst. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde Onkyo reciever siden jeg syntest den leverer mere sprell i lyden =)

Men alt dette er jo smak å behag uans hvordan man vrir å vrenger på det
    Ja, riktig.. har en rørforsterker selv, så blir intressant å få testet en helg.
    Onkyoen bedre en Yamaha also? får inntrykk av tester at Yamaen er best vis du kun skal bruke den til film?
    8)
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte noen QLN høytalere her om dagen, og de trykka som fy til kun å ha 6,5" elementer. Lydkvaliteten er vanskelig å si noe om siden det var en god del alkohol inni bildet :P

Kosta rundt 2' på soundgarden

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I fylla spiller alt bra

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, riktig.. har en rørforsterker selv, så blir intressant å få testet en helg.
    Onkyoen bedre en Yamaha also? får inntrykk av tester at Yamaen er best vis du kun skal bruke den til film?
    8)
    Vill ikke si att Onkyoen er bedre enn yamahaen, men att jeg personlig liker lyden i onyoen bedre. Nå har jo jeg en gammel modell av yamahaen, RX-v3800. Hadde sikkert skiftet mening om jeg hadde kjøpt en nyere eller større modell, som f.eks z7 eller z11. Men siden jeg ikke har lyst å blakke meg helt så vurderer jeg Onkyo 3007. Å om je ikke skulle kjøpe noe nå, så skal jeg vente til alle recievere støtter 3D uten att det koster skjorta å rævva.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde droppa ei fylla, og kjøpt meg desse http://avforum.no/avtorget/showprodu...=71040&cat=all

Kjørte dette paret gjennom halve sommeren på min yamaha 663 som vel ca er i samme klasse som onkyoen, og jeg fikk aldri noen klager på fest!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han bekreftet at han ikke ville ha lyd rett i trynet, så da faller vel klipsch ut..
    jaja..
    lå noen Patos av rimligste serie MKII til under 2000,- på finn så eg..+ B&W603 til 3-4 og Triangle til 4000,- så finnes noen skatter..
    Han har fått link så vi får se hva han faller for..
    Han må jo da se på utseende..hehe... han har ikke hørt noen trur eg.

Kan bli spennende det :-)
    8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han bekreftet at han ikke ville ha lyd rett i trynet, så da faller vel klipsch ut..
    jaja..
    lå noen Patos av rimligste serie MKII til under 2000,- på finn så eg..+ B&W603 til 3-4 og Triangle til 4000,- så finnes noen skatter..
    Han har fått link så vi får se hva han faller for..
    Han må jo da se på utseende..hehe... han har ikke hørt noen trur eg.

Kan bli spennende det :-)
    8)
    Spørs jo hva han definerer med "rett i trynet" Han tenker vell på PA lyd når du sier det :P Menmen, du kunne jo tatt han med på lyttetur.. Så vet du iaf att han blir fornøyd med det han handler! Kan du like meg til di Trianglene?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo hva han definerer med "rett i trynet" Han tenker vell på PA lyd når du sier det :P Menmen, du kunne jo tatt han med på lyttetur.. Så vet du iaf att han blir fornøyd med det han handler! Kan du like meg til di Trianglene?
    Ja,mulig han tenker sånn...

Triangle Altea ESW - FINN Torget

noen nyere:
    Triangle Esprit Antal Ex - FINN Torget

===========
    syns altea eg hadde var svingode, men burde tolt mer watt.
    Ikkje da, spilte høyt nok.
    På rør var det råbra å høre f.eks Nils Lofgren med "acoustc live"
    Billig hi-end lyd syns eg. Verdt hver kr
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,mulig han tenker sånn...

Triangle Altea ESW - FINN Torget

noen nyere:
    Triangle Esprit Antal Ex - FINN Torget

===========
    syns altea eg hadde var svingode, men burde tolt mer watt.
    Ikkje da, spilte høyt nok.
    På rør var det råbra å høre f.eks Nils Lofgren med "acoustc live"
    Billig hi-end lyd syns eg. Verdt hver kr
    Tror han kan spille høyt nokk med di der, men pass på å ikke kjøp en for stor høytaler siden han bare skal bruke en reciever.

Er ikke Altea litt sånn, in youre face di også?

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror han kan spille høyt nokk med di der, men pass på å ikke kjøp en for stor høytaler siden han bare skal bruke en reciever.

Er ikke Altea litt sånn, in youre face di også?
    Nja...nei vil ikkje sei dei er så gale..

No ser det ut som han vil bestille den jamopakken til ca 5000 på elkjøp...og vis eg får han bort fra pioneer på ca 90w til onkyo 608 på 160w så blir da sikkert greit da...
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja...nei vil ikkje sei dei er så gale..

No ser det ut som han vil bestille den jamopakken til ca 5000 på elkjøp...og vis eg får han bort fra pioneer på ca 90w til onkyo 608 på 160w så blir da sikkert greit da...
    Huff å huff.... Jaja, han får bestemme selv. Om han ikke er fornøyd så finnes det 30 dagers full returret på Elkjøp. Så det er bokstavelig talt bare å velge å vrake.

Jamo S 606 HGB gulvhøyttalere - Elkjøp

Er det di der?

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer sjøl på Jamo S 606 surround pakken. Ka tenker folk om det valget kontra Dynavoice osv ?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff å huff.... Jaja, han får bestemme selv. Om han ikke er fornøyd så finnes det 30 dagers full returret på Elkjøp. Så det er bokstavelig talt bare å velge å vrake.

Jamo S 606 HGB gulvhøyttalere - Elkjøp

Er det di der?
    ja han får gjere det..

nei og ja, men er en pakke..
    Jamo S606 HCS3 høyttalerpakke - Elkjøp

Sitat Opprinnelig postet av wrt
    Lurer sjøl på Jamo S 606 surround pakken. Ka tenker folk om det valget kontra Dynavoice osv ?
    Vil tru det er litt bedre lydkvalitet på Jamo..
    Men hva trur dere andre?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for å ta denne tråden litt videre..

Kan vi ikke se om vi finner noen skatter av nye høyttalere til max 4000,-?
    Gjerne mange meget gode.

Høyttalere:

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0