Fence Audio NFD 65 og RX-V367 fra fnky.no - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    Test av Eltax Discovery

Hadde jeg vært deg, så ville jeg ikke gitt onkelen din julegave i år

Vet, egentlig så er den bare verdt 400 kr elns idag -.-

Men vet du hvordan jeg kan løse problemet mitt, hvis jeg har på 7/10 lydstyrke, så funker bassen bra nokk, men da er det så høyt på diskanten, er det mulig å få høy bass i frontene men lav diskant ?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hydroz
    Vet, egentlig så er den bare verdt 400 kr elns idag -.-

Men vet du hvordan jeg kan løse problemet mitt, hvis jeg har på 7/10 lydstyrke, så funker bassen bra nokk, men da er det så høyt på diskanten, er det mulig å få høy bass i frontene men lav diskant ?
    Hehh, hadde en av mine onkler gjort noe sånt mot meg, så tror jeg att jeg hadde tilta litt. 1000kr for noe brukt, som kosta 1000kr nytt. Det er jo latterlig lureri xD Menmen..

Har du ingen mulighet for å ta romkorreksjon med den recieveren? Flytte frontene litt ut/inn fra veggen?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hehh, hadde en av mine onkler gjort noe sånt mot meg, så tror jeg att jeg hadde tilta litt. 1000kr for noe brukt, som kosta 1000kr nytt. Det er jo latterlig lureri xD Menmen..

Har du ingen mulighet for å ta romkorreksjon med den recieveren? Flytte frontene litt ut/inn fra veggen?
    Hmm, blir det merkbar forskjell om jeg flytter de litt nærmere veggen bak ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, blir det merkbar forskjell om jeg flytter de litt nærmere veggen bak ?
    Det må du nesten teste ut, men her hjemme blir det stor forskjell om jeg flytter di litt ut. Men så kommer vell det her også mye ann på hvilket rom og hvilken ht.. Har du bassporter i front eller back?

Og... Di skal iaf ikke stå innklistra veggen :P og romkorreksjon må til om du har det....!

Kanskje du kan ta ett bilde av hele frontrekka på avstand, og legge ut i tråden?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må du nesten teste ut, men her hjemme blir det stor forskjell om jeg flytter di litt ut. Men så kommer vell det her også mye ann på hvilket rom og hvilken ht.. Har du bassporter i front eller back?

Og... Di skal iaf ikke stå innklistra veggen :P og romkorreksjon må til om du har det....!

Kanskje du kan ta ett bilde av hele frontrekka på avstand, og legge ut i tråden?
    Driver å prøve å legge inn bilder under "min hjemmekino" men hver bilde er på 2,5 MB og total opplastningsplass er kun på 3 MB, så må prøve å få de i mindere størrelse uten å miste kvaliteten så mye :3

Bassport vil si der det er hull for lufta ? isåfall er den øverst bak.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å prøve å legge inn bilder under "min hjemmekino" men hver bilde er på 2,5 MB og total opplastningsplass er kun på 3 MB, så må prøve å få de i mindere størrelse uten å miste kvaliteten så mye :3

Bassport vil si der det er hull for lufta ? isåfall er den øverst bak.
    Ja det vill si att det er hull for lufta
    Åpne ett og ett bilde i paint og trykk ctrl-w så endrer du hvert bilde til halv str, dvs 50% i høyde og dybde.
    Så skal nokk bildene være store nokk.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det vill si att det er hull for lufta
    Åpne ett og ett bilde i paint og trykk ctrl-w så endrer du hvert bilde til halv str, dvs 50% i høyde og dybde.
    Så skal nokk bildene være store nokk.
    Ok, fant ut at jeg kunne endre oppløsninga i photoshop

Fikk ikke lasta opp bildene, selv om de var langt under 3 MB, men leste på forumet at mange andre har samme problemet :3

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, fant ut at jeg kunne endre oppløsninga i photoshop

Fikk ikke lasta opp bildene, selv om de var langt under 3 MB, men leste på forumet at mange andre har samme problemet :3
    kan være noe feil med forumet, har vert en del småpjusk i den siste tiden.
    Men kan du ikke legge inn bildene i Photobucket, og så legge ut link til di her?

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være noe feil med forumet, har vert en del småpjusk i den siste tiden.
    Men kan du ikke legge inn bildene i Photobucket, og så legge ut link til di her?
    Har lasta de opp på imageshack

Link er i signaturen min

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lasta de opp på imageshack

Link er i signaturen min
    Litt ugunstig plasering ser det ut som, du har plasert alt inni ett hjørne ser jeg.
    Du hakke mulighet å flytte det forran en strak vegg? som f.eks flytte hele greia litt til høyre?

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt ugunstig plasering ser det ut som, du har plasert alt inni ett hjørne ser jeg.
    Du hakke mulighet å flytte det forran en strak vegg? som f.eks flytte hele greia litt til høyre?
    Hmm, vell, har seg slik at pcen min står rett til venstre for anlegget, og bruker og sitte der og se på tv, men ser egentlig aldri film fra pc stolen, til venstre har jeg ca 1,5 ~ 2 meter vegg fram til neste hjørne, så kan egentlig flytte den litt til høyre =)

Litt dumt at jeg bruker og ligge i senga og se film, siden jeg har en sofa rett ved siden av, men er en uvane at jeg alltid ser film rett før jeg legger meg, og ikke på ettermiddagen/tilig kveld ^^

Tusen takk for alle replyene dine forresten, har vært til stor hjelp for meg og min dårlige erfaring =D

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vell, har seg slik at pcen min står rett til venstre for anlegget, og bruker og sitte der og se på tv, men ser egentlig aldri film fra pc stolen, til venstre har jeg ca 1,5 ~ 2 meter vegg fram til neste hjørne, så kan egentlig flytte den litt til høyre =)

Litt dumt at jeg bruker og ligge i senga og se film, siden jeg har en sofa rett ved siden av, men er en uvane at jeg alltid ser film rett før jeg legger meg, og ikke på ettermiddagen/tilig kveld ^^

Tusen takk for alle replyene dine forresten, har vært til stor hjelp for meg og min dårlige erfaring =D
    Hehe, kan hende jeg kan hjelpe litt mere om du kunne tegnet opp en tegning med mål på rommet, og så plasere tingene du har inne på rommet på tegningen.
    en liten ommøblering kan gjøre underverker det også. Men så er det ikke sikkert att di høytalerne spiller noe særlig bedre enn det di gjør nå, men det skader aldrig å prøve å utforske litt. Flytt hele opsettet lengere til høyre (midten av veggen) så flytter du høytalerne lengere i fra tven. å så prøver du å flytte di inn og ut fra veggen for å se om det blir bedre. men er ikke den forsterkern såpass stor att det er mulig å ta romkorreksjon? fulgte det med målemic?!

Er ikke noe expert, men jeg prøver så godt jeg kan :P

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kan hende jeg kan hjelpe litt mere om du kunne tegnet opp en tegning med mål på rommet, og så plasere tingene du har inne på rommet på tegningen.
    en liten ommøblering kan gjøre underverker det også. Men så er det ikke sikkert att di høytalerne spiller noe særlig bedre enn det di gjør nå, men det skader aldrig å prøve å utforske litt. Flytt hele opsettet lengere til høyre (midten av veggen) så flytter du høytalerne lengere i fra tven. å så prøver du å flytte di inn og ut fra veggen for å se om det blir bedre. men er ikke den forsterkern såpass stor att det er mulig å ta romkorreksjon? fulgte det med målemic?!

Er ikke noe expert, men jeg prøver så godt jeg kan :P

Har allerede tatt romkorreksjon med den medfølgende micen, har ikke prøvdå se en ordentlig film siden (så kun en piratfilm med 2 channels lyd)

Har en tegning av rommet mitt her en plass, skal se om jeg finner den så editer jeg denne posten og legger den inn

EDIT: fant tegninga - http://img231.imageshack.us/img231/8...rosjekt8kl.jpg

Eneste endringa som er gjord siden jeg tegna det bildet er at sofaen er der senga er og senga er i hjørnet rett vedsiden av sofaen, nattbordet er borte
    Er ikke så lenge siden jeg ommøblerte sist ^^

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede tatt romkorreksjon med den medfølgende micen, har ikke prøvdå se en ordentlig film siden (så kun en piratfilm med 2 channels lyd)

Har en tegning av rommet mitt her en plass, skal se om jeg finner den så editer jeg denne posten og legger den inn

EDIT: fant tegninga - http://img231.imageshack.us/img231/8...rosjekt8kl.jpg

Eneste endringa som er gjord siden jeg tegna det bildet er at sofaen er der senga er og senga er i hjørnet rett vedsiden av sofaen, nattbordet er borte
    Er ikke så lenge siden jeg ommøblerte sist ^^
    Jeg ville prøvd å flyttet det ut av hjørnet.
    Helst i midten av veggen.
    Flytt høytalerne lengere i fra tven, men ikke innklistra noen vegger.
    Prøv å flytt høytalerne litt ut fra veggen, det kan være nokk med 20-30cm, kanskje mindre, eller mere.. Det er noe du bare må prøve deg fremm på.
    Du kan også vinkle høytalerne mot lytteposisjon. Er ikke helt kjent med menyen på Onkyoen, men når du tar romkoreksjon så kan det hende han setter frontene i small, om den gjør det så setter du di i large.

Sett også målemic i ørehøyde der du sitter når du tar romkorreksjon.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville prøvd å flyttet det ut av hjørnet.
    Helst i midten av veggen.
    Flytt høytalerne lengere i fra tven, men ikke innklistra noen vegger.
    Prøv å flytt høytalerne litt ut fra veggen, det kan være nokk med 20-30cm, kanskje mindre, eller mere.. Det er noe du bare må prøve deg fremm på.
    Du kan også vinkle høytalerne mot lytteposisjon. Er ikke helt kjent med menyen på Onkyoen, men når du tar romkoreksjon så kan det hende han setter frontene i small, om den gjør det så setter du di i large.

Sett også målemic i ørehøyde der du sitter når du tar romkorreksjon.

Flytta alt et litt til høyre nå, ble litt bedere, og fant en "bass boost" funksjon til frontene så ble iallefall litt mere trøkk

men takk for tipset om at jeg må endre frontene til large, tror de står på small nå.

Har ennå ikke testa anlegget med en blu-ray film eller en HD film fra pcen, så gleder meg til å teste det

En ting jeg har prøvd, er å spille uncharted på ps3 med Dolby Digital på, og det var virkelig noe annet enn hva jeg er vandt til :>

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytta alt et litt til høyre nå, ble litt bedere, og fant en "bass boost" funksjon til frontene så ble iallefall litt mere trøkk

men takk for tipset om at jeg må endre frontene til large, tror de står på small nå.

Har ennå ikke testa anlegget med en blu-ray film eller en HD film fra pcen, så gleder meg til å teste det

En ting jeg har prøvd, er å spille uncharted på ps3 med Dolby Digital på, og det var virkelig noe annet enn hva jeg er vandt til :>
    Hehe, bra att det hjalp litt iaf.. Men det kan sikkert bli bedre om du utforsker litt. Å lese gjennom andre tråder kan også gi deg en god pekepinne på hva mere du kan gjøre.

Mvh
    Svein S

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •