Hei!

Dette blir min første post og tråd her på forumet, enkelt fordi jeg har noen spørsmål jeg håper å få svar på.

Jeg er i en situasjon at jeg ikke tjener så mye (lærling), men har fått meg en leilighet jeg bygger litt på.

Nå har jeg kommet til at jeg skal kjøpe meg et anlegg, og siden jeg holder en del på med IT har jeg kikket over de PC-høytalerne som er til salgs.

Dette Creative Megaworks S750 7.1 høytalerer settet er toppmodellen til Creative og har en cirka pris på 4000kr. Jeg har ikke fått testet det så mye selvom vi har kjøpt inn dette på jobben (ingen mulighet for å ta det med hjem), men regner med at dette er nok for meg.

Behovet er ikke der for så mange satelitter, og dermed har jeg kikket litt på andre muligheter som å bygge et lite anlegg, kanskje surround, kanskje stereo.

Det er her jeg trenger hjelp fra forumet, fordi jeg kan svært lite om dette og lurer på om jeg kan få noe tilsvarene dette til Creative hvis jeg kjøper høytalere (gjerne sett) og en reciver til å dra dette.
OBS: Må ha inngang fra pc!

Jeg er usikker på om ikke dette burde være postet i Prisjakting, men jeg kan heller rydde opp etter meg om dette passer dårlig.

Taket er altså 4000kr og det trengs ikke kjøpe alle høytalerne samtidig. Populært da er vel å begynne med fronthøytalere for å ha litt lyd ihvertfall. Forsterkeren/recivere bør støtte surround 5.1 for å kunne utvide til dette etterhvert. Jeg vil gjerne ha en aktiv subb med tiden også.

Alt dette følger jo med denne Creative Megaworks pakken til ca. 4000kr og jeg regner ikke med å kunne matche dette med et sammensatt anlegg for 4000kr med bass og forsterker, men som sagt jeg er på utkikk etter en løsning som kan gå skritt for skritt. Men vil ha en plan når jeg begynner med første skrittet.

Takk for all hjelp på forhånd.

mvh
Roy aka Precious

Link til Komplett.no sine spesifikasjoner på Creative Megaworks S750:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...;view=detailed