Jamo S606 HCS3 og Yamahah RX-V767?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jamo S606 HCS3 og Yamahah RX-V767?

Stønn......trodde det skulle bli en enkle sak å sette sammen ett "rimelig" hjemmekinoanlegg...men den gang ei

Jeg har allerede bestillt meg ett Jamo s606 høytalersett til en særdeles hyggelig penge (2990), men sliter med å finne den rette forsterkeren til disse.

Jeg har sett meg ut:
    Harman Kardon AVR260
    Yamahah RX-V667
    Onkyo TX-SR608

Pratet med en som jeg antar vet hva han prater om, som anbefalte meg å IKKE gå for noen av disse, men gå for Yamahah RX-V767. Grunnen til dette var at høytalerene var litt tungdrevne, og krevde en sterk forsterker for å gi ett godt lydbilde. Det var ok med de jeg nevnte foran også, men man ville få "betydelig" bedre lyd med RX-V767.

Noen synspunkter før jeg trykker på "kjøp" knappen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter selv å leter etter receiver og har vel egentlig bestemt meg for Onkyo TX-SR608 (for 2999,-). Ser du må opp nesten 2000 for RX-V767, så det blir vel opp til deg hvor mye penger du vil bruke. Er ganske ny her så jeg kan desverre ikke si deg noe om hvordan lydbildet vil bli.

Sliter selv me å sette sammen ett rimelig annlegg, og som jeg har forstått det er det som er rimelig ganske kostbart :P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt en onkyo 607 koblet opp til disse, og den klarte å drive dem ganske så greit. Om jeg har forstått det riktig så er det bare frontene du skal ha, og i så tilfelle burde det ikke være et problem å få høytalerene til å spille brakhøyt. Om du derimot skal ha et 5.1 surround sett vil du ikke klare og presse dem til å spille mye høyere enn f.eks kinonivå med onkyoen. H/K'en skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har hatt en forsterker fra dem av aldre årgang i samme prisklasse og den klarte fint å gå over smertegrensen av det som kan kalles behagelig lydnivå. Så var det yamaha'en... Har ikke vært borti akkurat denne forsterken selv, men har for øyeblikket en 3900 og lydsignaturen på den er relativt varm, samt at bassen er godt prioritert, nesten litt i overkant for disse høytalerene. De fleste produsenter er kjent for å ha en gjennomgående lydsignatur i forsterkerene sin og jeg tviler på at yamaha ikke er en av dem. Like fullt kan det være lurt å ta turen innom f.eks soundgarden som fører både onkyo og H/K for å vertfall låne en av de med seg hjem så du ser hvor mye mer krefter du egentlig trenger. Det er jo tross alt snakk om litt penger her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet Onkyo receiverene, men hører at du får mye for penga. Selv har jeg Yamaha RX-V765 som er den eldre utgaven av RX-V767. Jeg er utrolig fornøyd, og anbefaler den på det sterkeste:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorvald30
    Stønn......trodde det skulle bli en enkle sak å sette sammen ett "rimelig" hjemmekinoanlegg...men den gang ei

Jeg har allerede bestillt meg ett Jamo s606 høytalersett til en særdeles hyggelig penge (2990), men sliter med å finne den rette forsterkeren til disse.

Jeg har sett meg ut:
    Harman Kardon AVR260
    Yamahah RX-V667
    Onkyo TX-SR608

Pratet med en som jeg antar vet hva han prater om, som anbefalte meg å IKKE gå for noen av disse, men gå for Yamahah RX-V767. Grunnen til dette var at høytalerene var litt tungdrevne, og krevde en sterk forsterker for å gi ett godt lydbilde. Det var ok med de jeg nevnte foran også, men man ville få "betydelig" bedre lyd med RX-V767.

Noen synspunkter før jeg trykker på "kjøp" knappen?
    Den store fordelen med større reciver er generelt bedre kontroll på høytalerne og siden RXV767 har Pre-out kan en koble på ekstra effekt skulle det bli nødvendig noe som er et stort pluss! Hvis du ikke MÅ ha 3D og går på brukt markedet kan du få en meget potent reciver for prisen av Ny RXV767.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •