B&W CM8 : Noen her som har hørt dem? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan du fortelle mer om hvordan du opplevde CM8 Skorob? Er bare litt artig å høre hva folk synes, må se å få hørt dem snart jeg å !

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Skal faktisk litt mer til enn elektronikk bytte for at CM serien skal spille mer "rocka" og luftig enn hva IKON serien gjør nå. MK2 serien der er bare helt enormt bra! Også IKON vil da kunne spille bedre på enda bedre elektronikk!

EDIT: HAr hørt CM8, og syns de er mer priverdt enn CM9, samt de ser vannvittig bra ut.. cm9 er også pene og se på da .
    akkurat der er jeg litt uenig, var i dag og hørte CM9, vurderer sterkt å selge ikon mine. når jeg hørte den lyden. ble helt paff jeg. imponerte meg noe vannvittig. Når CM8 kommer jeg nok til å prøve de eller låne med meg et par hjem.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Kan du fortelle mer om hvordan du opplevde CM8 Skorob? Er bare litt artig å høre hva folk synes, må se å få hørt dem snart jeg å !

Slik jeg oppfattet lyden, så var det som mange har skrevet, mer oppmot CM9 enn CM7. Men jeg syns de også hadde beholdt den gode "varmen" bedre i nedre mellomtone registeret ala CM1 (som ingen andre i CM serien låter som!).

kriss66: hørte du på mentor 6 da ? samt, elektronikk da . hehe.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg oppfattet lyden, så var det som mange har skrevet, mer oppmot CM9 enn CM7. Men jeg syns de også hadde beholdt den gode "varmen" bedre i nedre mellomtone registeret ala CM1 (som ingen andre i CM serien låter som!).

kriss66: hørte du på mentor 6 da ? samt, elektronikk da . hehe.
    oppps mente CM7. og jeg vet jo det at CM8 er oppimot CM9, etter min mening er mentor 6 litt overpriset. Men jeg vil allikavell tro at CM8/CM9 spiller bedre en mentor 6. kan forteller litt når jeg var på HFK.

vi hørte på 683,IKON 6 mk2 og cm7 og det jeg kan si. er at CM7 var klart best av de. Ikon var veldig tam i mellomtonen. og mye diskant. 683 var mye mer realistisk en Ikon. CM7 var klart best av de tre kandidatene. alt var perfekt. til og med bassen. var bedre enn 683 og Ikon som jeg syntes da var veldig rart. Jeg har lest litt negativt når det gjelder bass i CM serien spesielt i CM7. men jeg kommer til å beholde Ikon i en stund til. men CM8 skal testes. ble så imponert over CM7 så blir jo CM8 ennda bedre igjen Men både Dali og B&W er 2 gode kandidater.

håper du skjønner dette hehe

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    oppps mente CM7. og jeg vet jo det at CM8 er oppimot CM9, etter min mening er mentor 6 litt overpriset. Men jeg vil allikavell tro at CM8/CM9 spiller bedre en mentor 6. kan forteller litt når jeg var på HFK.

vi hørte på 683,IKON 6 mk2 og cm7 og det jeg kan si. er at CM7 var klart best av de. Ikon var veldig tam i mellomtonen. og mye diskant. 683 var mye mer realistisk en Ikon. CM7 var klart best av de tre kandidatene. alt var perfekt. til og med bassen. var bedre enn 683 og Ikon som jeg syntes da var veldig rart. Jeg har lest litt negativt når det gjelder bass i CM serien spesielt i CM7. men jeg kommer til å beholde Ikon i en stund til. men CM8 skal testes. ble så imponert over CM7 så blir jo CM8 ennda bedre igjen Men både Dali og B&W er 2 gode kandidater.

håper du skjønner dette hehe
    Er vel derfor det finnes forskjellige merker . Folk er forskjellige . MEn kjedelig for deg at du har Ikon6 nå da... siden dem virker som å passe deg minst :S.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel derfor det finnes forskjellige merker . Folk er forskjellige . MEn kjedelig for deg at du har Ikon6 nå da... siden dem virker som å passe deg minst :S.

Ikke for å trekke ned for dali. men jeg liker begge to godt jeg. men jeg likte B&W et hakk bedre pga mellomtonen som hørte mye mer realistisk ut. jeg syns dali børe tenke litt på mellomtone også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal faktisk litt mer til enn elektronikk bytte for at CM serien skal spille mer "rocka" og luftig enn hva IKON serien gjør nå. MK2 serien der er bare helt enormt bra! Også IKON vil da kunne spille bedre på enda bedre elektronikk!

EDIT: HAr hørt CM8, og syns de er mer priverdt enn CM9, samt de ser vannvittig bra ut.. cm9 er også pene og se på da .
    For min del så va det motsatt, men smaken e no som baken. Har hørt Ikon,Ikon MK2,Mentor 6, CM9. Opplevde at begge(B&W-Dali) e rocka på på vær sin måte Dali mere hysterikt, CM mere rolig behersket. Ja MK2 e en solid oppgradert men trur nok at ørene mine e allergisk mot Dali. Men dette va mine ører og mening, ikkje nokka med din oppfatning.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan følte du lydbildet på CM8 var iforhold til CM9 da skorob?

Var det mye som skilte dem i detaljer, og lydbilde? Eller var det så og si bare bassen og størrelsen som skilte dem?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hvordan følte du lydbildet på CM8 var iforhold til CM9 da skorob?

Var det mye som skilte dem i detaljer, og lydbilde? Eller var det så og si bare bassen og størrelsen som skilte dem?
    Fikk ikke A-b testet dem, så det kan jeg ikke si noe på. Forskjellige rom og elektronikk vettu . men CM8 minte meg mer om Cm1.. mens CM9 er mer lik CM5.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    For og si det sånn Nad har ingenting og gjøre lamme B&W, dæm fortjener en bedre og mere nøytral og oppløst forsterker en Nad som har ganske grovkornet lyd. Har aldri skjønt koffør Klubben spelle nead på B&W.
    Hvilke forsterkere ville du anbefale på CM7?

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er forskjellen mellom CM1 og CM5 da, hvilken av disse er "best"? Hvordan spiller disse ulikt? Har ikke hørt dem..

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cm8 virker spennende ser utrolig pen ut også må vel få hørt på den men tror ikke jeg kommer til og nedgradere men man vet jo aldri.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CM8 på plass i stua

Har lest denne tråden med stor interesse i og med at jeg tok sjansen på å bestille CM8 etter å ha lyttet til CM9 på Hi-Fi klubben. Jeg liker lyden til B&W og CM9 syns jeg ble for store (og vesentlig dyrere).

De er nå koblet opp mot min nye Electrocompaniet forsterker (ECI-3), lydkilde Squeezebox med Cambridge DAK Magic. Spiller Flac-filer. Stuen min er ca 25 m2 og moderat møblert.

Må vente til de er innspilt før jeg kan avsi endelig dom, men førsteinntrykket er; Bekymringen for manglende trykk i bassen ser ikke ut til å slå til. Fantastisk mellomtone og diskant og masse trykk i en presis bass. Og bassen er visstnok det man merker størst forskjell på når de er innspilt? Og så er det de peneste høytalerne jeg har sett på lenge - et møbel!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StalloPlayer
    Har lest denne tråden med stor interesse i og med at jeg tok sjansen på å bestille CM8 etter å ha lyttet til CM9 på Hi-Fi klubben. Jeg liker lyden til B&W og CM9 syns jeg ble for store (og vesentlig dyrere).

De er nå koblet opp mot min nye Electrocompaniet forsterker (ECI-3), lydkilde Squeezebox med Cambridge DAK Magic. Spiller Flac-filer. Stuen min er ca 25 m2 og moderat møblert.

Må vente til de er innspilt før jeg kan avsi endelig dom, men førsteinntrykket er; Bekymringen for manglende trykk i bassen ser ikke ut til å slå til. Fantastisk mellomtone og diskant og masse trykk i en presis bass. Og bassen er visstnok det man merker størst forskjell på når de er innspilt? Og så er det de peneste høytalerne jeg har sett på lenge - et møbel!
    Hei

Gratulerer så mye med nye høyttalere! Det er sant, disse høyttalerne er rett og slett et møbel! Gledelig og lese at de ikke skuffer i bassområdet, helt klart den største bekymringen min også. Regner jo med at mine CM9 er bedre der, men så lenge CM8 ikke ligger milesvis etter er dette en høyttaler jeg vurderer sterkt. Håper å få til en demo på disse selv imorgen da min lokale HFK mottok disse på mandag og skulle spille dem sikkelig inn før de var klar for demo.
    Du må gjerne poste noen bilder av disse høyttalerne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hvordan er forskjellen mellom CM1 og CM5 da, hvilken av disse er "best"? Hvordan spiller disse ulikt? Har ikke hørt dem..
    Cm1 spiller med fylde mens CM5 er veldig steril i forhold, faktisk litt skuffende med tanke på golyden i CM1, som nesten kan få sterinlys til å selvantenne .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med et godt anlegg . Tror dog du kommer enda et godt skritt videre ved å bytte DAC over til f.eks Arcam eller Abrahamsen. Ikke at Cambridgen er dårlig, men det er helt vannvittig forskjeller ute å går! Hva du liker best er jo opp til deg .

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis! du har ikke lyst til og slenge ut ett bilde eller?8)

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dog du kommer enda et godt skritt videre ved å bytte DAC over til f.eks Arcam eller Abrahamsen. Ikke at Cambridgen er dårlig, men det er helt vannvittig forskjeller ute å går!
    De fleste testene jeg har lest tyder på at det ikke er så vanvittige forskjeller mellom disse DAC-ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cm8

Skal prøve å få tatt noen skikkelige bilder i helga med vidvinkel (:

Når det gjelder DAK så hørte i hvert fall mine enkle ører forskjell når jeg koblet DAC Magic til (og erstattet den interne DAKen i Squeezeboksen). Nå har jeg investert mye på en gang, og også lagt en del penger i gode signal- og høyttalerkabler, herunder balanserte signalkabler mellom DAKen og forsterkeren. Så det er ikke enkelt (for meg) å skille ut enkeltfaktorer. Jo mer jeg leser på AV-Forum så skjønner jeg at veien til lyd-nirvana er lang, og kostbar. Det finnes helt sikkert en DAK der ute som kan løfte det enda mere (og som er hørbart for mine ører)...

Og på Hi-Fi Klubben antyder de at å bytte fra Squeezebox til Sonos vil gi et løft (mindre "jitter") - På forumet leser jeg imidlertid at noen mener dette kompenseres av en god DAK...godt det ikke fins en fasit, da er jo litt av moroa borte (:

Neste innlegg skal jeg fokusere mer på det denne tråden egentlig handler om - CM8!

Ps: Nå styrer jeg Squeezeboksen via IPad appen Squeezepad. Absolutt genialt.

Høyttalerne er i hvert fall en ubetinget suksess. De som sier disse høyttalerne ikke spiller bass bør sette på eksempelvis Kanye West - Love Lockdown (: En ting er sikkert; totalpakken gir en lyd jeg aldri har hatt hjemme før. Nils Lofgren sin Accoutic Live ble som en ny plate.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM8 er satt i bestilling. Venter spent:-D