Hegel h200 vs....Audiovector? Naim? SA? Vienna?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Hegel h200 vs....Audiovector? Naim? SA? Vienna?

Hei!

Er ny her, og ingen ekspert på området, har bare etthvert blitt mer og mer intressert.

For en stund tilbake kjøpte jeg Hegel H200, og System Audio Ranger høytalere. Bruker de kun til stereo musikk. Har lyst til å oppgradere høytalerene nå og har funnet noen alternativer. Har lyttet til SA Explorer Master her, og var ikke veldig imponert i forhold til SA ranger som jeg allerede har. Savner litt trøkk i bassen, har jo fin klar lyd ellers. Har ikke lyttet til noen av de andre enda, kjekt å få noen meninger osv først. Jeg har tenkt på:

Audiovector S3 Avantgarde Arreté
    Naim Ovator s-600
    Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
    System Audio Explorer Master

Jeg hører på litt forskjellig musikk, alt fra Metallica, Live, Leonard Cohen, Katie Meluha.....ikke noe på dance/techno.

Noen som har erfaringer med noen av disse sammen med Hegel h200? Vil den drive disse bra, eller trenges det kraftigere saker?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Dynaudio, glimrende match med Hegel (som regel)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å gjøre en deal med denne karen ?
    Ekstremt god bassgjengivelse i disse.Råeste jeg har hørt.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=70879&cat=12

-Audiovector og Hegel høres ut som en slitsom match da begge er frempå i spillestilen i mine ører.

-VA Concert Grand var en gedigen skuffelse.Gleda meg i mange år på å høre de.Prøvde i 2 forskjellige rom,men synes ikke at de låt bra i noen av romma.Naboen har B&W CM9 med samme utstyr som ble brukt i demoen og jeg synes de låter bedre.

-Jeg hørte LS 60,Dynaudio Focus 220 og SA Ranger på Hegel H 200.Ble ganske imponert av Dynaudio-ene.Litt for basstunge etter min smak og flyttet mye luft til størrelsen.Bassen er visst korrigert på MK 2 versjonen og skal være strammere og mindre feit.SA Ranger hadde en flott stemmegjengivelse.Dessverre visste ikke jeg og tydeligvis ikke selger heller at de skulle plasseres nærmere bakvegg,så de ble litt puslete mot de 2 andre der de stod 1 meter fra bakvegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første og dummeste først.....Hvordan vet jeg hvor nær veggen en høytaler skal plasseres? Er det rett å slett bare prøv å feil metoden som fungerer, eller er det noen retningslinjer her ?

Skal sjekke ut Dynaudio ja....

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978

-VA Concert Grand var en gedigen skuffelse.Gleda meg i mange år på å høre de.Prøvde i 2 forskjellige rom,men synes ikke at de låt bra i noen av romma.Naboen har B&W CM9 med samme utstyr som ble brukt i demoen og jeg synes de låter bedre.
    Jeg har hørt VA Baby Grand på H200 og synes det var en bra klaff.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med de her som anbefaler å sjekke ut Dynaudio. Hvis du skal ta helt av hva gjelder pris høres Naim'en sinnssykt rå ut, men den koster altså 65000. I den prisklassen ville jeg også ha testet Tannoy Definition DC10T. XTC Divine 100.49 til 35000 kan nok være interessant. Alle disse tre har store basselementer. Jeg tviler på om Vienna vil gi deg så mye mer enn det du allerede har, selv om bassen nok kan være litt kraftigere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Det første og dummeste først.....Hvordan vet jeg hvor nær veggen en høytaler skal plasseres? Er det rett å slett bare prøv å feil metoden som fungerer, eller er det noen retningslinjer her ?

Skal sjekke ut Dynaudio ja....
    Jeg tror faktisk System Audio anbefaler ca 30 cm fra bak på høyttaleren til veggen.Ikke så inn i de høyttalerene,men tror det.Skader hvertfall ikke å prøve.Prøve og feile som du sier.Mulig du blir mye mer fornøyd og du vil kanskje få en mer fyldig bass/lyd.
    Synes ikke det var noe dumt spørsmål heller.Høyttalere med bassrefleks bak må gjerne stå lenger ut fra bakveggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt med plasseringer nå, og kom frem til at jeg fikk best lyd av ca 30cm fra bakveggen. Merket ingen stor forskjell på 20 cm og 40 cm f.eks men 30 ble passelig i forhold til møbler osv Fornøyd og takker for tips (Tør nesten ikke si på dette forumet at de sto så og si limt på veggen !! hehe.....

Skal ut en tur å høre på dynaudio focus 360 i morgen vs SA explorer Master, blir spennende
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Har testet litt med plasseringer nå, og kom frem til at jeg fikk best lyd av ca 30cm fra bakveggen. Merket ingen stor forskjell på 20 cm og 40 cm f.eks men 30 ble passelig i forhold til møbler osv Fornøyd og takker for tips (Tør nesten ikke si på dette forumet at de sto så og si limt på veggen !! hehe.....

Skal ut en tur å høre på dynaudio focus 360 i morgen vs SA explorer Master, blir spennende
    Da blir min neste anbefaling en sub eller helst 2.Det kan gjøre underverker med lyden.Billigere enn å kjøpe høyttalere til ca 50.000.Er enda ikke ferdig med å stille inn og kalibrere mine 2 nye SVS subber,men de er utrolig musikalske i mitt oppsett.Var ikke ute etter buldre bass,bare noe som fyller opp bunnen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •