Får ikke til lyden på anlegget... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Olimaen
    Alt av lydforbedring på reciever står av. Høyttalerne er koblet rett, så dette skal være ok.

Men det med hva som er galt med lydbildet... Høyttalerne gir ikke fra seg særlig bass, eller rettere sagt, recieveren tillater ikke høyttalerne å gi fra seg særlig bass. Men siden subwoofer er på plass, så er ikke bass noe problem. Jeg sliter derimot med å få et renere og åpnere lydbilde med mer punch i slagene. Musikken føles veldig innelukket og dempet. Høyttalerne har nettopp rundet 100 timer, så de har blitt litt brukt... Vet ikke om det var en god forklaring, men det er den beste beskrivelsen
    Det er det som skiller lektor serien fra Ikon serien til Dali, mener nå jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis jeg leverer inn Lektorene mot Ikon, vil jeg slippe å bytte reciever da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg ikke sikker på, men jeg tror ikke det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eeeeeeehh, fant faktisk utav det! Litt idiotisk men det som jeg trodde var foolproof var ikke så foolproof alikevel... Jeg hadde merka kablene feil, slik at rødt sto på svart og omvendt, slik flere her mente jeg måtte ha gjort. Den høyre høyttaleren var med andre ord kobla feil, slik at den påvirket den venstre høyttaleren, og slik har det vært koblet siden anlegget var nytt...

Nå fikk jeg endelig lyden jeg hørte i butikken... Fikk nå full stereo og mye mer fyldig bass og luftigere lydbilde. Dette er fordi jeg i tillegg flyttet høyttaleren nærmere vegg, så i bunn og grunn har jeg egentlig ikke behov for subwooferen jeg kjøpte...

Spotify høres nå fullstendig crap ut. Høres faktisk ut som da høyttaleren var feilkoblet. Det samme gjelder mediasenter. Denne må vekk, høres helt forferdelig ut med flac gjennom hdmi. Jeg la flacmusikken over i minnepenn og koblet rett i usb på forsterker slik at forsterkeren selv kodet musikken istedet for at datamaskinen gjorde det. Trommer, bass og vokal ble mye mer tydelig og hardtslående. Nå må jeg finne en løsning som gjør at jeg kan se film og høre musikk med god lyd uten datamaskin.

Men for all del, kunne likevel tenkt meg Lektor 8 for enda mer punch :P

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •