Nye Fronthøyttalere til Denon AVR-3805 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    OM den er på 850VA står det respekt av det. Jeg har bare hørt den litt nå, så kan ikke gjøre meg opp en mening om det selv på stående fot. 850VA er jo 500VA mer enn forgjengeren...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalere til Denon 3805

Skal kjøpe 3805, men er usikker på høytalervalg.
    Hifi-klubben forelår B&W DM603 S3 (gulvhøytalere), B&W LCR600 (senter) og B&W 601 S3 (bakhøytalere). Har sett uttalelser at B&W er tungdrevne. Har 3805 nok "power"??

Alternativer i samme prisnivå:
    i) Dali Suite 2.8 (gulv), C0.8 (senter) og R0.8 (bak) prisnivå.
    ii) KEF Q5(gulv) , KEF Center Q9C og KEF Q1 (bak)

Noen som har 3805 og som har sjekket ut disse alternativene?
    Andre høytalere som jeg bør se (høre) på?? :shock:

Newcomer videofil sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Høytalere til Denon 3805

Sitat Opprinnelig postet av MrHenning
    Noen som har 3805 og som har sjekket ut disse alternativene?
    Andre høytalere som jeg bør se (høre) på?? :shock:
    Har en 3803 og bruker patos lyric serien, 402 som front o.s.v. Mye bra lyd for pengene

sjekk denne linken: http://www.patos.no/

Men en forsterker med mer kraft er jo å foretrekke, men man skal jo hå råd til å kjøpe det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.... Blei litt betenkt over dette med effekten til 3805 nå. Hadde nesten bestemt meg for å kjøpe meg en sånn til Suite oppsettet mitt (2.8, c0.8, r0.8), og bytte ut nadene mine (218 og 752). Tenkte jeg bare skulle ha en forsterker, da jeg skal flytte i ny leilighet og vil ha noe som ser bedre ut og ta mindre plass. Men klarer ikkje denonen å drive suitane mine skikkelig, får det bare være. Påstod på hifi-klubben at jeg kunne "bi-ampe" denonen inn på frontane, men visst det ikkje er strøm til det er det liten vits..... Er jo lite interisert i å kjøpe en forsterker som viser seg å være for svak :roll:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Carpo var og hørte på Dali 8008 på Hifi-klubben i går, og testet spesielt 3805, både alene og med ekstra NAD effekttrinn. Han mente at forskjellene var neglisjerbare. Også Hi-fils grundige tester av 3805 viser at dette er en forsterker som klarer mye. Den er uansett å regne som en helt ny forsterker sammenlignet med forgjengerne 3802/3803. Du kan ikke bedømme ytelsen på 3805 ut fra ytelsen på de to.

Tror ikke du skal være redd for at 3805 ikke skal strekke til på Suite-serien. Det er høyttalere med nøytral og fin lyd som jeg ikke oppfatter som spesielt kresne på kraft, ihvertfall ikke i forhold til de digre membranene på 8008.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Carpo var og hørte på Dali 8008 på Hifi-klubben i går, og testet spesielt 3805, både alene og med ekstra NAD effekttrinn. Han mente at forskjellene var neglisjerbare. Også Hi-fils grundige tester av 3805 viser at dette er en forsterker som klarer mye. Den er uansett å regne som en helt ny forsterker sammenlignet med forgjengerne 3802/3803. Du kan ikke bedømme ytelsen på 3805 ut fra ytelsen på de to.

Tror ikke du skal være redd for at 3805 ikke skal strekke til på Suite-serien. Det er høyttalere med nøytral og fin lyd som jeg ikke oppfatter som spesielt kresne på kraft, ihvertfall ikke i forhold til de digre membranene på 8008.
    Jeg har testet AVR 3805 mot Arcam A85.
    Det var mye mer krefter i arcamen selv om den er oppgitt til mindre effekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Arcam a85 er en stereoforsterker som kostet like mye som 3805'en.
    3805 har null problem med og drive siute 2.8.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den får nok lyd ut av dem ja. Men den får lyd ut av det meste. Det er imidlertid et spørsmål om lydkvalitet. Er man en "gadget man" er 3805 det rette valget. Liker man å lytte og nyte produktene til det de er beregnet for er det kanskje ikke så sikkert at den er rette valget lenger. Det er et poeng det mer biamping, men det hjelper jo ikke stort så lenge det er samme strømforsyning. Trafoen er ganske puslete i forhold til selv de minste NAD og Cambridge. Imidlertid er de støysvake og har mange funksjoner. Forforsterkerdelene i slike bokser skiller det ikke all verden på. Men de Japanske er absolutt ikke ledende på det området.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Den får nok lyd ut av dem ja. Men den får lyd ut av det meste. Det er imidlertid et spørsmål om lydkvalitet. Er man en "gadget man" er 3805 det rette valget. Liker man å lytte og nyte produktene til det de er beregnet for er det kanskje ikke så sikkert at den er rette valget lenger.
    Hvis man primært ønsker bra stereolyd kjøper man simpelthen en dedikert stereoforsterker eller forforsterker/effekttrinn. 3805 har imidlertid meget bra stereolyd når en tar i betraktning at det er en multikanals receiver til 'bare' 10.000,- kr. Hvis man ønsker bra stereolyd og bra surround-lyd, så er 3805 absolutt en het kandidat, særlig prisen tatt i betraktning.

Men de Japanske er absolutt ikke ledende på det området.
    Jeg synes det er på sin plass å ta prisen i betraktning her: Ikke forvent at 3805 eller andre produkter i rimeligere prisklasser kan hamle opp med de bedre high-end produktene. Og da snakker jeg ikke kun om japanske produkter, men rimeligere produkter generelt sett. Jeg tror absolutt de beste japanske (eller kinesiske for den saks skyld) high-end produktene kan måle seg med vestlige high-end produkter. Det å putte alle japansk-produserte produkter i en bås virker litt snevert.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så mange aktører å velge i i den prisklassen utenom Japanske, men Arcam som har vært hyppig omtalt i det siste viser jo klart at det er mer å gå på i de lavere prisklassene også.

BTW, koster ikke 3805 11 laken?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så mange aktører å velge i i den prisklassen utenom Japanske, men Arcam som har vært hyppig omtalt i det siste viser jo klart at det er mer å gå på i de lavere prisklassene også.
    Har lest veldig mange omtaler det siste halvåret, og i de aller fleste (om ikke alle) tilfeller har 3805 kommet bedre ut totalt sett enn Arcam. Arcam har riktignok fått skryt for stereolyden, men den er ikke like sterk på både stereolyd og surroundlyd i motsetning til 3805. Jeg har selv testet Arcam surround-receivere opp mot 3805 (i omtrent samme prisklasse) og jeg syntes 3805 var best totalt sett. Jeg følte også at jeg fikk mer valuta for pengene.

BTW, koster ikke 3805 11 laken?
    Det kan kanskje variere litt, men jeg betalte 11 K for min.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    hvilket kan ha sammenheng med bl.a. den kraftigere strømforsyningen på 850 VA (beregnet av Audioholics.com).
    har du link til dette? hørtes for mye ut i en receiver til denne prisen, og altfor mye til å være denon

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sikker på at de har pakket ut produktene når de har testet dem? Hvorfor scorer de med høyt markedsføringsbudsjett alltid bra i de lavere prisklassene?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sikker på at de har pakket ut produktene når de har testet dem? Hvorfor scorer de med høyt markedsføringsbudsjett alltid bra i de lavere prisklassene?
    Jeg tror vi har diskutert dette i en annen tråd før, og jeg gidder ikke starte den samme diskusjonen her (når jeg finner tråden kan jeg putte en link til den her)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    har du link til dette? hørtes for mye ut i en receiver til denne prisen, og altfor mye til å være denon
    Du har kanskje fått med deg at 3805 gir deg ganske mye valuta for pengene? Du finner beregningene i omtalen til Audioholics (13 sider lang!)

Audioholics omtale av 3805

Sitat fra omtalen:

Build Quality

The Denon AVR-3805 not only performs well, but also has an exceptional build quality for its $1199 price tag. Based on the fuse rating of 7.1 amps, we can deduce that the power transformer is around 850VA (7.1A x 120V). Taking into account amplifier and power supply efficiency and processor overhead, true output power in 7-channels all-channels-driven would be about 850 x 0.7 – 50 = 545 Watts / 7 = 77 watts per channel assuming the receiver doesn’t have built-in current limiting. It features a very hefty equal power amplifier section, with discrete output devices on all seven channels. It has a large power transformer that takes up nearly 1/6 th of the interior of the receiver and is coupled with a rectifier diode and oversized block capacitor to stabilize the power at high output levels. ...
    Also, don't miss our findings on bi-amping the AVR-3805 to deliver 240 Watts per channel to your main speakers.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fin tekst. men med denon i minne tar jeg det med en liten klype salt. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp deg dali concept8

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam er ingen surroundmonstre. De er helt ok, og har du en dvd-spiller med bra dekodere funker det like bra eller bedre enn hvilken som helst Denon.

Men de knuser Denon på musikkgjengivelse, det kan jeg si med god samvittighet etter å ha hørt veldig mye på begge merkene.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Høres jo egentlig ut som du har bestemt deg for 8008 allerede da men....
    Uansett. gi oss noe å jobbe med da!
    Pris foreksempel.
    Selv har jeg B&W604s3 som fronter på denne forsterkeren. Forsterkeren ble for liten for de, måtte anskaffe ett effekttrinn.
    Vil det altså da si at ved å evnt. legge inn et ekstra effektrinn (les: effektforsterker), så vil jeg kunne hente mer ut av høyttalerne mine??
    Kjører på H/K AVR7000, det skulle vel omtrent ligge i samma leia?

Hvordan Bi-wirer jeg forresten?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Kjører på H/K AVR7000, det skulle vel omtrent ligge i samma leia?
    Ifølge Lyd og Bilde har Denon 3805 bedre lydkvalitet enn AVR7000.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •