Oppgradere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Oppgradere?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere?

Hei,

Jeg har et 5.1 Dali Concept 6 system med Onkyo SR-607 Reciver.
    Er egentlig veldig fornøyd med det systemet jeg har nå, men ønsker kanskje og ha noe mer.

På recivern min har jeg tilgang til 9.2 men er litt usikker på om det er lurt og fylle alle kanalene. Mister man da mer effekt? Hørt noen som har sagt det tidligere?

Primært så ønsker jeg og få bedre lyd i stuen, og lurte kanskje på om jeg skulle kjøpe noen fler høytalere f.eks legge til noen dyrere/bedre front høytalere.
    Men hvordan er det og mikse merker og hva anbefaler dere til et Dali Concept 6 høytalere.

Har også tenkt på effektforsterk men er det behov for det på systemet jeg kjører nå? Tviler sterkt på det, men vil det gjøre alt mye bedre?

Håper noen tar seg tid til og svare

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan anbefale deg å teste ut DSX kannalene, spesielt DSX Wide. Du trenger ikke noe dyre høyttalere på de kanalene, men de lager meget god stemning på film i min mening. Ikke last den forsterkeren med mer en 7 høyttalere, den mister drastikst mye effekt per kanal hvis den må dra 8 eller 9 høyttalere.

Hva med en til subb?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rask tilbakemelding!
    Jeg er ganske så fersk i HiFi verden så er litt usikker på hva DSX er. DSX Kanalene vil det si " Front High Speakers" som det står så pent på 607`en?

Ja jeg har vurdert en subber til, det hadde ikke gjort noe og lagt inn litt til der

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er somregel to DSX kanaler, Front High og Front Wide. Jeg bruker selv front high siden jeg ikke har mulighet til å plassere høyttalere i bredden. Men begge deler gir god stemning i min mening, blir ikke til at jeg tar dem bort:P

PS: Når det kommer til subwoofer så ikke hør for mye på meg, er ganske gal etter bass:P

Har du testet å brukt Audyssey funksjonen på recieveren din?(auto oppsett med målemikrofon som medfølger).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah da er jeg med

Hehe greia er vel heller det at jeg har lyst på men jeg får ikke brukt denne maksimalt av hva jeg ønsker siden jeg da bor i blokk :P Så 2 blir kanskje overpowered.

Men ja jeg har kjørt den Audyssey funksjonen, hjalp en del det

Men barer lurer, har det veldig mye og si på anlegget mitt om jeg drar inn noen andre høytalere? Har tenkt litt på JBL ES90/100 som front og kjørt Concept 6 i DSX wide. Er klar over at JBL har en dypere tone og mer kraft i bassen sin. Som Truls over her så er jeg også glad i bass men er også veldig glad i klare rene toner.

Er selvfølgelig åpen for alt av forslag som kan gjøre min lille hjemmekino et hakk nærmere drømmen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg snakket med et par leverandører, blir anbefalt og bruke Dali av den ene og den andre leverer ikke Dali men anbefalte System Audio. Hva mener dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De forskjellige butikkene anbefaler jo helst "sine merker". Har du mulighet (dvs økonomi) til å deponere og låne med deg hjem? Hva med bruktmarkedet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •