har DU hørt svs?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

har DU hørt svs?

hvilken svs sub model synes du er best og hvorfor?

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg hørt alle, men endel av dem Har hørt mest på pb-10 og pc-13ultra. Sub pr krone syntes jeg helt klart Pb-10. Har ikke hørt de nye sb modellene.
    Eller ultra modellene om man går får kontroll og dypt trykk. Har ikke hørt nye modellene med større forsterker.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til prisen må jo PB-10 komme langt ja. Men sånn helhetsmessig er det jo buldoserne: PB-13 Ultra, PC-13Ultra. De nye med SLEDGE amp har jeg ikke fått hørt enda. Du har selvfølgelig PB-12plus/2 også. Denne er spinnvill med 12.3 elementer :-D

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis man ser bort fra pris, og kun ytelse så er og blir PB/PC ultra de beste subwooferne til SVS, De nye SB kan kanskje konkurrere til musikk, men til film er det PB og PC som gjelder...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB13-Ultra med PC13-Ultra oppå - i hvert fremre hjørne. En uovertruffen kombo! Alternativet er to stk. PC13-Ultra i høyden i hvert fremre hjørne!

Siste kombo anbefales den som har stor nok takhøyde til dette, og den som KAN kunsten å tweake suber. PC13-Ultra må man nemlig ofte jobbe litt med for å få nok brystkassetrykk. Imidlertid elsker jeg den for sin korrekte stramhet og sømløshet nedover i registeret. Helt fantastiske til musikk!

Viva la SVS!

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    PB13-Ultra med PC13-Ultra oppå - i hvert fremre hjørne. En uovertruffen kombo! Alternativet er to stk. PC13-Ultra i høyden i hvert fremre hjørne!

Siste kombo anbefales den som har stor nok takhøyde til dette, og den som KAN kunsten å tweake suber. PC13-Ultra må man nemlig ofte jobbe litt med for å få nok brystkassetrykk. Imidlertid elsker jeg den for sin korrekte stramhet og sømløshet nedover i registeret. Helt fantastiske til musikk!

Viva la SVS!
    Da syntes jeg godt du kan komme og jobbe litt med min!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en PC13c ultra for litt siden, men fikk den ikke til å fungere på musikk og blei for romlete etter min smak. Jeg liker å spille HØYT og syns ikke de klarte å følge mine Klipsch RF82 heller.
    Leverte den igjen på 45 dagers`en.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn_H
    Jeg hadde en PC13c ultra for litt siden, men fikk den ikke til å fungere på musikk og blei for romlete etter min smak. Jeg liker å spille HØYT og syns ikke de klarte å følge mine Klipsch RF82 heller.
    Det kreves mye jobb for å få en sub til å spille skikkelig og da kanskje særlig SVS som går såpass dypt. Gjør du ikke det spiller det ingen rolle hvilken sub du kjøper. Resultatet vil bli dårlig uansett.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn_H

oioi.. smaken er nok grei, den skal jeg ikke klage på, men at den følger RF82 er hevet over enhver tvil dessverre.. mine RF82 kneler før PC13ultra, og den følger glatt mine RF83 også..

Men en sub med så mye futt lavt i frekvens må kalibreres veldig godt for at den ikke skal stikke seg ut og føles treg og romlete..

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det kreves mye jobb for å få en sub til å spille skikkelig
    Ja, men i løpet av 45 dager bør det meste være kalibrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig som dere sier at den var nok ikke kalibrert riktig. Jeg har heller ikke superpeiling på detta med kalibrering av sub. Skulle gjerne fått den til å fungere for nå om dagen er jeg uten sub og det er kjedelig! hehe.
    Er fortsatt på utkikk etter ny sub, kanskje prøve den nye PB13-ultra med 1000wrms?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser for meg enten 1 stk SVS PB12+ eller 1 stk PC12+. Hvilken av disse er "best"?
    Hva tror dere erfarne, kan det muligens være bedre med 2 stk mindre subber (ala PB10-NSD) for jevnere frekvenskurve gjennom hele registeret?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    PC13-Ultra må man nemlig ofte jobbe litt med for å få nok brystkassetrykk. Imidlertid elsker jeg den for sin korrekte stramhet og sømløshet nedover i registeret. Helt fantastiske til musikk!
    Håper det, for når jeg testet PC13-ultra hjemme ble jeg så skuffet. Dypbass var det heller ikke sammenlignet med JL F112, men volum rundt 40-50hz var det mer enn nok av. Må bare presisere at disse ble "kastet" på plass for en direkte sammenligning. Har til dags dato ikke hørt en bra SVS.

Nå har jeg ikke flere pinner å kaste på bålet, men dette er min ærlige mening.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt en del forskjellige SVS'er etter hvert, men ingen har blitt sammenliknet i samme rom.

Ultraene er fantastiske til det meste, men som med alle kapable subber så krever de litt jobb.

Hadde en PB12/2+, og som nevnt over er denne bare spinnvill! Ikke spesielt raffinert, men du godeste så mye energi den leverer!

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke hørt SVS sine subber. Men likevel skal jeg få tak i en. Bare mååå ha :razz: !!!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere hatt en PB12 plus/2... Den var meget god :-) tror faktisk jeg aldrig klarte og puche den til max ;-)
    Solgt til en i Namsos som hadde akkurat nok plass i bilen til og få den med seg hjem

Har nå selv 2 stykk PC-13 Ultra. Valgte de forran 2 stykk PB-13 Ultra pga av et lite rom som de har og biltre seg på.
    Kraftig bass, lettere og ha med og gjøre både under kalibrering og når det kommer til og flyttes på

Har Hørt to stykk PB13-Ultra på rom 500 på Rika Nidelven hotel i Trondheim i form av en Kringlyd opplevelse... Heftige saker, spilte 120dB og subbene hadde en del mere og gå på ;-)

Morro med lyd

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Håper det, for når jeg testet PC13-ultra hjemme ble jeg så skuffet. Dypbass var det heller ikke sammenlignet med JL F112, men volum rundt 40-50hz var det mer enn nok av. Må bare presisere at disse ble "kastet" på plass for en direkte sammenligning. Har til dags dato ikke hørt en bra SVS.

Nå har jeg ikke flere pinner å kaste på bålet, men dette er min ærlige mening.
    Geir Arne
    Du kan egentlig kaste på så mange pinner du bare måtte ønske. Du har jo selv gitt oss klar beskjed om at du ikke har fyrstikker... ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •