hvor mye har center høytaler å si for lydbildet? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Hvad menes spesifikt med "phantom senter" ??
    Ingen senter kanal. Lyden som skal sendes til senteren, blir fordelt på frontkanalene i stedet.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Enig i teorien, Snickers is, i det du sier, men har du testet ? I de lyttestestene jeg og flere med meg har gjennomført er det at senteren påvirker klangen mest! Og for de som har tro på Phantom mode- test og hør forskjellene i dynamikk. Også her er jeg enig i teorien men jeg ber dere om å PRØVE !
    Tro meg, jeg har nettopp prøvd, og senteren tilfører lite i forhold til den som sitter i sweet spot. Når det gjelder dynamikk så er vel det helt avhengig av hvilke høyttalere man snakker om både som senter og venstre og høyre front.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller man inn "phantom" center på menyen i surroundforsterkeren eller?

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg gjerne vite hvilket oppsett du har kjørt med og uten phantom? Ingen forskjell i sweet spot? Så tar du en JMLAB Chorus line center op mot en B&W så hører du ikke store endringer? Det er merkelig, men men.
    Har selv testet uten senter i mitt eget oppsett, alt blir bedre med senter!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Da vil jeg gjerne vite hvilket oppsett du har kjørt med og uten phantom? Ingen forskjell i sweet spot? Så tar du en JMLAB Chorus line center op mot en B&W så hører du ikke store endringer? Det er merkelig, men men.
    Har selv testet uten senter i mitt eget oppsett, alt blir bedre med senter!
    Snakker ikke om å teste ulike senterhøyttalere mot hverandre. Snakker om å kjøre med eller uten senter. Man må jo gå ut fra at senter og venstre og høyre fronthøyttaler er i samme serie. Jeg har ikke sagt at jeg ikke hører forskjell. Det er selvfølgelig forskjell, ikke minst ut fra at senterkanalen har andre avstander til sidevegger, stående TMW og liggende MTW har ulik spredning etc. Så man hører jo forskjell.

Det jeg sa var at senterhøyttaler tilførte lite til lydbildet. Med det mener jeg at opplevelsen av lydbildet var omtrent like bra. Lydbildet i front ble "strukket" litt ut mellom fronthøyttalerne med phantom senter, noe som etter min mening bedret detaljeringen for dem som sitter i sweet spot. Men jeg kan skjønne at noen kanskje synes det forsvinner litt trykk fra midten av lydbildet. Smak og behag, spør du meg. Men skal flere enn 1 se film, så trenger man en senter.

Til informasjon var frontsettet henholdsvis Audiovector Mi3 Super og Audiovector AV3Ci Super.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Stiller man inn "phantom" center på menyen i surroundforsterkeren eller?
    Jeg har analog forsterker, så da må man sætte "center off" i dvd spilleren...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •