Nedgradering komplett stereo, fra 25k til 5k - går dette an?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nedgradering komplett stereo, fra 25k til 5k - går dette an?

Hei og Hå folkens!
    For tiden består oppsettet av:
    Arcam A38
    Arcam cd33
    Neat Momentum 4i
    Bona kabler

Ved samla salg vil dette gi ein ca 25k.

Ønsker å nedgradere pga (veldig) lite bruk, og lurer på kva ein kan få til feks 5000,-...
    Musikksmak er veldig blanda, men av favorittartister kan nevnes: Dybdahl, Madrugada, Dave Matthews Band, Springsteen +++

Liker helst gulvstående. Det skal spille i et rom som er ca 15kvm. (type loftstove skråtak)

Komplett pris som skal vere rundt 6k

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som front hade jag sett på Dynavoice Definition.
    Dynavoice Def. DF-5 , Walnut Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Ska gott göras att hitta bättre frontar till din musik än de till den prisen.
    Jag lyssnar på samma type musik själv och har Klipsch. Känner att de inte helt passar. Testade ett par små B&W DM685 för ett par månader sedan och det var verkligen sweet.

Max Weinbergs virveltrumma fick en helt annan karaktär.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker: Proson SA-1200
    Høytallere: Dynavoice M-65

5200.-

Har ikke hørt denne forsterkeren før, men disse frontene er nok det beste jeg har hørt til prisen! Tror dette er en billig oppsett med mye morro. Ev. kjøpe en brukt forsterker til dette.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Ville faktisk gått for en billig brukt stativhøytaller fra Klipsch til rundt 2000 kr. ( RB 51 eller høyere ) . Deretter ventet til en billig kinesisk rørforsterker kom på brukten til ca 3000 kr .

Bygget et anlegg til min far til ca den prisen og det ble :

Klipsch RB 51 : ca 4000 ny

Ming Da 84A rør integrert : ca 4500 ny

Dette er en veldig god match men det er jo uten cd spiller da. Utrolig hvor bra dette anlegget låter, skikkelig stor og åpen lyd, har aldri kommet over noe som kan slå den kombinasjonen til den prisen på ren og sjær musikkgjengivelse. Skikkelig rørlyd

Menmen, bare et tips .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der, kjøp noen stativhøyttalere fra Klipsch og du tror at d står noen 1meters beist foran deg hvis du lukker øynene mens du hører musikk.

Personlig ville jeg kjøpt b3 nå som de er på tilbud, disse spiller vanvittig klart og fint samtidig som d er brukbart med bass (til størrelsen)

Klipsch Synergy B3 Tilbud! - Bass Brothers AS

forsterker kan du enten velge en rør hvis du vil ha prisklasse 6-7000 eller så går du rett og slett for en billig en på brukten, disse høyttalerne trenger ikke all verden av forsterker for å spille godt. Hadde de både på en gammel philips fa 911 forsterker (2*40w) og en gammel sony reciever fra 2004 eller noe.......spilte gull på begge to og da skal d mye til for å rote deg bort på forsterker til de

stua mi er på ca 18km og de fylte hele rommet så til de grader godt, så di på 15km er no problemo

Har hørt litt forskjellig Klipsch og har rf 25 nå, disse spiller jo selvsagt litt mer bass med sine 2* 6,5" elementer men hvis jeg hadde ett budsjett på 5-6000kr ville jeg kjøpt b3, billig forsterker til 2000 på brukten samt en billig Klipsch sub til 2000 på brukten..................bedre pakke til 6000 tror jeg ikke du kan få når du vil ha dynamikk, detaljert lyd, trykk og muligheten til å spille HØYT.

Klipsch Synergy B3 Tilbud! - Bass Brothers AS

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •