DALI MOTIF LCR Høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DALI MOTIF LCR Høyttalere

Er det noen som har erfaringer med disse høyttalere ?
    Tenkte på å ha en samme som center. Sett på div subwoofer på hifikubben.
    Ble anbefalt DALI BASIS 100 der. Har yahmaha rx-v2067 receiver. Vil vente med bakhøyttalere.
    Rommet er på ca. 20 kvadratmeter. Brukes mest til vanlig tv-titting 70%, film 20 % og musikk 10 %
    Viktig att sub spiller bra på det meste, også ved lav volum. Noe musikk til fest blir det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vurderte disse for ca et år siden. De spiller bra for å være såpass små veggmonterte høytalere. Definitivt bedre enn Dali sine andre vegghøytalere (IKON On-Wall, Fazon & Elegance) og med mer trykk enn B&W sine alternativer (FPM-serien). Du trenger likevel absolutt en sub til alt annet enn helt basic tvtitting. Du sier ikke noe om rommet og hva du skal bruke de til, men hvis du har håp om å spille til fest i en gjennomsnittlig stue tipper jeg de blir for små. I rett rom er de et godt kompromiss mellom design og lyd. Et alternativ i samme prisklasse er f.eks. System Audio Comet eller Jamo D 500 LCR.

Når det gjelder Dali BASIS 100 tror jeg du kan få veldig mye bedre for pengene hos andre produsenter. Jeg har "forgjengeren" til BASIS 100, AW10 og den er helt ok til film i rom opp rundt 20kvm, men imponerer ikke på noen måte. Til musikk er den litt for slapp og til film går den ikke så lavt som man skulle ønske.

Med litt mer info om rom & bruk kan du sikkert få flere innspill på forumet her!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •